مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ساده ترین راه مهاجرت به فرانسه

ساده ترین راه مهاجرت به فرانسه

فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپاست. این کشور با شش کشور دیگر هم مرز است. با آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ از شمال شرقی، با سوئیس و ایتالیا از جنوب شرقی و با اسپانیا از جنوب غربی. انگلیس هم از طریق گذرگاه آبی انگلیس با فرانسه هم مرز است. این کشور به عنوان دروازه ورود به اروپا در نظر گرفته می شود؛ زیرا در آن چندین فرودگاه بین المللی (که دو مورد از آن ها در پاریس هستند)، پایانه های کشتی و خدمات ریلی فرانسه وجود دارد.

کشور فرانسه یکی از زیباترین، پیشرفته‌ترین و مهاجرپذیر کشورهای دنیا است. این کشور از راه‌های مختلفی مثل تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری متقاضیان مهاجرت را جذب می‌کند. سوال اینجا است که بین این گزینه‌ها، کدام یک ساده ترین راه مهاجرت به فرانسه است؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه

در حال حاضر فرانسه یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است و هر سال تعداد قابل توجهی از ایرانیان به این کشور مهاجرت می‌کنند. در این قسمت قصد داریم مزایا و معایب مهاجرت به این کشور را توضیح دهیم.

مزایا

دلایل محبوبیت فرانسه به‌عنوان مقصد مهاجرت عبارتند از:

  • رفاه عمومی: در این کشور رفاه عمومی و رضایت از زندگی در سطح قابل قبولی قرار دارد. علاوه بر این دانشجویان از حمایت‌های ویژه دولت در زمینه رفاه برخوردار می‌شوند.
  • سطح بالا و قیمت پایین خدمات درمانی: در بعضی از کشورهای پیشرفته خدمات درمانی عمومی کیفیت کمی دارند و خدمات درمانی خصوصی هزینه زیادی برای فرد دارند. فرانسه از معدود کشورهای پیشرفته‌ای است که خدمات درمانی آن هم کم‌هزینه و هم باکیفیت‌اند.
  • تورم پایین: قیمت‌ کالاهای اساسی در فرانسه ثبات دارد و برنامه‌ریزی و پس‌انداز را برای شما ممکن می‌کند.
  • پاسپورت معتبر: اگر بتوانید دوران دانشجویی یا کار خود را در فرانسه با موفقیت ادامه دهید و تابعیت فرانسه را بگیرید، برای سفر به کشورهای حوزه شنگن و کشوری مثل کانادا نیاز به اخذ ویزا نخواهید داشت.
  • حمل و نقل عمومی با دسترسی خوب: یکی از نقاط قوت مهم فرانسه، سیستم حمل‌ونقل عمومی آن است. حمل و نقل عمومی در فرانسه از همه جا قابل دسترسی است و قیمت مناسبی دارد. علاوه بر این دانشجویان می‌توانند از تخفیف‌های ویژه حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

معایب

بدون شک فرانسه هم معایب مخصوص به خود را به‌عنوان یک مقصد مهاجرت دارد که بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور با آن‌ها آشنا شوید. این معایب عبارتند از:

  • مالیات سنگین: نرخ مالیات در فرانسه بالا است و این می‌تواند زندگی شما را -خصوصا اگر قصد کار در فرانسه را داشته باشید- کمی سخت کند. البته مالیات برای دانشجویان مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.
  • وقت‌گیر بودن پروسه تمدید ویزا: در فرانسه کارهای اداری با روالی کند و پر رفت و آمد انجام می‌شود. به عبارت دیگر برای تمدید ویزا یا سایر کارهای اداری لازم است درگیری کاغذبازی‌های اداری شوید. به طور کلی انجام کارهای اداری در فرانسه، به‌خصوص تمدید ویزا، بسیار وقت‌گیر است و باید خیلی زودتر از موعد مقرر برای تمدید ویزا اقدام کنید.
  • دشوار بودن یادگیری زبان فرانسوی: زبان فرانسوی نسبت به انگلیسی زبان سخت‌تری است. دانشجویانی که برای تحصیل به زبان انگلیسی و بدون تسلط به زبان فرانسوی به فرانسه مهاجرت می‌کنند، برای ارتباط گرفتن با سایر افراد کار سختی را در پیش خواهند داشت.


مهاجرت به فرانسه با هزینه کم

جدا از ساده ترین راه مهاجرت به فرانسه، خیلی از افراد می‌خواهند بدانند ارزان ترین راه مهاجرت به فرانسه چیست؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت فرانسه یکی از کم‌هزینه‌ترین کشورهای اروپا برای مهاجرت کاری است. برای مهاجرت کاری به فرانسه کافی است یک پیشنهاد کاری مناسب از این کشور دریافت کنید. در صورتی که یک کارفرما شما را قبول کند، تنها با اثبات تمکن مالی یک سال زندگی در فرانسه می‌توانید به این کشور مهاجرت کرده و از همان روز اول حقوق دریافت کنید.

البته این تنها راه مهاجرت ارزان به فرانسه نیست؛ چرا که دولت فرانسه از دانشجویان خارجی حمایت می‌کند. در صورتی که بتوانید پذیرش یکی از دانشگاه‌های فرانسه و سپس ویزای تحصیلی این کشور را بگیرید، طرح‌های حمایتی مثل تخفیف حمل و نقل، کمک‌هزینه مسکن، کمک‌هزینه خرید کالاهای اساسی و... شامل حال شما می‌شود. علاوه بر این برای تحصیل در فرانسه می‌توانید فاند بگیرید و با کمترین هزینه در این کشور درس بخوانید.

ساده ترین راه مهاجرت به فرانسه

در این بخش می‌خواهیم ساده ترین راه مهاجرت به فرانسه را به شما معرفی کنیم. همانطور که می‌دانید برای مهاجرت به اکثر کشورها لازم است زبان کشور مقصد یا حداقل زبان انگلیسی را در حد خوبی بلد باشید و مدرکی برای اثبات این تسلط ارائه کنید. فرانسه برای جذب دانشجویان خارجی شرایطی را ترتیب داده است که می‌توانید با شرکت در دوره‌های زبان فرانسوی، ویزای تحصیلی این کشور را بگیرید. جالب است بدانید که از ابتدای شرکت در دوره‌ زبان، طرح‌های حمایتی مربوط به ویزای تحصیلی شامل حال شما می‌شود و مثلا می‌توانید برای اجاره مسکن در فرانسه از کمک‌هزینه دولت استفاده کنید.

چرا می‌گوییم این راه ساده ترین راه مهاجرت به فرانسه است؟ چون که برای مهاجرت به فرانسه از طریق شرکت در دوره‌های زبان فقط کافی است مدارک خود را کامل و هزینه لازم برای شرکت در دوره‌های زبان را پرداخت کنید. در واقع برای مهاجرت به فرانسه از این روش هیچ نیازی به گرفتن مدرک خاصی نیست و مدارک تحصیلی شما کفایت می‌کند. هر چه معدل و رزومه شما بهتر باشد، شانس بیشتری برای تحصیل ارزان قیمت در فرانسه خواهید داشت. چرا که دانشگاه‌های دولتی فرانسه رقابت بالایی برای اخذ پذیرش دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: