مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان

تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان

محل اقامت یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام سفر به خارج باید برای آن برنامه ریزی کنید. بسته به دانشگاه، ممکن است شما در خوابگاه ها یا اقامتگاه های دانشجویی اقامت داشته باشید، ولی اگر اینطور نباشد دانشگاه می تواند به شما در یافتن مکانی برای اجاره کمک کند. اگر دانشگاه دارای بخش ESN (Erasmus Standard Network )  شبکه دانشجویی اراسموس باشد می تواند به شما  در زمینه اسکان و سایر مواردی که ممکن است در آن مشکل داشته باشید کمک کند. همچنین شما می توانید لیست بخشهای مجارستانی را در وب سایت رسمی شبکه دانشجویی اراسموس  ESN (Erasmus Standard Network )  بررسی کنید.  

  • در سگد Szeged (سومین شهر بزرگ مجارستان) هیچ مکان خوابگاهی ای در دسترس نیست ولی یک دفتر به نام 'دبیرخانه دانشجویان خارجی'  دارند که می تواند به شما کمک کند یا همچنین می توانید برای درخواست کمک از طریق بخش شبکه دانشجویی اراسموس محلی ESN (Erasmus Standard Network ) نیز تماس بگیرید. هزینه ماهانه اقامت حدود 750-360 یورو است.
  • در دبرسن Debrecen (دومین شهر بزرگ مجارستان) امکان دارد که بتوانید محل خوابگاهی را با 150-200 یورو در ماه دریافت کنید.
  • در پچ Pécs ( شهری در مجارستان) خوابگاه های بیشتری برای دانشجویان خارجی با هزینه 150-100 یورو در ماه در دسترس است.
  • دربوداپست Budapest به سختی می توانید مکان هایی پیدا کنید که خوابگاه داشته باشند. می توانید هتل هارا بررسی کنید و یک آپارتمان را به تنهایی یا با تعداد بیشتری از دانشجویان باهم اجاره کنید.

دانشگاه های بزرگتر بخش های ویژه ESN (Erasmus Standard Network ) شبکه دانشجویی اراسموس خودشان را دارند که در آن برای آپارتمانهای تک اتاقه 320 یورو در ماه اجاره گرفته می شود؛ یا اینکه می توانید اتاقهای بیشتری با سایر دانشجویان برای پرداخت هزینه کمتر که از 170 یورو شروع می شود را اجاره کنید.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان

مهندسین برق و الکترونیک که در دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات مشغول به تحصیل میباشند، وظایف مهمی در زمینه طراحی، ساخت و کارکرد وسایل الکترونیکی، تجهیزات و امکانات برق خواهند داشت، وظایف ذکر شده انجام کارهای اندازه گیری، ارزیابی، کنترل و مدیریت در ارتباط با برق را تضمین می نماید.

کار ضمن تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان

دوره های پیش دانشگاهی مهندسی در این کشور برای متقاضیان بین المللی ارائه میشود، مجارستان عضو کشوهای شنگن محسوب میشود و این امکان برای متقاضیان فراهم می شود تا بعد از اتمام تحصیل، بتوانند برای کار و ادامه تحصیل در کشورهای این حوزه بدون هیچگونه مشکلی اقدام نمایند. با توجه به این که مهندسی برق جزو رشته های مورد نیاز مجارستان در سال 2021 است بازار کار این رشته نیز شرایط خیلی خوبی دارد و فارغ التحصیلان و حتی دانشجویان این رشته می توانند با راحتی شغل مرتبط با رشته خود را پیدا کنند. البته اگرچه پس از فارغ التحصیلی امکان کار تمام وقت وجود دارد، کار دانشجویی در مجارستان تا سقف 4 ساعت در روز مجاز است. لازم به ذکر است دانشجویان رشته مهندسی برق اگر کارآموزی مرتبط با رشته خود را حین تحصیل داشته باشند درآمد حاصل از کار پاره وقت آن ها می تواند به ساعتی 10€ (یورو) هم برسد.

مهندسی برق در مجارستان و اروپا

مهندسین برق در حال حاضر در اکثر کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل می باشند و دلیل این موضوع این است که کشورهای اروپایی نظیر آلمان و اتریش جزو صنعتی ترین کشورهای جهان می باشند. شرکت هایی که در زمینه صنعت در حال رشد و پیشرفت می باشند از نیروگاه های هسته ای به شرکت های میکرو الکترونیک، از گروه های کوچک به شرکت های چند قاره ای در حال تغییر هستند. موضوعات و زیر شاخه های تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان به شرح زیر می باشد:

  • مترولوژی
  • الکترونیک
  • مدارهای دیجیتال
  • مهندسی کنترل
  • شبکه های کامپیوتر
  • سیستم های میکرو الکترونیک
  • مبدل های انرژی الکتریکی
  • مهندسی ساختمان
  • برنامه نویسی جاسازی شده
  • سیستم های هوشمند مستقل
  • میکرو کامپیوتر
  • تخصص ها (برق و اتوماسیون و سیستم های میکرو کامپیوتر جاسازی شده)




شرایط ورود به دانشگاه های مجارستان در 2022

برای ورود و اخذ پذیرش مجارستان و بخصوص در رشته برق برای تحصیلات دانشگاهی، در سال 2022 متقاضیان می بایست نشان دهند که شرایط ورود به دوره های درسی یا تحصیلی را دارند، شرایط خاصی جهت ورود به دانشگاه های کشور مجارستان و همچنین مهندسی برق وجود دارد که تمامی دانشجویان می بایست، واجد شرایط باشند. شرایط ورودی برای هر مقطع و رشته های مختلف، متفاوت می باشد، به عنوان نمونه، یک دوره مهندسی احتیاج به یک سطح بالا از مطالعات ریاضی دارد و اطلاعات مرتبط با شرایط ورودی خاص را می توان در صفحه برنامه شخصی پیدا نمود. برای اخذ جایگاه در دوره آماده سازی، متقاضیان می بایست با موفقیت، تحصیلات فوق لیسانس را تکمیل نمایند.

مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های مجارستان

برای شرکت در مقطع لیسانس، متقاضیان می بایست مدارک مرتبط با تحصیلات تکمیلی را ارائه دهد و سپس با ارائه مدارکی میزان تسلط خود به زبان انگلیسی را نشان دهند. برای یک جایگاه در آموزش  BEd، متقاضیان میبایست مدرک کارشناسی را در شاخه تدریس که از سوی یک دانشگاه معتبر بین المللی اخذ کرده را ارائه دهند و سپس میزان تسلط خود به زبان انگلیسی را اثبات نمایند. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، متقاضیان می بایست ابتدا مدرک کارشناسی را ارائه دهند و سپس مدرک زبان و میزان توانایی خود به زبان انگلیسی را اثبات نمایند. دانشجویان بین المللی نیازی به تسلط به زبان مجاری ندارند زیرا دانشگاه های کشور مجارستان، دروس را به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه میدهند، لازم به ذکر است که یادگیری زبان مجاری برای ارتباط برقرار کردن و پیدا کردن کار بسیار پرکاربرد میباشد.

دانشگاه ها جهت تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان

شرایط تحصیل در مجارستان همانند کشورهای پیشرفته اروپایی اما با هزینه کمتر امکان پذیر میباشد که این موضوع باعث شده است تا هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در رشته های مختلف به مجارستان مهاجرت نمایند، تحصیل در رشته های مهندسی در بسیاری از دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد که یکی از مزیت های مهم تحصیل محسوب می شود. دوره های پیش نیاز برای افرادی که نیاز به گذراندن بعضی از دروس رشته مهندسی برق و یا تقویت زبان را دارند، برگزار می گردد که متقاضیان در صورت لازم و یا شرایط دانشگاه میتوانند این دوره ها را سپری و سپس تقاضای ورود به دانشگاه را ارائه نمایند. کیفیت تحصیل در دانشگاه های این کشور بالا می باشد و متقاضیان در حین تحصیل میتوانند با دیگر دانشگاه های حوزه شینگن در ارتباط باشند، تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان این امکان را به متقاضیان می دهد تا به منظور تحصیل در مقطع بالاتر و یا کار، هیچگونه نگرانی نداشته باشند.




دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست مجارستان

در ادامه مقاله تحصیل در رشته مهندسی برق در مجارستان، به معرفی چند دانشگاه فنی و مهندسی خواهیم پرداخت. دانشگاه فنی و مهندسی، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور مجارستان در زمینه علوم مهندسی محسوب میگردد، این دانشگاه هرساله پذیرای دانشجویان بسیاری از نقاط مختلف دنیا میباشد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست می بایست دوره پیش نیاز مورد نظر دانشگاه را سپری نمایند و بعد از قبولی، ثبت نام نمایند، همچنین شش زبان زنده دنیا در این دانشگاه ارائه می گردد که در نوع خود منحصر به فرد میباشد. دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست جزو قوی ترین دانشگاه های مهندسی برق کشور مجارستان می باشد و رشته مهندسی برق در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می گردد، تسهیلات و امکانات دانشگاه فنی و مهندسی، ایده آل و مناسب میباشد.

دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس و دبرسن

دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس، رشته مهندسی برق را به دو زبان انگلیسی و مجاری به دانشجویان ارائه می دهد و گذراندن کالج پیش دانشگاهی در آن الزامی میباشد. همچنین برای تحصیل در رشته مهندسی برق متقاضیان می بایست هزینه های هر ترم تحصیلی را پرداخت نمایند، هزینه های تحصیل در این دانشگاه در حدود 6000€ (یورو) می باشد.

دانشگاه میشکولس به سبب هزینه زندگی کمتری که شهر میشکولس به همراه دارد، مورد استقبال اکثر دانشجویان بین المللی در میان دانشگاه های مهندسی برق می باشد. دانشگاه دبرسن نیز جزو دانشگاه های مهندسی برق کشور مجارستان میباشد که دانشجویان را به منظور فعالیت در بازار کار آماده مینماید و دانش های پایه را به بهترین شکل به این افراد آموزش میدهد. شهر دبرسن، دومین شهر بزرگ کشور مجارستان میباشد و زندگی در این شهر برای مهاجرین و به ویژه دانشجویان بسیار دلپذیر خواهد بود، متقاضیان قادر خواهند بود مهندسی برق در این دانشگاه را به زبان انگلیسی گذرانده و تا مقطع دکترا تحصیلات خود را ادامه دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: