مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ادبیات انگلیسی در دانشگاه اسلو

ادبیات انگلیسی در دانشگاه اسلو

به‌ عنوان یک کشور دانش‌ محور، نروژ نیاز زیادی به افرادی با مهارت‌های حرفه‌ای سطح بالا دارد و این یک هدف کلی برای دولت نروژ است که آموزش باکیفیت را در اختیار دانشجویان داخلی و خارجی قرار دهد. سیستم آموزشی در نروژ بر این قاعده متکی است که بدون توجه به پیشینه‌ی اجتماعی خود، همه باید بتوانند تحصیل کنند. هم‌اکنون نروژ 9 دانشگاه، 8 کالج دانشگاهی و 5 کالج علمی دولتی دارد. نروژ همچنین دارای تعداد زیادی موسسه‌ی آموزش عالی خصوصی است که بودجه‌ی عمومی دریافت می‌کنند. رشتۀ ادبیات انگلیسی ازجمله رشته‌های محبوب در بین دانشجویان سراسر جهان است. این رشته برای دانشجویانی می‌تواند جذاب‌تر باشد که زبانشان انگلیسی نیست؛ زیرا با تحصیل در آن درهای بستۀ انگلیسی را راحت‌تر می‌توانند بگشایند. از دید دانشجویان این رشته، ادبیات انگلیسی فراتر از رشتۀ تحصیلی است و در میان واژه‌ها و جمله‌ها و شعرها فراتر از زندگی عادی می‌توان زیست. دانشگاه اسلو یکی از دانشگاه‌های برتر نروژ است که رشتۀ ادبیات انگلیسی را ارائه می‌دهد. در این دانشگاه، نام کامل این رشته «ادبیات انگلیسی و مطالعات آمریکایی و بریتانیایی» است و دانشجویان با تحصیل در آن علاوه‌بر دانش کافی درزمینۀ ادبیات، اطلاعات جامعی دربارۀ حوزۀ فرهنگ آمریکایی و بریتانیایی و تاریخ مربوط به این مناطق کسب خواهند کرد. در این مقاله، دربارۀ تحصیل در رشتۀ ادبیات انگلیسی در دانشگاه اسلو در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر صحبت خواهیم کرد؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل ادبیات انگلیسی

اولین مزیت‌های تحصیل ادبیات انگلیسی در دانشگاه اسلو در مقطع کارشناسی ارشد این است که دانشجویان واحدهای متعددی می‌گذرانند که سبب می‌شود دانش تخصصی در یکی از زمینه‌های زیر به‌دست آورند:

  • مطالعات آمریکایی
  • مطالعات بریتانیایی
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • ترجمۀ ادبی (انگلیسی به نروژی)

ناگفته نماند دپارتمان ادبیات و مطالعات اروپایی در حوزۀ پژوهش بسیار باکیفیت است و امکانات چشمگیری دراختیار دارد. دیگر مزیت تحصیل ادبیات انگلیسی در دانشگاه اسلو در مقطع کارشناسی ارشد این است که به دانشجویان کمک می‌کند مهارت‌هایشان را درزمینۀ چگونگی تفکر خلاقانه، نقادانه، تحلیلگر و مستقل افزایش دهند تا مسائل پیچیده را بتوانند حل کنند. گفتنی است دانشجویان در پایان این دوره‌، مهارت نوشتاری و گفتاری و دانش مربوط به دستورزبان و اصطلاحات انگلیسی را کسب خواهند کرد.


نکته‌هایی دربارۀ ادبیات انگلیسی دانشگاه اسلو

رشتۀ ادبیات انگلیسی بخشی از رشتۀ زبان‌های اروپایی است. تحصیل زبان‌های اروپایی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اسلو دو سال به‌طول می‌انجامد و 120 واحد درسی را شامل می‌شود. به‌طورکلی، دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل زبان‌های اروپایی در این دانشگاه دو رشته را می‌توانند انتخاب کنند:

  • زبان‌شناسی و ادبیات انگلیسی
  • ادبیات انگلیسی و مطالعات آمریکایی و بریتانیایی

هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی

تحصیل در مقاطع آموزش عالی دانشگاه‌های نروژ رایگان است و اپلیکیشن‌فی نیز دریافت نمی‌شود. متوسط هزینه‌های زندگی در نروژ درحدود نهصد یورو در ماه تخمین زده می‌شود. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: