مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه کلرمون آوورن فرانسه

دانشگاه کلرمون آوورن فرانسه

غالباً گفته می شود كه نخبه های آینده ، فرانسه را برای آموزش خود انتخاب می كنند. مهندسین، رهبران نظامی و بسیاری دیگر برای بدست آوردن دانش در حوزه ی خود به سیستم آموزش عالی فرانسه روی می آورند. آنها به کالج های این کشور روی می آورند چون می دانند فرصتهای آموزشی خارق العاده ای در انتظار آنهاست. کلاس های آموزشی کم جمعیت و حضور مؤثر اساتید دو ویژگی مثبت است که هنگام شرکت در کالج های فرانسه خواهید یافت. اندازه کلاس های کوچکتر و اساتیدی که اهمیت می دهند به این معنی است که شما وقت و توجه لازم برای یادگیری ، پرسش و پاسخ و بهره مندی از کمک های مورد نیاز خود را دارید. بسیاری از کالج های کشورهای دیگر کلاس های شلوغی دارند و معمولاً بدست آوردن توجه خصوصی که شما برای استفاده ی هرچه بهتر از تجربه ی تحصیلی خود، لازم دارید، دشوار است. اما در مورد کالج ها و دانشگاه های فرانسه، اینگونه نیست.

دانشگاه کلرمون آوورن فرانسه

دانشگاه کلرمون آوورن (Université Clermont Auvergne) دانشگاهی دولتی است که در شهر کلرمون‌فران فرانسه قرار دارد و سال 2017 از ادغام دانشگاه‌های بلز پاسکال و آوورن تشکیل شد. هم‌اکنون، بیش از 37هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد سهم دانشجویان بین‌المللی به 4،500 نفر می‌رسد. دانشگاه کلرمون آوورن چهل آزمایشگاه، سه فدراسیون پژوهش، شش پردیس و شش مؤسسه در خود جای داده است و بیش از دویست دورۀ مختلف در آن ارائه می‌شود. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، دانشگاه کلرمون آوورن را معرفی می‌کنیم.

رشته‌های دانشگاه کلرمون آوورن

دانشگاه کلرمون آوورن شش مؤسسه دارد: مؤسسۀ کلرمون آوورن، مؤسسۀ فناوری، مؤسسۀ حقوق و اقتصاد و مدیریت، مؤسسۀ زبان و ادبیات و علوم انسانی، مؤسسۀ علوم طبیعی و مؤسسۀ علوم زیستی و سلامت و محیط‌زیست. این دانشگاه در مقطع کارشناسی رشته‌های مختلفی ارائه می‌دهد؛ ازجمله فیزیک، شیمی، تربیت‌بدنی، زیست‌شناسی، علوم زیستی، علوم محیط‌زیست، تغذیه، داروسازی، فیزیولوژی، زیست‌شناسی سلولی، علوم آموزش، زبان و ادبیات خارجی (آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و روسی)، ریاضی، علوم کامپیوتر، حقوق، زمین‌شناسی و اقتصاد. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کلرمون آوورن نیز از‌این‌قرارند: آموزش، مدیریت، زمین‌شناسی، تربیت‌بدنی، تدریس (انگلیسی، اسپانیایی، تاریخ و جغرافیا، ریاضی، شیمی، فیزیک، علوم زیستی، تربیت‌بدنی، اقتصاد و مدیریت) و سلامت عمومی.


شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه کلرمون آوورن

در چند سال اخیر، دولت فرانسه شهریۀ دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به‌ترتیب به 2،700 و 3،700 یورو در سال افزایش داده است؛ اما بسیاری از دانشگاه‌ها این مصوبه را اجرا نمی‌کنند و دانشگاه کلرمون آوورن نیز ازجملۀ این دانشگاه‌هاست. طبق تصمیم هیئت علمی دانشگاه، دانشجویان بین‌المللی سال تحصیلی 2022-2021 همانند دانشجویان اهل اتحادیۀ اروپا شهریۀ پرداخت می‌کنند. شهریۀ سالانۀ دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان ساکن اتحادیۀ اروپا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به‌ترتیب حدود 170 و 240 یوروست. علاقه‌مندان به دریافت اسکالرشیپ نیز از بورسیه‌های دولتی کشور فرانسه می‌توانند برخوردار شوند.

هزینه زندگی در کلرمون‌فران

اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر کلرمون‌فران به 450 یورو و اجارۀ آپارتمانی مشابه با آن در خارج از مرکز شهر به 360 یورو در ماه می‌رسد. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر حدود 980 یورو و اجارۀ ماهانۀ آپارتمانی مشابه در خارج از مرکز شهر حدود 850 یورو برآورد می‌شود. ناگفته نماند هزینۀ قبوض و خدمات شهری برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط حدود 135 یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه حدود 31 یورو در ماه است. برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز باید به‌ترتیب 1.6 و 50یورو بپردازید. هزینۀ تهیۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی نسبتاً ارزان‌قیمت 12 یورو و برای دو نفر از رستورانی گران‌قیمت‌تر 40 یورو تخمین زده می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی از‌این‌قرارند: یک لیتر شیر 1 یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ 2.6یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ 11 یورو، یک کیلوگرم گوشت 15 یورو، یک کیلوگرم موز 1.7 یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی 2.4 یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی 1.4 یورو و یک کیلوگرم پیاز 1.6 یورو.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: