مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل طراحی در فرانسه

تحصیل طراحی در فرانسه

اگر تمام چیزهایی که قبلاً درباره‌ی فرانسه شنیده‌اید، تا به حال برایتان کافی نبوده است، پس اگر بدانید که این کشور دارای یکی از معتبرترین سیستم‌های آموزشی در جهان است، چه می‌کنید؟ چه برای تحصیلات دوره‌ی کارشناسی به فرانسه بیایید و چه برای تحصیلات کارشناسی ارشد و چه برای دوره‌های دیگر، یک سیستم آموزشی شگفت‌انگیز، انتظارتان را می‌کشد. صرف‌نظر از اینکه در کجای فرانسه تحصیل می‌کنید، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی گوناگونی در فرانسه هست که آموزشی در سطح و اندازه‌ی جهانی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند.

رشتۀ طراحی گرافیک را هنر و تمرین برنامه‌ریزی و طرح ایده‌ها و تجربه‌ها با محتوای بصری و متنی تعریف کرده‌اند. به‌عبارت‌دیگر، با یادگیری این رشته طراحی گرافیکی ایده‌ها یا پیام‌های ویژه به‌شکل تصویری میسر می‌شود. شرکت‌های مختلف بااستفاده از شیوه‌ها و روش‌های طراحی گرافیک سیاست‌های ویژه‌ای برای تبلیغ و فروش محصولات‌شان درنظر می‌گیرند ‌و هویت تجاری‌شان را توسعه می‌دهند. رشتۀ طراحی گرافیک از طراحی لوگو و بنرهای تبلیغاتی گرفته تا طراحی محصولات مختلف روزمره و ویژه گسترۀ وسیعی را دربرمی‌گیرد. در فرانسه، دانشگاه‌ها و مدرسه‌های مختلفی شاخه‌های گوناگون رشتۀ گرافیک را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌دهند. در این مقاله، شرایط تحصیل طراحی در فرانسه بررسی و دانشگاه‌های ارائه‌دهندۀ رشتۀ گرافیک در این کشور را معرفی می‌کنیم.

تحصیل مقطع کارشناسی طراحی در فرانسه

تحصیل طراحی گرافیک انتخابی عالی برای افراد خلاقی است که به بازی با رنگ و فرم و تصاویر علاقه دارند و بااستفاده از این عناصر محتوای بصری با پیام‌های ارتباطی می‌توانند تولید کنند. دانشجویان با تحصیل مقطع کارشناسی گرافیک در فرانسه مهارت‌هایی در زمینه‌های تایپوگرافی، صفحه‌آرایی، UI، UX و نرم‌افزارهای صنعت گرافیک را می‌آموزند. طراحی گرافیک شاخه‌‌های بسیاری دارد ازجمله توسعۀ برنامۀ خلاق، تصویرسازی، طراحی تعاملی و ارتباط بصری. فارغ‌التحصیلان گرافیک از دانشگاه‌های فرانسه در مشاغلی همچون مدیر هنری تبلیغاتی، انیماتور، طراح گرافیک، تصویرگر و چاپگر می‌توانند فعالیت کنند.

مدرسۀ طراحی LISAA

مدرسۀ طراحی LISAA انتخاب مناسبی برای آن‌دسته از دانشجویان بین‌المللی است که به تحصیل طراحی در فرانسه علاقه‌مندند. این مدرسۀ خصوصی موردتأیید وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه دورۀ سه‌‌سالۀ طراحی گرافیک را به‌ زبان‌های انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌دهد. واحدهای رشتۀ طراحی گرافیک مدرسۀ LISAA عبارت‌اند از: طراحی، طراحی طبیعت بی‌جان، عکاسی، تاریخ هنر، روش‌شناسی پروژه و تصویرگری. دانشجویان برای ورود به این مدرسه بعد از ارائۀ پرونده و تأیید مدارک، در مصاحبه‌ای حضوری باهدف شناسایی ظرفیت‌های شخصیتی‌شان باید شرکت کنند. گفتنی است شهریۀ سالانۀ تحصیل رشتۀ گرافیک در این مدرسه 10،190 یورو اعلام شده است.


کالج هنر پاریس

از دیگر مراکز آموزش عالی مطرح برای تحصیل طراحی در فرانسه، به کالج هنر پاریس می‌توان اشاره کرد که رشتۀ طراحی ارتباطات را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. رشتۀ طراحی ارتباطات زمینه‌هایی نظیر تبلیغات، انتشارات و طراحی تحریریه، طراحی فضای شرکت‌ها و نمایشگاه‌ها، وبگاه‌ها، گرافیک محیطی و چندرسانه‌ای، علائم و نقشه‌ها، طراحی خدمات، طراحی تعاملی، فیلم و ویدئو را دربرمی‌گیرد. ازجمله واحدهایی که دانشجویان در این رشته باید سپری کنند، عبارت‌اند از: طراحی، مواد و ابعاد، شهر به‌عنوان استودیو، آشنایی با رسانۀ دیجیتال، مقدمه‌ای بر هنر و طراحی و نوشتن و تفکر انتقادی. کالج هنر پاریس به‌دنبال متقاضیانی جدی و مسئولیت‌پذیر و باانگیزه است که قابلیت رشد در رشتۀ طراحی گرافیک را داشته باشند. برای تحصیل رشتۀ یادشده تسلط بر‌ زبان انگلیسی الزامی است و دانشجویان مدرک آیلتس با نمرۀ 5/5 یا تافل با نمرۀ 60 باید ارائه دهند. تحصیل رشتۀ طراحی ارتباطات در کالج هنر پاریس چهار سال طول می‌کشد و دانشجویان 28،400 یورو در سال شهریه باید پرداخت کنند.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد طراحی در فرانسه

دانشجویان با ورود به مقطع کارشناسی ارشد شاخه‌های مرتبط با رشتۀ طراحی، حوزه‌ای مشخص را برای ادامه تحصیل و کسب تخصص انتخاب می‌کنند. دانشگاه‌های فرانسه این رشته‌ها را معمولاً به زبان انگلیسی و در دو سال تحصیلی ارائه می‌دهند. برخی از رشته‌های ارائه در مقطع کارشناسی ارشد طراحی گرافیک ازاین‌قرارند: طراحی مُد و هنرها، طراحی مُد هنرهای معاصر، مدیریت فرهنگ و هنر، فرهنگ و صنایع خلاق و مدیریت فرهنگ و صنایع خلاق.

مدرسۀ جدید پاریس

مدرسۀ جدید پاریس (The New School) دیگر مدرسه‌ای است که برای تحصیل طراحی در فرانسه به دانشجویان بین‌المللی پیشنهاد می‌شود. در این مدرسه، رشتۀ طراحی مُد و هنرها بااستفاده از روش‌های ابتکاری طراحی مُد آموزش داده می‌شود. دانشجویان با تحصیل در مدرسۀ جدید پاریس با شیوه‌های خلاقانه‌ برای پژوهش در اکوسیستم‌های مُد و هنر و سازمان‌های فرهنگی پاریس آشنا می‌کنند. افزون‌براین،آنان برای گسترش فعالیت‌های‌شان با مربیان و هنرمندان حوزه‌های دیگر همکاری می‌کنند و در پردیس پارسونز شهر نیویورک به‌عنوان کارآموز می‌توانند حضور یابند. تحصیل رشتۀ طراحی مُد و هنرها (Fashion Design and the Arts) دوسال به‌طول می‌انجامد و تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

مدرسۀ کسب‌وکار ICN

یکی دیگر از مدرسه‌های معتبر برای تحصیل طراحی در فرانسه، مدرسۀ کسب‌وکار ICN (ICN Business School) است که رشتۀ مدیریت صنایع فرهنگی خلاق (Creative and Cultural Industries Management) را ارائه می‌دهد. رویکرد آموزشی این مدرسه همه‌جانبه و بر تعامل دانشجویان و استادان بنا شده و تأکید آن بر کار عملی در کارگاه‌هاست. مدرسۀ کسب‌وکار ICN با بهره‌گیری از اصول ARTEM به رشد خلاقیت و نوآوری دانشجویان در زمینۀ مدیریت فرهنگی کمک می‌کند. برخی از شرایط ورود به این مدرسه بدین‌شرح‌اند: مدرک تحصیلی چهارساله یا کارشناسی ارشد مدیریت با مهارت‌ در حسابداری و کنترل مدیریت و امور مالی یا مدرک تحصیلی سه‌ساله با سابقۀ کار در زمینه‌های مرتبط. این دورۀ یک‌ساله زمینه‌های متنوعی از استراتژی گرفته تا بازاریابی، مدیریت خلاقیت و استعدادها، مدیریت پروژه و حقوق مالکیت معنوی را دربرمی‌گیرد. فارغ‌التحصیلان مدرسۀ کسب‌وکار ICN در مشاغلی همچون توسعه‌دهندۀ کسب‌وکار، مدیر تئاتر و تالارهای اپرا، مدیر برند مارکتینگ، مدیر سیاست‌گذاری موزه‌ها، مدیریت حمایت‌کنندگان مالی جشنواره‌های موسیقی، مدیر بازی‌های ویدئویی و مدیر سازمان‌های ورزشی و فرهنگی می‌توانند به‌فعالیت مشغول شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: