مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل ژنتیک در فرانسه

تحصیل ژنتیک در فرانسه

دولت فرانسه این اجازه را به شما می دهد که با داشتن ویزای دانشجویی تمام وقت، بتوانید مشغول به کار شوید با داشتن یک شغل می توانید بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید و موضوع دیگر این است که شما بعد از فارغ التحصیلی با دادن درخواست می توانید به اقامت خود در فرانسه ادامه دهید و مشغول به کار شوید. ه‌هنگام تحصیل و تا زمانی‌ که دارای اجازه‌ی اقامت معتبر شوید، به‌عنوان یک دانشجوی خارجی دارای ویزای تحصیلی فرانسه، می‌توانید کار با حقوق- 964 ساعت در سال- داشته باشید (حدود 60 درصد یک کار تمام‌ وقت برای یک سال). شما می‌توانید همچنین در دانشگاه یا سایر موسسات آموزشی دیگر نیز کار کنید و قراردادهایتان می‌تواند تا یک سال، بین 1 سپتامبر تا 31 آگوست (تا 670 ساعت بین سپتامبر و ژوئن و تا 300 ساعت بین جولای و آگوست) باشد، تا زمانی‌که بر تحصیلاتتان اثر نگذارد.

ژنتیک شاخه‌ای از رشته زیست‌شناسی است که با مطالعۀ ژن‌ها و تنوع ژنتیکی و وراثت سروکار دارد. مسئلۀ وراثت از سده‌های گذشته مشاهده شده است؛ ولی نقطۀ آغاز آن را فعالیت‌های گریگور مندل و آگوستینیان فریار در قرن نوزدهم باید بدانیم. مندل به مطالعۀ «وراثت صفت و ویژگی‌های آن» و انتقال الگوهای صفت‌ها از والدین به فرزندان را مطالعه کرد. او پی برد که گیاهان صفت‌ها را ازطریق «واحدهای وراثتی» گسسته به‌ارث می‌برند. در قرن بیست‌ویکم، علم ژنتیک فراتر از مطالعۀ وراثت قرار گرفته است و عملکرد و رفتار ژن‌ها و تنوع و توزیع ژن‌ها در سلول و نقش ارگانیسم در جمعیت را بررسی می‌کند. علم ژنتیک به زمینه‌های فرعی بسیاری همچون ژنتیک مولکولی و اپی‌ژنتیک و ژنتیک جمعیت تقسیم می‌شود که ارگانیسم‌هایی همچون باکتری‌ها و یوکاریاها را واکاوی می‌کند. تحصیل ژنتیک در فرانسه را یکی از اولویت‌های اصلی دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه می‌توان دانست. بعد از رشد علم ژنتیک در دنیا، فرانسه ازجمله کشورهایی است که شاخه‌های مختلفی از رشتۀ ژنتیک را در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های مختلف علوم پایه ارائه می‌دهد. در این مطلب با شاخه‌های علم ژنتیک و دانشگاه‌های برتر برای تحصیل ژنتیک در فرانسه آشنا خواهید شد.

شرایط تحصیل ژنتیک در فرانسه

دانشجویان با تحصیل رشته ژنتیک در فرانسه با اطلاعات موجود در کروموزوم‌ها، چگونگی انتقال صفت از ارگانیسم به موجودی دیگر، چگونگی روند تکامل، تشکیل DNA و چگونگی تغییر و تحول آن آشنا می‌شوند. متخصصان ژنتیک رفتار انسان و علل بیماری ژنتیکی و راه‌های تولید محصولات بهتر را به‌خوبی درک و بررسی می‌کنند و راه‌حل‌های کاربردی آزمایش‌شده‌ای برای مسائل مختلف ژنتیکی می‌توانند ارائه دهند. ردپای ژنتیک را در زمینه‌های مختلفی همچون داروسازی و کشاورزی مدرن و پزشکی قانونی جنایی برای شناسایی مضنونان می‌توان دنبال کرد. مطالعات ژنتیک تاحد زیادی به دانش رشته‌های عمومی مثل شیمی آلی و زیست‌شناسی و فیزیک متکی است. دانشجویان در کلاس‌ها بر زمینه‌های همچون زیست‌شناسی سلولی، ژنومیک، بیوانفورماتیک، ژنتتیک و وراثت گیاهی، تکامل مولکولی و مدل‌سازی ژنتیک متمرکز هستند. عموماً دروس این رشته به‌ زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویان سالانه حدود 3،700 یورو شهریه باید بپردازند. فارغ‌التحصیلان رشته‌ ژنتیک به‌عنوان محقق و دانشمند بالینی، اپیدمیولوژیست‌، نمایندۀ فروش محصولات پزشکی، مسئول‌ آزمایشگاه و نویسندۀ علوم می‌توانند مشغول فعالیت شوند. همچنین، شرکت‌های دارویی و دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی بسته به تخصص فارغ‌التحصیلان، آنان را جذب می‌کنند.

دانشگاه‌های ژنتیک در فرانسه

رشته ژنتیک و شاخه‌های مختلف آن در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های بوردو و پاریس و استراسبورگ ارائه می‌شوند. رشته‌های ارائه‌شده در این دانشگاه‌ها عبارتند از: زیست‌شناسی سرطان، نوروساینس، زیست‌درمانی ژن و سلول و بافت‌های بدن و درمان ژنی سرطان. در ادامه، دانشگاه‌ها و رشته‌های ارائه‌شده در آن‌ها را معرفی می‌کنیم.




دانشگاه بوردو

دانشگاه بوردو (University of Bordeaux) رشته زیست‌شناسی سرطان را باهدف گسترش درک پایه‌های اساسی شکل‌گیری سرطان و راه‌های درمانی آن براساس ژنتیک و سلول‌های بنیادی و زیست‌شناسی مولکولی ارائه می‌دهد. دانشجویان در این دورۀ دوساله با مکانیسم‌های اساسی مولکولی و سلولی منجر به تشکیل انکوژنز، شبکه‌های پیچیدۀ سلولی و مولکولی فراهم‌کنندۀ محیط برای رشد سرطان و انتشار متاستاتیک، جنبه‌های بالینی آسیب‌شناسی سرطان و امکانات درمانی آشنا می‌شوند. دانشجویان ممکن است این فرصت را به‌دست آورند که در دانشگاه‌های میسوری آمریکا و ساراگوسای اسپانیا و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی سرطان بوردو و دیگر شهرهای فرانسه به‌عنوان کارآموز فعالیت کنند. برای تحصیل زیست‌شناسی سرطان در دانشگاه بوردو داشتن مدرک کارشناسی زیست‌شناسی و تسلط به زبان انگلیسی و مدرک آیلتس با نمرۀ 6.5 کافی است. دانشجویان بین‌المللی سالانه حدود 3،700 یورو شهریه پرداخت می‌کنند و علاوه‌برآن حدود 750 تا 1000 یورو در ماه برای مخارج زندگی باید هزینه کنند. شایان ذکر است با دریافت اجازۀ کار، دانشجویان بیست ساعت در هفته می‌توانند پاره‌وقت کار کنند.

دیگر رشته ارائه‌شده در دانشگاه بوردو، رشته علوم اعصاب (Neuro BIM) است که بر شیوه‌های پیشرفته در تمام موضوع‌های اصلی تحقیقات مغز از مولکول گرفته تا علوم شناختی تأکید می‌کند. هدف این رشته پرورش دانشمندانی است که با رویکردی بینارشته‌ای و یکپارچه عملکردهای طبیعی و اختلال‌های مغزی را بررسی و مطالعه می‌کنند. رشته علوم اعصاب در دانشگاه بوردو با همکاری دانشمندان و متخصصان رشته‌های روانشناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، پزشکی و تصویربرداری مغز تدریس می‌شود. دانشکدۀ ژنتیک دانشگاه بوردو در این زمینه با دانشگاه تسوکوبای ژاپن نیز همکاری می‌کند و فارغ‌التحصیلان فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌های صنعتی و بالینی خواهند داشت. داشتن مدرک کارشناسی زیست‌شناسی، بیوشیمی، علوم پزشکی، مطالعات پزشکی، داروسازی، علوم شناختی و روانشناسی و مدرک زبان آیلتس با نمرۀ 6.5 از جمله شرایط ورود به دانشگاه بوردو برای تحصیل رشته علوم اعصاب است. شهریۀ سالانه برای تحصیل این رشته مثل رشتۀ زیست‌شناسی سرطان 3،700 یورو درنظر گرفته شده است که با استفاده از بورسیه‌های رقابتی و تحصیلی دانشگاه بوردو دانشجویان هزینه‌های تحصیل و زندگی را تاحد زیادی می‌توانند کاهش دهند.

دانشگاه پاریس اِست کرتیل

دانشگاه پاریس اِست کرتیل (University Paris-Est Créteil) که به‌اختصار UPEC نیز نامیده می‌شود، رشته‌ای با عنوان زیست‌درمانی بافت و سلول و ژن در برنامه‌های آموزشی و پژوهشی‌ بین‌المللی‌اش گنجانده است. تحصیل این رشته یک‌ساله است و سپتامبر هرسال دانشجویان برای ثبت‌نام در این دانشگاه می‌توانند اقدام کنند. زبان تدریس رشته یاد‌شده انگلیسی است و واحدهایش عبارت‌اند از: شناخت ابزارهای خاص بیوتراپی، بیوتراپی دامپزشکی، روش‌های درمانی جدید برای بیماری ژنتیکی، داروهای احیاکننده و انتقال و بیوتراپی. دانشجویان غیراروپایی علاقه‌مند به ثبت‌نام در این دانشگاه در آزمون زبان فرانسه دانشگاه باید شرکت کنند تا میزان تسلط‌شان بر زبان فرانسوی سنجیده شود.

مؤسسۀ ژنتیک و زیست‌شناسی سلولی و مولکولی استراسبورگ

مؤسسۀ ژنتیک و زیست‌شناسی سلولی و مولکولی (The Institute of Genetics and of Molecular and Cellular Biology) به‌اختصار IGBMC خوانده می‌شود، زیرنظر دانشگاه استراسبورگ فعالیت می‌کند و یکی از مراکز تحقیقاتی پیشرو در زمینه‌های مختلف پزشکی در اروپا به‌حساب می‌آید. 52 تیم تحقیقاتی در این مؤسسه دربارۀ موضوع‌های مختلفی همچون تجزیه‌وتحلیل ساختاری پروتئین‌ها و ژنتیک انسانی، سلول‌های بنیادی، بیوفیزیک و اپی‌ژنتیک مطالعه می‌کنند. این مؤسسۀ آموزشی پژوهشی تاکنون چندین سرطان و بیماری ژنتیکی نادر را آسیب‌شناسی کرده است. مؤسسه ژنتیک و زیست‌شناسی سلولی و مولکولی استراسبورگ برچهار زمینه متمرکز است:

  1. رشد و نمو سلول‌های بنیادی
  2. زیست‌شناسی ساختاری
  3. عملکرد ژنومیک و سرطان
  4. نوروژنتیک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: