مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشکده اقتصاد NHH نروژ

دانشکده اقتصاد NHH نروژ

از دلایل تحصیل در نروژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای زندگی – نروژ که به طور پیوسته در صدر جدول کیفیت زندگی قرار دارد، مکانی فوق العاده برای زندگی، کار و تحصیل است.
  • مناظر زیبا - دوستداران طبیعت خوب می دانند که هیچ جایی مثل نروژ با آبدره های بکر، خورشید نیمه شب و تاندرای قطب شمال نیست.
  • زبان - زبان انگلیسی به طور گسترده با استانداردهای عالی به عنوان زبان دوم صحبت می شود، بنابراین نیازی نیست نگران یادگیری زبان نروژی باشید - اگرچه انجام این کار می تواند مفید باشد!

رایج‌ترین گزینه‌ی برای اسکان دانشجویان در نروژ، خوابگاه‌های دانشگاهی است و این نوع از اسکان معمولاً توسط خود موسسات آموزشی تعیین می‌شود و دارای هزینه‌ها و گزینه‌های گوناگونی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکان دانشگاهی، لطفاً با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید. دو نوع دیگر مسکن دانشجویی از این قرار است: کرایه‌‌ی شخصی یک آپارتمان یا کرایه‌‌ی یک اتاق در یک مجتمع آپارتمانی یا اسکان مشترک با دیگران در خانه. در گزینه‌ی اسکان مشترک خانه با دیگران، حمام و آشپزخانه مشترک است، اما دانشجو برای خود اتاقی جداگانه دارد. بسیاری از دانشجویان نه‌فقط بواسطه‌ی قیمت، بلکه برای عوامل آموزشی همچون دوره‌های مشابه تحصیلی و انگیزه برای تحصیل با دیگر دانشجویان، گزینه‌ی اشتراک خانه را برای اسکان خود انتخاب می‌کنند.

نگاهی اجمالی به دانشگاه اقتصاد NHH نروژ

بسیاری از متقاضیان تحصیل در کشور نروژ، دانشکده اقتصاد NHH نروژ که یک مدرسه تجاری می باشد و در شهر برگن نروژ واقع شده است را انتخاب می کنند. دانشکده اقتصاد و موسسات وابسته به آن SNF و AFF قدیمی ترین و بزرگترین مرکز تحقیق و مطالعه در زمینه های اقتصاد و مدیریت تجارت در کشور نروژ محسوب می شوند.

دانشکده اقتصاد نروژ (به نروژی: Norges Handelshøyskole) در سال 1936 میلادی به عنوان اولین مدرسه تجاری در کشور نروژ تاسیس شد که از زمان تاسیس تا کنون به عنوان یک موسسه تدریس و تحقیق در زمینه اقتصاد، مدیریت و تجارت شناخته می شود. این دانشکده با بیشتر از 130 موسسه خارجی در 30 کشور در دنیا در برنامه های مبادله ای شرکت می کند، حدودا 40% از دانشجویان این موسسه حداقل 1 ترم تحصیلی را برای مبادله گذرانده اند. NHH عضوء CEMS (اتحاد جهانی برای آموزش مدیریت) و شبکه مشارکت در مدیریت بین المللی (PIM) است. در رابطه با تاریخچه دانشکده اقتصاد نروژ می توان گفت، رشته تحصیلی اقتصاد به عنوان رشته آکادمیک تنها در دانشگاه های نروژ (عمدتا دانشگاه اسلو) تدریس می شد این در حالی بود که مدیریت تجارت به عنوان رشته دانشگاهی در نظر گرفته نمی شد.

دانشکده اقتصاد NHH نروژ برای ارائه اولین آموزش رسمی در زمینه تحصیلات حرفه ای 2 ساله Handelskandidat تاسیس شد. در سال 1963 م. درجه Handelskandidat به Sivil Sivkonom تغییر نام داد و پس از گذشت مدتی به درجه 4 ساله تبدیل شد. امروزه دانشکده اقتصاد نروژ به ارائه مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری می پردازد. NHH دارای 6 بخش دانشگاهی است که عبارتند از:

  • گروه اقتصاد
  • گروه دارایی
  • گروه حسابداری، حسابرسی و قانون
  • گروه تجارت و علوم مدیریت
  • گروه ارتباطات حرفه ای و بین فرهنگی
  • گروه استراتژی و مدیریت

خدمات دانشجویی در دانشکده اقتصاد NHH نروژ

دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در برنامه MSC که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید آگاه باشند که محل اقامت آن ها توسط سازمان بهزیستی دانشجویی در برگن تامین می شود. دانشجویان در کتابخانه NHH به پایگاه داده ها، مجلات الکترونیکی، کتاب های الکترونیکی و مطالب چاپی دسترسی دارند. دفتر فناوری اطلاعات مسئول سیستم ها و خدمات رایانه ای دانشکده است که این خدمات شامل: تهیه، ایجاد و بهره برداری از خدمات، خرید، پیکربندی و نگهداری یارانه های شخصی و پشتیبانی برای دانشجویان، کارکنان و مهمان ها می شوند.

فعالیت های NHHS از کلوپ های ورزشی برای فوتبال، بسکتبال و فعالیت هایی در فضاء باز گرفته تا گروه های کارآفرینی، روزنامه های مدرسه، کانال تلویزیونی، گروه عکاسی، گروه رقص و چندین گروه کر. دانشجویان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه به صورت خودکار عضوء NHHS که یکی از فعال ترین انجمن های دانشجویی در نروژ است می شوند. دانشجو می تواند از این طریق به دنبال دوستان جدید باشد و علاقه ها و تجربیات جدیدی کسب کند.


اخذ پذیرش از دانشکده اقتصاد NHH نروژ

برای اخذ پذیرش از NHH لازم است دانشجویان دارای شرایط تعیین شده توسط دانشگاه باشند، متقاضیان باید اسناد و مدارک مورد نیاز را در پرتال برنامه بارگذاری کنند دقت داشته باشید در صورتی که مدارک از طریق پست به دانشگاه ارسال شود بررسی نخواهد شد. متقاضی باید تمامی اسناد و مدارک را به حالت PDF در پرتال بارگذاری کند. دانشجو پس از تکمیل فرم مورد نظر و ارسال مدارک دعوت نامه الکترونیکی مبنی بر شرکت در ارزیابی کتبی دریافت می کند. نتیجه بررسی درخواست به صورت ایمیل برای متقاضی ارسال می شود معمولا دانشجویان ظرف مدت 14 روز مهلت دارند تا پذیرش دانشگاه را تایید کنند، پس از تایید درخواست متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ انجام دهد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه اقتصاد NHH نروژ عبارتند از:

سوابق تحصیلی و نمرات اخذ شده همراه با ترجمه رسمی و تایید شده این مدارک

اسکن از پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی

دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و کشور سوئیس نیستند باید توانایی خود را برای تامین هزینه ها در طول اقامت تحصیلی اثبات کنند تا موفق شوند مجوز اقامت دانشجویی را دریافت کنند. در حال حاضر مبلغ تعیین شده 121220NOK (کرون نروژ) است.

ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL یا PTE دقت داشته باشید که این مدارک باید به طور مستقیم از طرف مرجع صادر کننده ارسال شود

ارائه نتایج آزمون GRE یا GMAT این مدارک نیز باید به طور مستقیم از طرف مرجع صادر کننده ارسال شود. مهلت زمان در نظر گرفته شده برای ارسال این مدارک تا 15 مارس است.

هزینه تحصیل در دانشکده اقتصاد NHH نروژ

دانشکده اقتصاد نروژ با بودجه عمومی تامین شده و از دانشجویان شهریه دریافت نمی کند. تنها هزینه ای که لازم است دانشجویان پرداخت کنند هزینه ثبت نام نیم سال تحصیلی اول به سازمان بهزیستی دانشجویی در برگن به مبلغ 800NOK (کرون نروژ) است. با این وجود لازم است دانشجویان خارجی و بین المللی توانایی مالی خود را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه اعلام کنند. دانشجویان باید به ین موضوع آگاه باشند که NHH هیچ گونه بورس تحصیلی یا کمک هزینه های تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار نمی دهد. با مطالعه این مقاله اطلاعات مختصری در رابطه با دانشکده اقتصاد NHH نروژ کسب کردید، همانطور که گفته شد برای اخذ پذیرش از دانشکده ارائه نتیجه آزمون GRE یا GMAT نیاز است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: