مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم

تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم

یکی از مهم‌ ترین چیزهایی که به‌هنگام تحصیل در فرانسه، باید در مورد آن تصمیم بگیرید، مکان زندگی خود است. فرانسه گزینه‌های مسکن گوناگونی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، اما همه‌ی این گزینه‌ها، به یک شکل ایجاد نمی‌شوند. کار درست، بررسی گزینه‌های سکونت خود قبل از ترک کشورتان است تا آماده‌ی زندگی در خانه‌ی دوم خود شوید. یک گزینه‌ی ارزان و در عین حال فراوان‌تر، سکونت در هتل آپارتمان‌هاست که کرایه‌های ماهانه و هفتگی می‌گیرند. سکونت در هتل آپارتمان‌ها، باعث می‌شود حس در خانه بودن بیشتری داشته باشید و با بودجه‌ی شما نیز سازگار است. هتل آپارتمان‌های فرانسه، معمولاً دارای وسایل آشپزخانه و نواحی تجاری هستند. شما تلفن، تخت‌خواب، آشپزخانه و فضایی برای زندگی در اختیار دارید تا حس در خانه بودن بیشتری داشته باشید. شما همچنین فضایی برای حرکت آزادانه، بدون حس محبوس شدن در یک ناحیه در اختیار دارید.

به‌هنگام تحصیل و تا زمانی‌ که دارای اجازه‌ی اقامت معتبر شوید، به‌عنوان یک دانشجوی خارجی دارای ویزای تحصیلی فرانسه، می‌توانید کار با حقوق- 964 ساعت در سال- داشته باشید (حدود 60 درصد یک کار تمام‌ وقت برای یک سال). شما می‌توانید همچنین در دانشگاه یا سایر موسسات آموزشی دیگر نیز کار کنید و قراردادهایتان می‌تواند تا یک سال، بین 1 سپتامبر تا 31 آگوست (تا 670 ساعت بین سپتامبر و ژوئن و تا 300 ساعت بین جولای و آگوست) باشد، تا زمانی‌که بر تحصیلاتتان اثر نگذارد.

تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی

دانشجویانی که با مدرک پایان دوره متوسطه وارد سیستم دانشگاهی فرانسه می شوند باید پس از انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر و بعد اخذ پذیرش در دوره های کارشناسی شرکت کنند. دانشگاه های فرانسه یک مرتبه در سال پذیرش می گیرند که در ماه فوریه آغاز می شود و در ماه ژوئیه نتیجه ها اعلام می گردد. دوره های کارشناسی در کشور فرانسه حداکثر سه سال به طول می انجامد و دانشجویان باید 6 نیمسال تحصیلی که معادل 180 واحد درسی می باشد را بگذرانند. ارائه ی مدرک B2 زبان فرانسه جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور الزامی می باشد؛ اگر تسلط کافی به زبان فرانسه ندارید می توانید پس از مهاجرت به این کشور در دوره های فشرده آموزش زبان فرانسه شرکت کنید.

دوره های فشرده زبان فرانسه در این کشور با توجه به شهری که در آن تحصیل می کنید می تواند از 2000€ تا 3000€ (یورو) برای متقاضیان هزینه داشته باشد. تمام رشته های تحصیلی در بخش مهندسی، پزشکی، هنر و علوم انسانی در دانشگاه های معتبر کشور فرانسه ارائه می شوند. تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم برای دانشجویان مزیت های اجتماعی زیادی از جمله استفاده از حمل و نقل رایگان داخل شهری و کمک هزینه اقامتگاه خواهد داشت. بطور کلی تحصیل در رشته های پزشکی، حقوق، مد و فشن، تجارت بین الملل و هنر در کشور فرانسه پرمخاطب ترین انتخاب های متقاضیان می باشد.

دوره ی زبان فرانسه مناسب چه افرادی است؟

دوره‌های زبان فرانسوی در خاک این کشور، به افرادی پیشنهاد می‌شود که حداقل یکی از اهداف زیر را دنبال می‌کنند:

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اروپا با هزینه مناسب: در واقع تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. اما شما می‌توانید پس از اخذ مدرک زبان در فرانسه و بدون مراجعت به ایران در دانشگاه‌های دولتی فرانسه و سایر کشورهای حوزه شنگن به تحصیل بپردازید و در همان کشورها ویزای خود را تبدیل کنید.

  • مهاجرت به اروپا با هزینه کم: هزینه دوره‌های زبان فرانسه در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های دولتی (نه خصوصی) این کشور نسبتاً پایین است.
  • مهاجرت به اروپا در فرصت کوتاه: در این روش معمولاً بین 2 الی 6 نوبت در سال، پذیرش دوره زبان به دانشجوها داده می‌شود و زمان نوبت دهی سفارت نیز زیر 3 ماه است.
  • مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه: مهاجرت از فرانسه به کانادا برای افرادی که مدرک زبان B2 فرانسه را در خاک این کشور اخذ می‌کنند بسیار ساده است.

اگر تنها به دنبال یادگیری زبان فرانسوی هستید و قصد ادامه تحصیل، کار و یا زندگی در اروپا یا کانادا را ندارید، بهتر است زبان فرانسوی را در آموزشگاه‌های خصوصی ایران شروع کنید و در مقاطع بالاتر و به منظور تکمیل سطح زبان خود به فرانسه بروید.




برترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل 2021

براساس رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2021، چهل و یک مؤسسه فرانسه در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. در این رنکینگ 10 مؤسسه مربوط به پاریس هستند که دارای بیشترین نماینده است. دانشگاه‌های دیگر در شهرهای مختلف این کشور پراکنده هستند. پنج دانشگاه تاپ اول در پاریس هستند، اما مؤسساتی از لیون، مارسی و مونتپولیه هم در بین ده دانشگاه تاپ قرار گرفته‌اند. بهترین دانشگاه فرانسه، دانشگاه پی‌اس‌ال یا دانشگاه علوم و ادبیات پاریس (Paris Sciences et Lettres University) است، یک دانشگاه با دانشکده‌های مختلف است که از 25 مؤسسه تحقیقاتی و تحصیلات عالی در پاریس و 3 مؤسسه تحقیقاتی ملی تشکیل شده است.

  • دانشگاه پی‌اس‌ال یا دانشگاه علوم و ادبیات پاریس (Paris Sciences et Lettres University)
  • اکول پلی‌تکنیک (مدرسه پلی‌تکنیک) (École Polytechnique)
  • دانشگاه سوربن (Sorbonne University)
  • دانشگاه پاریس (University of Paris)
  • دانشگاه پاریس-ساکلی (Paris-Saclay University)
دانشگاه های برتر فرانسه 2021
رتبه ی جهانی رتبه در فرانسه دانشگاه شهر
46
1 Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris پاریس
87 2 دانشگاه 

École Polytechnique

پاریس
87
3 دانشگاه سوربن پاریس
136 4 دانشگاه پاریس پاریس
178
5 Paris-Saclay University پاریس
201-250 6

Télécom Paris

پاریس
251-300
7

École des Ponts ParisTech

پاریس
251-300 7

École Normale Supérieure de Lyon

لیون
301-350
9

دانشگاه مونپلیه

مونپلیه
351-400 10

Aix-Marseille University

مارسی
351-400
10

Grenoble Alpes University

Grenoble
351-400 10

IMT Atlantique

برست
351-400
10

Université de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines

Versailles
401-500 14

University of Bordeaux

Bordeaux
401-500
14

Centrale Nantes

نانتز
401-500
14

Federal University of Toulouse Midi-Pyrénées

Toulouse
401-500
14

L’institut Agro

پاریس
501-600 18

CentraleSupélec

Various
501-600
18

Claude Bernard University Lyon 1

لیون
501-600 18

University of Côte d’Azur

نیس
501-600 18

Sciences Po

پاریس
501-600 18

دانشگاه استراسبورگ

استراسبورگ
501-600
18

Télécom SudParis

Evry
601-800 24

Université Bourgogne Franche-Comté (UBFC)

Besançon
601-800
24

University of Clermont Auvergne

Clermont-Ferrand
601-800 24

École des Mines de Saint-Étienne

Saint-Étienne
601-800
24

École Normale Supérieure Paris-Saclay

Cachan
601-800 24

دانشگاه لیل

لیل

دریافت ویزا جهت تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم

دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای اقامت تحصیلی فرانسه شوند می توانند پس از اتمام دوره تحصیلات ویزای خود را با یافتن یک شغل در این کشور به ویزای کاری فرانسه تبدیل کنند. برای اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی این کشور مدارک زیر لازم است:

  • مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات و ترجمه به زبان فرانسه
  • سوابق و رزومه کاری تحت عنوان گواهی CV
  • مدارک تسلط به زبان فرانسه TCF و یا DALF
  • ارائه انگیزه نامه سطح بالا در یک برگه
  • ارائه گردش حساب متقاضی یا والدین برای اثبات تمکن مالی
  • اصل و کپی مدارک شناسایی با ترجمه به زبان فرانسه
  • پاسپورت معتبر دارای اعتبار


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: