مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دوره های وکالت در فرانسه

دوره های وکالت در فرانسه

فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپاست. این کشور با شش کشور دیگر هم مرز است. با آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ از شمال شرقی، با سوئیس و ایتالیا از جنوب شرقی و با اسپانیا از جنوب غربی. انگلیس هم از طریق گذرگاه آبی انگلیس با فرانسه هم مرز است. این کشور به عنوان دروازه ورود به اروپا در نظر گرفته می شود؛ زیرا در آن چندین فرودگاه بین المللی (که دو مورد از آن ها در پاریس هستند)، پایانه های کشتی و خدمات ریلی فرانسه وجود دارد.

دولت فرانسه این اجازه را به شما می دهد که با دانشتن ویزای دانشجویی تمام وقت، بتوانید مشغول به کار شوید با داشتن این شغل می توانید بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید و موضوع دیگر این است که شما بعد از فارغ التحصیلی با دادن درخواست می توانید به اقامت خود در فرانسه ادامه دهید و مشغول به کار شوید. به‌هنگام تحصیل و تا زمانی‌ که دارای اجازه‌ی اقامت معتبر شوید، به‌عنوان یک دانشجوی خارجی دارای ویزای تحصیلی در فرانسه، می‌توانید کار با حقوق- 964 ساعت در سال- داشته باشید (حدود 60 درصد یک کار تمام‌ وقت برای یک سال). شما می‌توانید همچنین در دانشگاه یا سایر موسسات آموزشی دیگر نیز کار کنید و قراردادهایتان می‌تواند تا یک سال، بین 1 سپتامبر تا 31 آگوست (تا 670 ساعت بین سپتامبر و ژوئن و تا 300 ساعت بین جولای و آگوست) باشد، تا زمانی‌که بر تحصیلاتتان اثر نگذارد.

دوره های وکالت در فرانسه همواره متقاضیان بسیاری داشته و با هزینه تحصیل مقرون به صرفه و کیفیت آموزشی فوق‌ العاده از گذشته تا امروز انتخابی مطلوب محسوب می شود. وکلا در کشور فرانسه از جایگاه رفیع اجتماعی و درآمدهای کم نظیری برخوردارند که بیانگر میزان اهمیت علم حقوق در این کشور متمدن می باشد.

پذیرش و تحصیل دوره های وکالت در فرانسه

فرانسه جزو 20 کشور برتر جهان در زمینه سیستم آموزشی برتر و دانشگاه‌ های نوین قرار دارد که در بخش حقوق و دوره های وکالت در فرانسه تخصصی کار می‌شود. دانشگاه های برتر فرانسه در زمینه حقوق به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه آمریکایی  AMERICAN UNIVERSITY IN PARIS    
  • دانشگاه ملی  PAHTHOEN SORBONNE
  • دانشگاه بین المللی MONACO    
  • دانشگاه بین المللی TOULOUSE

دانشگاه های ذکر شده در لیست فوق دوره های کارشناسی تا دکترای رشته حقوق را در اکثر شاخه های تحصیلی مانند حقوق بین الملل و حقوق بشر ارائه می‌دهند. دوره کارشناسی حقوق در دانشگاه های کشور فرانسه به اختصار LLM نامیده می شود که 3 سال به طول می انجامد و دوره LLB برای دانشجویان حقوق بین الملل ارائه می شود که یک سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است که دانشجویان به دو زبان انگلیسی یا فرانسوی امکان تحصیل دوره های وکالت در فرانسه را خواهند داشت. شرایط و جزئیات تحصیل در دوره وکالت فرانسه بدین سان است:

 تحصیل در دوره وکالت فرانسه
عنوان شرایط
طول تحصیل 3 سال
برترین دانشگاه دانشگاه علوم و ادبیات پاریس PSL
مدرک زبان انگلیسی لازم آزمون IELTS با نمره حداقل 6 یا 6.5
سال تحصیلی سپتامبر الی ژوئن

مدارک لازم جهت پذیرش دوره وکالت فرانسه

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه لازم است که مدارک زیر در سفارت این کشور تکمیل و تحویل شوند:

  • تکمیل و تحویل فرم درخواست پذیرش
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی و ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر همراه با کپی مدارک شناسایی
  • ارائه توصیه نامه از اساتید معتبر دانشگاهی
  • مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی که فقط DEIF یا IELTS مورد قبول است
  • رزومه کاری مرتبط برای متقاضیان تحصیل در کارشناسی ارشد
  • چند قطعه عکس با زمینه سفید که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد




هزینه تحصیل و زندگی در کشور فرانسه

درباره هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه باید بگوییم که اگر شما شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا سوئیس هستید می توانید در کشور فرانسه به رایگان تحصیل کنید. دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند باید در حدود سالانه 180€ (یورو) در مقطع کارشناسی شهریه به دانشگاه های فرانسه بپردازند. تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های دولتی فرانسه 380€ (یورو) برای هر سال و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی فرانسه سالانه 245€ (یورو) هزینه دارد. لازم به ذکر است دانشجویانی که خواهان تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور پیشرفته می باشند باید به میزان قابل توجهی بالاتر از هزینه های دانشگاه دولتی شهریه بپردازند.

اجاره یک آپارتمان کوچک تک خوابه در پاریس تا 600€ (یورو) در ماه برای دانشجویان هزینه در برخواهد داشت اما این مبلغ در حاشیه شهر می‌تواند تا 400€ (یورو) کاهش یابد. هزینه غذا و خریدهای سوپرمارکتی نیز می‌تواند بین 200€ (یورو) تا 250€ (یورو) با توجه به سبک زندگی افراد متغیر باشد. برای خرید اینترنت و پرداخت شارژ مربوط به آب و برق و گاز در کشور فرانسه و برای یک آپارتمان کوچک باید حدود 1000€ (یورو) در ماه کنار بگذارید. اگر همراه با همسر خود به کشور فرانسه مهاجرت کنید هزینه ماهانه زندگی برای شما حداقل 1500€ (یورو) خواهد بود.

مراحل اخذ ویزا جهت دوره های وکالت در فرانسه

برای تحصیل دوره های وکالت در فرانسه متقاضیان مجبور هستند که ویزای تحصیلی این کشور را برای اقامت موقت و اجازه کار پاره وقت دریافت کنند. نتیجه بررسی درخواست متقاضیان محترم بعد از ارائه مدارکی که در لیست زیر شرح می‌دهیم باید تا حداکثر 3 ماه از زمان تحویل مدارک به سفارت اعلام شود. مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشند:

  • پاسپورت معتبر 
  • پرداخت هزینه ی بررسی درخواست صدور ویزا
  • ارائه نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های فرانسه
  • اسناد مالکیت املاک یا گردش حساب برای اثبات تمکن مالی
  • ارائه بیمه درمانی معتبر با پوشش کافی در خاک فرانسه
  • اثبات وجود خوابگاه و اقامتگاه برای دانشجو
  • ارائه کپی بلیط هواپیما برای مهاجرت به فرانسه
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه به زبان فرانسوی
  • ارائه دیپلم دوره تحصیلات متوسطه و ریز نمرات
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری ایدز یا HIV
  • گواهی عدم سوء پیشینه در داخل یا خارج از فرانسه

توجه داشته باشید که تمام مدارک را با ترجمه به زبان فرانسوی یا انگلیسی ارائه کنید و بدانید که ممکن است با نظر به شرایط متقاضیان مدارک فوق تغییر کند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: