مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل برق در فرانسه

تحصیل برق در فرانسه

بسیاری از دانشگاه های فرانسه مؤسسات دولتی هستند، که هزینه ها را کم و تحصیلات را در دسترس همه نگه می دارند. با این حال، در فرانسه مؤسسات آموزش عالی خصوصی کوچک تر و تخصصی تری نیز وجود دارند. این مؤسسات در روند پذیرش انتخابی تر هستند و معمولاً دانشجویان را در حرفه های تخصصی یا کاری مانند مهندسی یا معماری آموزش می دهند. موسسه مشهور Grandes Écoles فرانسه در این گروه قرار می گیرد - اینها مؤسسات معتبری هستند که فارغ التحصیلان شان اغلب در سمت های بالا به کار گرفته می شوند. برای پذیرش در یکی از مدارس Grandes Écoles، دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی Baccalauréat (مدرک تحصیلی اخذ شده توسط دانش آموزان دوره متوسطه فرانسه) 2 سال تحصیلات معتبر یا معادل آن را گذرانده باشند – یک دوره ی اضافی که دانشگاه های دولتی به آن احتیاج ندارند.

تحصیل برق در فرانسه

مهندسی برق و الکترونیک علوم پیشرانۀ فناوری است و ابزارها و سیستم‌هایی را بهبود می‌بخشد که هر روز با آن‌ها سر‌و ‌ار داریم. از سیستم‌های انرژی خورشیدی تا گوشی‌های همراه، مهندسان برق و الکترونیک نیازهای جامعه به فناوری و انرژی و ارتباط را برآورده می‌کنند؛ اما تفاوت این دو در چیست؟ مهندسی برق با کنترل و انتقال قدرت برق و مهندسی الکترونیک با مدارهای الکتریکی سروکار دارد. اگر به ریاضی و علوم علاقه‌مندید و پیشرفت فناوری برایتان جذاب است، این رشته‌ها گزینه‌های مناسبی می‌توانند برایتان باشند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل برق در فرانسه را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه PSL

دانشگاه PSL بهترین دانشگاه برای تحصیل برق در فرانسه است. این دانشگاه سال 2010 شروع به کار کرد و کالج‌های مختلفی در خود دارد. دانشگاه PSL میزبان بیش از هفده‌هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است و رشته‌های متنوعی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد؛ ازجمله کارشناسی ارشد حسابداری و حسابرسی، کارشناسی ارشد علوم زمین، کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی، کارشناسی ارشد بانکداری و امورمالی و بیمه، کارشناسی ارشد شیمی، کارشناسی ارشد علوم شناختی.


دانشگاه اکول پلی‌تکنیک

دانشگاه اکول پلی‌تکنیک دومین دانشگاه برتر برای تحصیل برق در فرانسه محسوب می‌شود. این دانشگاه در قرن هجدهم تأسیس شد و میزبان بیش از سه‌‌هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. دپارتمان‌های دانشگاه اکول پلی‌تکنیک بدین شرح‌اند: دپارتمان علوم کامپیوتر، دپارتمان زبان، دپارتمان زیست‌شناسی، دپارتمان شیمی، دپارتمان اقتصاد، دپارتمان ریاضی، دپارتمان مکانیک، ‌دپارتمان فیزیک، دپارتمان علوم انسانی و علوم اجتماعی و دپارتمان مدیریت. برخی از رشته‌های تحصیلی ارائه‌شده در این دانشگاه عبارت‌اند از: شیمی، ریاضی و آمار، زمین‌شناسی، ‌آموزش، علوم کامپیوتر، اقتصاد، کسب‌وکار، زبان‌شناسی، تاریخ، فلسفه، علوم زیست‌شناسی، مهندسی، فیزیک و نجوم.

دانشگاه پاریس‌ساکلی

در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل برق در فرانسه، نام دانشگاه پاریس‌ساکلی نیز به چشم می‌خورد. این دانشگاه جانشین دانشگاه پاریس‌ساد (Université Paris-Sud) است که امروزه از بیش از شصت‌هزار نفر دانشجو میزبانی می‌کند. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه پاریس ساکلی عبارت‌اند از: بوم‌شناسی، محیط‌زیست، سیستم‌های تغذیه و کشاورزی و منابع غذایی، شیمی، علوم کامپیوتری، علوم انسانی، علوم زیستی و بهداشت، ریاضی، فیزیک، بهداشت عمومی، علوم سیاسی، علوم ورزشی، حقوق، اقتصاد، مدیریت، آموزش، زمین‌شناسی، محیط‌زیست، علوم دارویی و بهداشت زیست‌شناسی، جامعه‌شناسی.

دانشگاه تلکام پاریس

دانشگاه تلکام پاریس دانشگاهی دولتی است که تاریخ تأسیس آن به 1878 باز می‌گردد و هم‌اکنون، بیش از 1،600 نفر دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند. ناگفته نماند این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل برق در فرانسه به‌شمار می‌آید. دانشگاه تلکام چهار دپارتمان در خود جای داده است: دپارتمان پردازش تصویر و سیگنال، دپارتمان اقتصاد و علوم اجتماعی، دپارتمان الکترونیک و ارتباطات، دپارتمان علوم کامپیوتری و شبکه. ازجمله رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه مذکور می‌توان از این رشته‌ها نام برد‌: مهندسی الکترونیک، مهندسی برق، حسابداری و امورمالی، اقتصاد، مدیریت، ریاضی و آمار، علوم کامپیوتری، ادبیات و زبان‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم ارتباطات، مطالعات سیاسی.

دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل برق در فرانسه است. این دانشگاه سال 1257 میلادی بنیان شد و هم‌اکنون از بیش از 55هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در سه دانشکدۀ خود میزبانی می‌کند. برخی از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه از این قرارند: علوم زمین، محیط‌زیست، ادبیات، زبان و ادبیات خارجی، زبان‌شناسی، فلسفه، جامعه‌شناسی، تاریخ و جغرافیا، تاریخ هنر و باستان‌شناسی، موسیقی‌شناسی، علوم اطلاعات و ارتباطات، علوم آموزش، زیست‌شناسی، شیمی، مهندسی، ریاضی، فیزیک.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: