مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

مجارستان یک کشور کوچک و زیبا با محیط زیستی امن و مساعد است.

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته شده اند و همچنین این دانشگاه ها همواره در رتبه بندی های برتر دانشگاه های جهان حضور دارند.

در سالهای اخیر بیشتر دانشجویان تصمیم گرفته اند تا در خارج کشور در کشور مجارستان تحصیل کنند و تجربه فوق العاده ای کسب کنند. بنابراین به عنوان یک دانشجو در کشور مجارستان احتمالا بخواهید برخی از مهم ترین جنبه های کاربردی در این کشور را بشناسید تا به شما این امکان را بدهد تا راحت تر با زندگی در هر شهری از این کشور خود را سازگار گردانید.

در اینجا شما باید 5 حقایق را برای زنده نگه داشتن تجربه تحصیلی در مجارستان بدانید :

واحد پول مجارستان چیست و اجناس در آنجا تا چقدر گران هستند؟

اگرچه مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است ولی بطور کلی شما نمی توانید در این کشور از یورو استفاده کنید.

واحد پول رسمی این کشور فورنیت Fornit (FT) است. اگرچه در بعضی نقاط شما هنوز هم می توانید با یورو پرداخت کنید، ولی انتظار این را داشته باشید که در مقابل آن ( Fornit) فورنیت دریافت کنید. یک یورو به ارزش حدود 300 ( Fornit)  فورنیت است. البته اختلافاتی بین خرید و فروش قیمت های ارز وجود دارد و می توانند از فروشنده ای به فروشنده ی دیگری متفاوت باشند، پس شما باید به جایی که میخواهید پول خود را تبدیل کنید بسیار دقت کنید. اگر شما از کشورهای غرب مجارستان آمده باشید همه چیز را بسیار ارزان تر خواهید یافت. درمقایسه با سایر کشور های اروپای شرقی، قیمت ها در مجارستان کاملا یکسان است.

از تخفیف ها با کارت شناسایی دانشجویی لذت ببرید! 

تعداد زیادی تخفیف برای دانشجویان در مجارستان ارائه داده می شود، به عنوان مثال در حمل و نقل عمومی، محل های ورزشی و یا خرید بلیط های سینما تقریبا با نصف قیمت اصلی با کارت دانشجویی قابل پرداخت هستند.

شما می توانید از دانشگاه محل تحصیل خود کارت دانشجویی دریافت کنید یا یک کارت بین المللی به نام آیسیک ISIC ( International Standard Classification) بگیرید.

چگونه از حمل و نقل عمومی در مجارستان استفاده کنیم؟

دانشجویان در مجارستان می توانند تا 50% از هزینه های حمل و نقل تخفیف بگیرند.

برای خرید بلیط هزینه های دانشجویی باید کارت دانشجویی معتبر همراه داشته باشید، در غیر این صورت جریمه می شوید.

متاسفانه محدودیت هایی برای مبادله و تعویض پول برای دانشجویان وجود دارد که از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. 

خب بیایید مهم ترین شرکت ها را بررسی کنیم تا بفهمید چگونه می توانید از تخفیف دانشجویی استفاده کنید. 




محدودیت های حمل و نقل Budapest  بوداپست (BKV)

بوداپست Budapest ، پایتخت کشور مجارستان دارای حمل و نقل عمومی بسیار خوبی است و حتی در شب هم می توانید به هر مکانی که می خواهید بروید.

خطوط مترو، خطوط مخصوص واگن های برقی، راه آهن حومه، اتوبوس ها، واگن های برقی و غیره همه توسط یک شرکت اداره می شوند؛ بنابراین برای هر وسیله حمل و نقل فقط به یک گذرنامه نیاز دارید. 

اهداییه اصلی یک کارت ماهانه بوداپست Budapest برای دانشجویان 3900 فورنیت ( Fornit)  است.

همچنین یک گذرنامه سه ماه که 100 روز اعتبار دارد، برای دانشجویان وجود دارد که هزینه آن 11.500 فورنیت ( Fornit) است.

اگر بازدید کنندگانی داشته باشید که دانشجو نباشند می توانند یک پاسپورت 14 روزه را به قیمت 6500 فورنیت ( Fornit) خریداری کنند.

راه آهن مجارستان (MÁV)

اگر با قطار به مجارستان می آیید یا قصد سفر طولانی تری به این کشور دارید راه آهن مجارستان می تواند کارآمد باشد. آنها بلیط های دانشجویی نیز ارائه می دهند، اما کارت شناسایی بین المللی را قبول نمی کنند مگر کارت شناسایی شما از دانشگاه های محل زندگیتان از جمله کشورهای مناطق اقتصادی اروپا EEA (European Economic Area) یا سوئیس باشد.

ولی متاسفانه خطوط هر چقدر بیشتر باشند تاخیر بیشتری نیز دارند.

شرکت ولین Volán

این شرکت با ترافیک اتوبوس های داخلی طولانی تری سرو کار دارد. و فقط کارت شناسایی  دانشجویی دانشگاه پیشنهادی محل تحصیل شما که در کشورهای مناطق اقتصادی اروپایی  EEA (European Economic Area) یا سوئیس باشد را می پذیرد آن هم فقط برای خرید بلیط.

اما شما می توانید گذرنامه های ماهانه را با آن خریداری کنید و همچنین آنها به هیچ وجه کارت بین المللی   ISIC  ( International Standard Classification) آیسیک را قبول نمی کنند. 

برخی اتوبوسها در این شرکت دارای نقاط دسترسی به اینترنت بی سیم رایگان اند و نسبت به راه آهن بسیار مطمئن تر هستند و هزینه هایشان بر اساس مسافت طی شده محاسبه می شود.

یافتن محل اقامت در مجارستان

محل اقامت یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام سفر به خارج باید برای آن برنامه ریزی کنید.

بسته به دانشگاه، ممکن است شما در خوابگاه ها یا اقامتگاه های دانشجویی اقامت داشته باشید، ولی اگر اینطور نباشد دانشگاه می تواند به شما در یافتن مکانی برای اجاره کمک کند.

اگر دانشگاه دارای بخش ESN (Erasmus Standard Network )  شبکه دانشجویی اراسموس باشد می تواند به شما  در زمینه اسکان و سایر مواردی که ممکن است در آن مشکل داشته باشید کمک کند. همچنین شما می توانید لیست بخشهای مجارستانی را در وب سایت رسمی شبکه دانشجویی اراسموس  ESN (Erasmus Standard Network )  بررسی کنید.  

در سگد Szeged (سومین شهر بزرگ مجارستان) هیچ مکان خوابگاهی ای در دسترس نیست ولی یک دفتر به نام 'دبیرخانه دانشجویان خارجی'  دارند که می تواند به شما کمک کند یا همچنین می توانید برای درخواست کمک از طریق بخش شبکه دانشجویی اراسموس محلی ESN (Erasmus Standard Network ) نیز تماس بگیرید. 

هزینه ماهانه اقامت حدود 750-360 یورو است.

در دبرسن Debrecen (دومین شهر بزرگ مجارستان) امکان دارد که بتوانید محل خوابگاهی را با 150-200 یورو در ماه دریافت کنید.

در پچ Pécs ( شهری در مجارستان) خوابگاه های بیشتری برای دانشجویان خارجی با هزینه 150-100 یورو در ماه در دسترس است.

دربوداپست Budapest به سختی می توانید مکان هایی پیدا کنید که خوابگاه داشته باشند. می توانید هتل هارا بررسی کنید و یک آپارتمان را به تنهایی یا با تعداد بیشتری از دانشجویان باهم اجاره کنید.

دانشگاه های بزرگتر بخش های ویژه  ESN (Erasmus Standard Network ) شبکه دانشجویی اراسموس خودشان را دارند که در آن برای آپارتمانهای تک اتاقه 320 یورو در ماه اجاره گرفته می شود؛ یا اینکه می توانید اتاقهای بیشتری با سایر دانشجویان برای پرداخت هزینه کمتر که از 170 یورو شروع می شود را اجاره کنید.

تنظیم کردن بیمه درمانی خود برای مجارستان 

هنگامی که در خارج از کشور هستید، درصورت نیاز به کمک های پزشکی باید بدانید به کجا مراجعه کنید. 

به عنوان شهروند اتحادیه اروپا می توانید یک کارت بیمه اجتماعی مثل کارت بیمه درمانی اروپا  EHIC ( European Health Insurance Card ) درخواست کنید. با استفاده از این کارت شما  تحت درمان و هزینه های مشابه با بیمه شدگان این کشور قرار خواهید گرفت. برای اطلاع بیشتر باید به وب سایت رسمی بیمه درمانی اروپا EHIC ( European Health Insurance Card ) مراجعه کنید.

دانشگاه ها پزشکان مخصوص خود را دارند. اگر سرماخوردگی یا بیماری هایی از این قبیل دارید راحت ترین راه تماس با آنهاست. بهرحال شما باید از دانشگاه خود درخواست اطلاعات کنید تا بدانید در صورت نیاز به کجا می توانید مراجعه کنید.

شهروندان غیراتحادیه اروپا، شرایط متفاوتی را دارند که باید با دانشگاه ها خود چک کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه Karoli Gaspar
دانشگاه Karoli Gaspar

این دانشگاه که در بین 10 دانشگاه برتر مجارستان قرار گرفته است، مجموعه ای از مدارک تحصیلی در زمینه علوم انسانی، علوم بهداشتی، حقوق، آموزش، روانشناسی، علوم اجتماعی و الهیات در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. در حالی که از اخلاق و اعتقادات ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: