مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ریاضی در نروژ

رشته ریاضی در نروژ

دانشگاه‌های نروژ دارای استاندارد بالا و معتبری در آموزش و تحقیقات هستند. در دانشگاه‌های نروژ، دانشجویان تشویق می‌شوند تا خلاقیت خود را توسعه دهند و نقادانه فکر کنند. چندین دوره‌ی تحصیلی به زبان انگلیسی وجود دارد و این کشور در کل سطح بالایی در زبان انگلیسی دارد. نروژ به‌دلیل کیفیت آموزش، فرهنگ تساوی‌گرا و محیط‌های زیبا، همواره توانسته رضایت دانشجویان را کسب کند.

دولت نروژ هزینه‌ی اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی این کشور را تامین می‌کند. بنابراین، موسسات دولتی از دانشجویان داخلی و خارجی خود، شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند. دانشجویان فقط باید هر ترم هزینه‌ای معادل 590 کرون نروژ را برای سازمان‌های رفاهی دانشجویی پرداخت کنند. دانشگاه‌های خصوصی در نروژ نسبت به سایر کشورها شهریه‌ی نسبتاً پایین‌تری دریافت می‌کنند. این موسسات دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، دوره‌های تحصیلی کوتاه‌تر و دوره‌های آموزشی پیوسته را ارائه می‌دهند. هزینه‌های زندگی در نروژ بالاتر از سایر کشورهاست، اما کیفیت زندگی در این کشور تضمین‌شده است. براساس گزارش جهانی شادی، نروژ یکی از شادترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. شاخص جهانی صلح نیز بیان می‌دارد که نروژ کشوری آرام و امن است و این برای کشوری که جایزه‌ی صلح نوبل را اعطاء می‌کند، بسیار مناسب است.

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور نروژ را دارند باید آگاهی لازم در خصوص بهترین دانشگاه های این کشور را نیز در اختیار داشته باشند. علت اصلی این موضوع آن است که فرد با توجه به رزومه خود در این رابطه تصمیم گیری کند. زمانی که فرد رزومه نه چندان قدرتمندی را در اختیار دارد، باید گزینه های مناسب با توجه به رزومه خود را انتخاب کند و زمانی که می تواند رزومه ای قوی ارائه کند، باید در دانشگاه های برتر اقدام به اخذ پذیرش کند.

بهترین دانشگاه نروژ برای تحصیل در رشته ریاضی دانشگاه علوم و فناوری این کشور است که در شهر تروندهایم واقع شده است. دانشگاه اسلو نیز دومین دانشگاه برتر نروژ در رشته ریاضی است و این در حالی است که دانشگاه اسلو یکی از برترین دانشگاه های برتر جهان است. کالج گجویک در شهر تروندهایم دیگر دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در رشته ریاضی است و دانشجویان می توانند در این دانشگاه نیز تا مقطع دکترا به ادامه تحصیل بپردازند.

سایر دانشگاه های نروژ امکان تحصیل تا مقطع دکترا را برای دانشجویان فراهم نمی کنند. با توجه به شرایط عادلانه تحصیل در نروژ همه افراد از شانس برابری برای تحصیل دکتری در این کشور برخوردار هستند پس نمی توان تحصیل در یک دانشگاه خاص را اولویت قرار داد مگر آنکه از نظر علمی قدرتمندتر باشد. کمتر از 10 دانشگاه در نروژ وجود دارد که به دانشجویان فرصت تحصیل در رشته ریاضی را بدهد.

نروژ را می توان به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل دانست و بسیاری از افراد بدون کسب آگاهی کامل از شرایط تحصیل در این کشور، به دنبال کشورهای ارزان قیمت در شرق آسیا و اروپا می گردند. رشته ریاضی در نروژ را می توان به عنوان یکی از رشته های قدرتمند علوم آموزشی دانست که جایگاه دانشگاه های این کشور مهر تاییدی بر آن است. نروژ کشوری نه چندان پهناور است و به همین دلیل تعداد دانشگاه های موجود در این کشور نیز محدود است با این حال کیفیت آموزش در این کشور بسیار بالاست.

هزینه های تحصیل رشته ریاضی در نروژ

اگر می خواهید تحصیل در آرامش را در نروژ داشته باشید، تنها از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش دریافت کنید چراکه هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ بسیار سنگین است و اعتبار مدارک دریافتی از آن ها نیز بسیار پایین تر در نظر گرفته خواهد شد. در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در نروژ برای دانشجویان خارجی نیز کاملا رایگان است و دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت.

ویزای تحصیلی نروژ نیز به گواهی تمکن مالی نیاز نخواهد داشت اما دانشجویان باید 12000€ (یورو) را به حساب دانشگاه واریز کنند که بلافاصله پس از ورود به خاک این کشور به حساب آن ها منتقل خواهد شد تا بتوانند برای هزینه های زندگی از آن استفاده کنند. در صورتی که فردی بخواهد به همراه همسرش برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند، باید 11000€ (یورو) دیگر نیز به مبلغ پرداختی خود بیافزاید تا دانشگاه اجازه تحصیل را برای او صادر کند.

در حالی که هزینه های زندگی دانشجویی در کشورهای اروپایی پیشرفته در حدود 1000€ (یورو) یا کمتر از آن است، می توان انتظار داشت که دانشجویان برای گذران زندگی خود در این کشور به معمولا به بیش از این مبلغ و حدود 1200€ (یورو) نیاز خواهند داشت. مقامات نروژی به دانشجویان نیز توصیه کرده اند که برای هزینه های سالیانه خود حدود 12500€ (یورو) در اختیار داشته باشند. دانشجویان در نروژ همچنین فرصت خواهند داشت تا به کار نیمه وقت در این کشور مشغول شده و هزینه های زندگی خود را از این طریق تامین کنند.


درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در نروژ

برای اینکه بتوانید در نروژ کار کنید، کافی است مدرک تحصیلی خود را از این کشور دریافت کرده باشید. در این صورت دولت نروژ به شما فرصت کاریابی خواهد داد و شما نیز قادر خواهد بود در صورت رسیدن به یک قرارداد معتبر، ویزای کاری خود را دریافت کنید و پس از آن به فکر دریافت اقامت از این کشور باشید. درآمد در کشور نروژ در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان تمایلی به ترک این کشور پس از دریافت مدرک تحصیلی خود ندارند. رفاه اجتماعی در این کشور نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این مسئله نیز می تواند بر جذابیت نروژ به عنوان مقصدی برای زندگی در آینده بیافزاید. به طور کلی افرادی که تحصیل در نروژ را انتخاب می کنند می توانند از آینده شغلی خود نیز تا حد زیادی اطمینان داشته باشند. رایگان بودن تحصیل و امکان کار دانشجویی در این کشور، تحصیل در نروژ را بسیار مقرون به صرفه ساخته است.




این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: