مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Aix-Marseille فرانسه

دانشگاه Aix-Marseille فرانسه

 مارسی دومین شهر پرجمعیت کشور فرانسه و مرکز ناحیه پروانس آلپ-کوت دازور است. این شهر در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و بزرگ‌ترین بندر کشور فرانسه، دومین بندر دریای مدیترانه و پنجمین بندر اروپاست، مارسی مرکز سومین ناحیه اقتصادی فرانسه است که با عنوان اولین قطب صنعتی و خدمات در جنوب فرانسه شناخته می شود. دانشجویانی که در دانشگاهی در فرانسه تحصیل می کنند، در زندگی روزمره ی دانشجویی خود، در معرض فرهنگ شگفت انگیز فرانسه قرار دارند. دانش آموزان می توانند ضمن تحصیل، محیطی را ببینند که به طور شگفت آوری بر پایه ی تعامل شکل گرفته و دانش آموزانی را از سراسر جهان دور هم جمع می کند. این حضور افراد مختلف از سراسر جهان در کالج های فرانسه، مطمئناً یک تجربه جدید است که می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد.

 گرد هم آمدن چنین گروه متنوعی از افراد، فرصتی نیست که هر روز در اختیارتان قرار گیرد، بنابراین این فرصت شانسی است برای اینکه علاوه بر یادگیری مطالب بسیار، بتوانید از لحاظ شخصیتی هم رشد کنید. دانشگاه ها به عنوان بخشی از سبک زندگی دانشجویی، کنفرانس ها، سمینارها، مهمانی ها، فعالیت های ورزشی و غیره را برگزار می کنند. در حالی که مواردی که برنامه ریزی می شوند بسته به کالج انتخابی شما متفاوت خواهد بود. مطمئن باشید که تقویمی پر از فعالیت های سرگرم کننده خواهید داشت. کالج ها یادگیری دانشجویان را در اولویت اول قرار می دهند اما در عین حال، برایشان مهم است به دانشجویان طی روند یادگیری خوش بگذرد. همیشه که نمی شود زندگی جدی باشد. کلیه فعالیت هایی که توسط دانشکده ها و دانشگاه ها برنامه ریزی شده است، شما را بسیار سرگرم می کند.

دولت فرانسه این اجازه را به شما می دهد که با داشتن ویزای دانشجویی تمام وقت، بتوانید مشغول به کار شوید با داشتن این شغل می توانید بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید، و موضوع دیگر این است که شما بعد از فارغ التحصیلی با دادن درخواست می توانید به اقامت خود در فرانسه ادامه دهید و مشغول به کار شوید، در ادامه شرایط کار در حین و بعد از تحصیل در فرانسه را باهم مرور می کنیم. به‌هنگام تحصیل و تا زمانی‌ که دارای اجازه‌ی اقامت معتبر شوید، به‌عنوان یک دانشجوی خارجی دارای ویزای تحصیلی در فرانسه، می‌توانید کار با حقوق- 964 ساعت در سال- داشته باشید (حدود 60 درصد یک کار تمام‌ وقت برای یک سال). شما می‌توانید همچنین در دانشگاه یا سایر موسسات آموزشی دیگر نیز کار کنید و قراردادهایتان می‌تواند تا یک سال، بین 1 سپتامبر تا 31 آگوست (تا 670 ساعت بین سپتامبر و ژوئن و تا 300 ساعت بین جولای و آگوست) باشد، تا زمانی‌که بر تحصیلاتتان اثر نگذارد.

تاسیس و پیدایش دانشگاه آکسی-مارسی فرانسه به سال 1409 میلادی باز می گردد، اما شروع به فعالیتش را به صورت کنونی از اول ژانویه 2012 با ادغام دانشگاه های University of Provence, the University of the Mediterranean and Paul Cézanne University آغاز کرده است، این دانشگاه در حال حاضر یکی از بزرگترین دانشگاه های جوان در فرانسه است، در رتبه بندی Times Higher Education در سال 2021 این دانشگاه در میان دانشگاه های جهان رتبه ی 351-400 را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه Aix -Marseille برای تحصیل در فرانسه

همانند هر دانشگاه دیگر دانشگاه Aix-Marseille نیز برنامه های آموزشی خود را در قالب 3 دوره تحصیلی لیسانس (3 تا 4 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و  دکتری (4 سال) به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می کند. معمولا برنامه های تحصیلی به زبان فرانسه و انگلیسی به صورت زیر به دانشجویان ارائه می شود:

دوره لیسانس دانشگاه  Aix-Marseilleبرای تحصیل در فرانسه

این مقطع یکی از مقاطعی است که درصد دانشجویان زیادی را هم از فرانسه و هم از سراسر جهان به خود جلب می کند. مقطع لیسانس دانشگاه Aix-Marseille معادل 120 واحد درسی (ECTS) می باشد و دانشجویان در صورت قبولی در آزمون های پایان ترم و پس از 3 سال می توانند به مدرک مربوطه دست یابند. از جمله رشته های معروف دوره لیسانس این دانشگاه می توان به حقوق، علوم سیاسی، مهندسی، علوم پایه و کامپیوتر اشاره کرد. شرط پذیرش از این دوره تحصیلی برخورداری از مدرک دیپلم متوسطه و نیز داشتن مدرک مهارت زبان فرانسه یا انگلیسی می باشد.

دوره فوق لیسانس دانشگاه Aix-Marseille برای تحصیل در فرانسه

این دوره تحصیلی در کشور فرانسه و دانشگاه آکسی مارسی حدود 2 سال طول کشیده و معادل 180 واحد درسی (ECTS) می باشد. البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که سال تحصیلی در کشور فرانسه به مدت 9 ماه از سپتامبر یا اکتبر تا می یا ژوئن طول می کشد. این دوره نیز به دو ترم به همراه تعطیلی کریسمس تقسیم می شود. زمان آزمون نیز معمولا در پایان ترم می باشد. دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه AMU معمولا به مدلها یا واحدهای آموزشی (TU) به همراه فرصتی برای تمرکز بر روی موضوعات مختلف در قالب یک رشته تحصیلی گسترده تر سازماندهی می شود.

این مدل ها معمولا از طریق کارگاه های عملی، بحث نظری و کار پروژه ای مستقل ارائه می شود. اکثر برنامه های فوق لیسانس دانشگاه AMU همچنین شامل پایان نامه می باشد. دانشجویان در دانشگاه AMU در صورتی فارغ التحصیل شناخته شده و مدرک پایان دوره خود را دریافت می کنند که از پایان نامه تحقیقاتی خود دفاع کنند. برای اخذ پذیرش از دوره فوق لیسانس دانشگاه آکسی مارسی متقاضیان علاوه بر ارائه مدارک لیسانس نیازمند قبولی در آزمون GRE یا GMAT و نیز شرکت در مصاحبه می باشند.

دوره  دکتری دانشگاه Aix-Marseille

از زمان انتخاب فرآیند بلونیا (Bologna Process) در سال 1999 دوره  دکتری (Doctorate) به عنوان سیکل سوم تحصیلی در دانشگاه های کل کشور فرانسه از جمله دانشگاه Aix-Marseille شناخته می شود. شروع این سیکل پس از اتمام سیکل دوم یعنی فوق لیسانس امکان پذیر است. این دوره تحصیلی در دانشگاه آکسی مارسی حدودا 6 ترم یا 3 سال استاندارد می باشد. شرط اتمام دوره  دکتری و اخذ مدرک آن در دانشگاه آکسی مارسی نیز دفاع از رساله پژوهشی می باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه آکسی مارسی برای تحصیل در فرانسه

این پروسه شامل انجام چند کار آسان است. مرحله اول مراجعه به وب سایت درخواست آنلاین دانشگاه AMU (از ژانویه) و ایجاد یوزر و پسورد می باشد. مرحله دوم تکمیل فرم درخواست و مرحله سوم ارسال درخواست و بسته مدارک لازم تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام می باشد. اما در مرحله ارسال درخواست متقاضیان بایستی به همراه فرم درخواست تکمیلی مدارک زیر را نیز ارسال نمایند:

  • رزومه یا CV قوی و به دقت تایپ شده
  • توصیه نامه (دو توصیه نامه شامل یک توصیه نامه دانشگاهی و یک توصیه نامه حرفه ای)
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات تحصیلی (که حتما باید به زبان انگلیسی ترجمه شود)
  • نمرات آزمون های GRE و GMAT (معمولا برای رشته های رقابتی و خاص مثل MBA)
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی TOEFL iBT، TOEIC یا IELTS
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام به حساب دانشگاه (غیرقابل برگشت)

لازم به ذکر است که نمره مدرک زبان IELTS حتما باید 6.5 به بالا، مدرک TOEIC بالای 800 و نمره TOEFL iBT نیز در حدود 85 باشد. همچنین انجام مصاحبه نهایی از طریق تلفن یا اسکایپ برای کلیه متقاضیان الزامی است. مدت این مصاحبه با متقاضیان نیز کلا حدود 20 الی 40 دقیقه طول می کشد.




بورسیه دانشجویان دانشگاه Aix-Marseille  برای تحصیل در فرانسه

مثل سایر دانشگاه های فرانسوی، دانشگاه AMU فرانسه نیز جهت حمایت مالی از دانشجویان خود به آنها انواع بورس تحصیلی و گرانت اعطاء می کند. متقاضیان می توانند در این دانشگاه برای درخواست چهار نوع بورس تحصیلی خود را آماده کنند. این چهار برنامه بورسیه تحصیلی شامل بورسیه های ایفل، AUF، گرانت های مدیریت کمپوس فرانس و راهنمای صندوق دانشجویی اروپایی می باشد:

  • برنامه بورس تحصیلی برتر ایفل که در ژانویه سال 1999 توسط وزارت خارجه جهت افزایش تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه های این کشور راه اندازی شد. این بورسیه مخصوص دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه Aix-Marseille در رشته های حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد و مدیریت و علوم مهندسی می باشد.
  • گرانت های AUF: این گرانت توسط انجمن دانشگاه های فرانسوی زبان (AUF) به دانشجویان ارشد و دکتری اختصاص می یابد که در رشته هایی تحصیل می کنند که با اولویت های توسعه در کشور آنها مرتبط باشد.
  • گرانت های مدیریت کمپوس فرانس: این کمک هزینه ها به دانشجویان برتر از هر ملیتی با توجه به اثبات برتری تحصیلی آنها اعطاء می شود.
  • راهنمای صندوق دانشجویی اروپایی: این بورسیه ها شامل 1200 فرصت بورس، گرانت، وام و سایر گزینه های تامین مالی به ارزش کل بیش از 27 میلیون یورو می باشد. معیار اعطای این بورس تحصیلی نیز اثبات شایستگی تحصیلی و یا بر اساس اثبات نیازمندی می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه آکسی مارسی فرانسه، نکته ی مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • بیومتریک
  • عکس
  • پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: