مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته هتلداری در مجارستان

تحصیل رشته هتلداری در مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

ویزای دانشجویی مجارستان

دانشجویان بین المللی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند و قصد دارند بیشتر از 90 روز متوالی در مجارستان بمانند باید ویزای دانشجویی بلند مدت برای اقامت در این کشور بگیرند. شرایط ویزای دانشجویی مجارستان متفاوت است، بنابراین لازم است که از قبل درمورد قوانین ورود به این کشور اطلاعات کافی کسب کنید. برای دریافت ویزای دانشجویی مجارستان ابتدا باید پیشنهادی از یک دانشگاه مجارستانی داشته باشید، همچنین شما فقط می توانید قبل از خروج از سفارتخانه مجارستان که در ایالت یا کشور محل زندگی دائمی شما صلاحیت دارد برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید. پروسه ی گرفتن ویزا معمولا حدود یک ماه طول می کشد اما می توانید طولانی تر نیز باشد پس مطمعن شوید که در اسرع وقت برای جلوگیری از عوارض غیر ضروری مراجعه می کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی مجارستان

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی مجارستان عبارتند از:

  • مدرکی برای اثبات اینکه شهریه را پرداخت کرده اید؛
  • نامه پذیرش از دانشگاه پذیرفته شده؛
  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه بیشتر از تاریخ ویزا درخواستی و ورود به این کشور؛
  • کپی از صفحه پاسپورت؛
  • عکس گذرنامه که باید حداکثر برای 6 ماه پیش باشد؛
  • اثبات بیمه درمانی؛
  • مدرک معتبر از آدرس یا مسکن درمجارستان (سند مالی)؛
  • نامه معتبر بانکی از داشتن بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی در قالب بیمه یا صورت حساب بانکی؛
  • فرم درخواست ویزا؛
  • 3 پاکت نامه استمپ و مهرشده توسط متقاضی؛

وقتی سفارتخانه ای نیاز به گرفتن وقت ملاقات داشته باشد لازم است که این مدارک را حدود 4 تا 6 هفته زودتر آماده و ارسال کنید چون  زمان آن محدود است. پس از زمان قرارداد پروسه ی پردازش و آماده شدن ویزا معمولا بین 1 تا 4 هفته طول می کشد.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در مجارستان

کشور مجارستان که یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان می باشد توانسته با بهره گیری از اقتصاد پویای خود سطح زندگی بسیار عالی و باکیفیتی را برای مردم خود مهیا کند. این کشور که دارای فراز و نشیب های بسیاری در طول جنگ های جهانی بوده دارای آب و هوایی معتدل می باشد. مجارستان سرزمینی مدرن به حساب آمده و شهر بوداپست، از شهرهای توریستی مجارستان، جزو میراث فرهنگی جهان شمرده می شود. همچنین باید اذعان داشت در این شهر حمام های آبگرم و درمانی متعددی وجود دارد تا جایی که بسیاری لقب شهر آبگرم را به آن نسبت داده اند. شهرهای کوچک و بزرگ مجارستان همگی ظاهر کلاسیک و تاریخی خود را حفظ نموده و بسیاری از آن ها از فرهنگ های دیگر از جمله مهاجمان ترک و طراحان رنسانس ایتالیایی تاثیر پذیرفتند. از جمله شهرهای توریستی این کشور می توان به دبرسن، گیور، پچ و سوپرون اشاره نمود.


مدیریت هتلداری در مجارستان در واقع تحصیل اصول، هنجارها و ارزش های مورد نیاز برای ایجاد استراتژی های تجاری در صنعت مربوط به ارائه غذا، اقامت و فعالیت های با کیفیت برای گردشگران است. این رشته با ایجاد گام های کارآمد و مسئولانه برای دستیابی به رضایت مشتری زیرشاخه های گوناگونی را حول همین محور ایجاد نموده است. مدیریت هتلداری بر تضمین ایمنی و راحتی مشتری، امکانات رستوران و سرگرمی در یک هتل تمرکز دارد. موضوعات اصلی ارائه شده در این رشته در دانشگاه های مجارستان شامل مدیریت مهمانداری، مدیریت پذیرایی و ضیافت، عملکرد سفر و تور و اعمال بهداشت می باشند. این رشته ادغام نظریه هایی از رشته های مشابه همچون تجارت، مدیریت کسب و کار و مدیریت زنجیره تامین و تدارکات است.

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در مجارستان

دانشگاه های مجارستان دارای سابقه طولانی در زمینه آموزش با کیفیت می باشند و باید خاطر نشان کرد تحصیل در مجارستان در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد. ضمن اینکه مجارستان در حال حاضر بیش از 500 برنامه تحصیلی به زبان های فرانسوی، آلمانی و چندین زبان دیگر را در مراکز آموزش عالی خود ارائه می کند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها مقرون به صرفه بوده و علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های مجارستان ملزم به پرداخت 650000 HUF (فورینت مجارستان) خواهند بود. شرط سن برای پذیرش کارشناسی در مجارستان تا 24 سال و در کارشناسی ارشد تا 28 سال اعلام شده است. دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم ایران در مجارستان شامل اتوش لورند، کوروینوس، دبرسن و میشکولس می شوند. در ادامه به معرفی چندی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در مجارستان می پردازیم.

نام مرکز رتبه در کشور
Kodolanyi janson University 1
Budapest Metropolitan University 2

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در مجارستان

گرایشات این رشته شامل مدیر محل اقامت، مدیر پذیرایی و سرآشپز می باشد. فردی که در مجارستان به عنوان مدیر هتل فعالیت می کند معمولا ماهیانه در حدود HUF329000 (فورینت مجارستان) کسب می کند. همچنین میانگین حقوق در این سرزمین HUF349000 (فورینت مجارستان) بوده و نیمی از افراد از این مقدار کمتر و نیمی دیگر بیشتر از این میزان درآمد خواهند داشت. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق هتل داران مجار به حساب می آید؛ برای نمونه افراد با سطح تجربه از 2 الی 5 سال بطور متوسط 32% و با سطح تجربه بیش از 5 سال حدودا 36% بیشتر از سایر افراد کسب درآمد می کنند. از عوامل دیگر جهت تعیین حقوق افراد می توان ازسطح تحصیلات و جنسیت نام برد. بطور مثال کارکنان دارای مدرک کارشناسی 24% و با داشتن مدرک کارشناسی ارشد 29% بیشتر از سایرین دریافت می کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: