مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

مجارستان مقصدی هیجان انگیز، متنوع و امن برای دانشجویان بین المللی است. با دانشگاه های عالی، کیفیت زندگی بسیار بالا و هزینه های پایین، مجارستان چیزهای زیادی برای ارائه دارد. 

مجارستان: مروری بر دانشجویان بین المللی 

مجارستان در اروپای مرکزی/شرقی واقع شده است، از سمت غرب با استرالیا و از شرق با رومانی هم مرز است. جمعیت آن حدود 10 میلیون نفر است که 3 میلیون نفر ار آنها در بوداپست  Budapest ، پایتخت این کشور زندگی می کنند. سایر شهرهای مهم دانشجویی سگد Szeged ، پچ Pécs و دبرسن Debrecen نام دارند. دهها دانشگاه در سراسر کشور برنامه هایی که بطور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند ارائه می دهند. در همه رشته های دانشگاهی صدها برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. مدارک این دانشگاه ها از طرح بولونیا اروپایی European Bologna پیروی می کند و در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان به رسمیت شناخته شده است. اگر به دنبال آموزش با کیفیت بالایی هستید باید بگم جای درستی آمدید. دانشگاه های مجارستان بسیاری از ذهن های باهوش را به وجود آورده اند، از جمله دانشمندان مشهوری مثل ریاضیدان جان فون نویمان John von Neumann و برنده جایزه نوبل آلبرت سانت گیورگی Albert Szent-Györgyi که ویتامین C را کشف کرده است.

تحصیل در دانشگاه های مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه  سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مورد توجه شامل دانشگاه سملویس semmelweis و دانشگاه اوتووش لوراند Eötvös Loránd (در بوداپست Budapest ) و دانشگاه پچ Pécs است. مجارستان بخاطر دانشکده های پزشکی و دانشکده های دندانپزشکی اش بسیار مورد توجه است، همچنین بسیاری از این دانشکده ها برنامه های متنوعی را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهند.




شهریه و هزینه های زندگی در مجارستان

هزینه های تحصیل در دانشگاه های مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه اند. بسته به دانشگاه و برنامه هایشان می توانید حدود 2500 تا 3000 یورو در سال را در نظر بگیرید. البته برنامه های مهندسی می تواند تا حدود 5000 یورو در سال گران تر باشند. تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی معمولا هزینه ای بین 6000 تا 8000 یورو در سال دارد. در عین حال زندگی دانشجویی در مجارستان نیز بسیار مقرون به صرفه تر است. با در نظر گرفتن محل اقامت، غذا، حمل و نقل و سایر موارد می توانید با کمتر از 600 یورو در ماه  در بوداپست Budapest پایتخت مجارستان و همچنین در شهرهای کوچک تر با کمتر از 500 یورو در ماه زندگی خود را بگذرانید.

Stipendium Hungaricum: بورسیه تحصیلی مجارستان

مجارستان به طور فزاینده ای به میزبانی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. یکی از دلایل آن Stipendium Hungaricum به لاتین بورسیه تحصیلی مجارستان است. 

این بورسیه تحصیلی درمقدار بسیار زیادی است و شامل شهریه، بیمه درمانی، کمک هزینه مسکن و کمک هزینه های ماهیانه می شود. هر سال بورسیه تحصیلی مجارستان Stipendium Hungaricum به حدود 5000 دانشجو از بیش از 70 کشور شریک اعطا می شود. برای واجد شرایط بودن برای موضوعی که می خواهید در آن تحصیل کنید به برنامه های همکاری موجود بستگی دارد. معمولا برای دریافت بورسیه تحصیلی که از همان اول سال شروع می شود باید درخواست خود را همراه  تمامی مدارک و اسناد ارسال کنید.

3 دلیل اصلی برای تحصیل در مجارستان

البته دلایل زیادی وجود دارد که شما باید برای تحصیل در خارج از کشور در مجارستان در نظر بگیرید ولی 3 مورد اصلی ترین هستند که در ادامه میپردازیم: 

  1.  دانشگاه های مجارستان آموزش با کیفیت بالا و شهریه مقرون به صرفه ارائه می دهند.
  2. مجارستان یک کشور مدرن و امن است ولی هزینه های زندگی در این کشور در بین کشورهای اروپایی پایین ترین است.
  3. مجارستان یک کشور متنوع و چند فرهنگی است که دارای تجربه های سرگرم کننده و جالب برای دانشجویان خارجی است.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه Karoli Gaspar
دانشگاه Karoli Gaspar

این دانشگاه که در بین 10 دانشگاه برتر مجارستان قرار گرفته است، مجموعه ای از مدارک تحصیلی در زمینه علوم انسانی، علوم بهداشتی، حقوق، آموزش، روانشناسی، علوم اجتماعی و الهیات در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. در حالی که از اخلاق و اعتقادات ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: