مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه مرکزی مجارستان CEU

دانشگاه مرکزی مجارستان CEU

اگرچه مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است ولی بطور کلی شما نمی توانید در این کشور از یورو استفاده کنید. واحد پول رسمی این کشور فورنیت Fornit (FT) است. اگرچه در بعضی نقاط شما هنوز هم می توانید با یورو پرداخت کنید، ولی انتظار این را داشته باشید که در مقابل آن ( Fornit) فورنیت دریافت کنید. یک یورو به ارزش حدود 300 ( Fornit)  فورنیت است. البته اختلافاتی بین خرید و فروش قیمت های ارز وجود دارد و می توانند از فروشنده ای به فروشنده ی دیگری متفاوت باشند، پس شما باید به جایی که میخواهید پول خود را تبدیل کنید بسیار دقت کنید. اگر شما از کشورهای غرب مجارستان آمده باشید همه چیز را بسیار ارزان تر خواهید یافت. درمقایسه با سایر کشور های اروپای شرقی، قیمت ها در مجارستان کاملا یکسان است.

شرایط تحصیل در دانشگاه مرکزی مجارستان CEU 

دانشگاه مرکزی مجارستان CEU یکی از دانشگاه های پیشرو در ارائه برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا در کشور مجارستان می باشد. این دانشگاه با ارائه دو برنامه کاملا منحصر به فرد شامل فرهنگ، سیاست و جامعه (CPS) و فلسفه، سیاست و اقتصاد (PPE) در سال جدید نیز به جذب دانشجو می پردازد. اما شرط اصلی و مهم برای درخواست پذیرش از این دانشگاه داشتن مدرک دیپلم متوسطه ترجیحا در رشته علوم انسانی می باشد. علاوه بر این با عنایت بر اینکه زبان آموزشی دانشگاه مرکزی زبان انگلیسی است پس، ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی نیز جزء ضروریات اخذ پذیرش از این دانشگاه معتبر مجارستانی محسوب می شود. بدین ترتیب مدارک لازم برای اخذ پذیرش از CEU عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • ارائه نوشتار آکادمیک
  • توصیه نامه
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • کارنامه تحصیلی
  • رزومه یا CV 
  • مدرک دانش زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5

دوره کارشناسی دانشگاه مرکزی مجارستان CEU

دانشجویان این دوره تحصیلی (BA) بیشترین درصد از دانشجویان دانشگاه مرکزی مجارستان را تشکیل داده و نیز برنامه های تحصیلی ارائه شده در این دوره نسبت به دوره های دیگر از تنوع بالایی برخوردار است. این دوره تحصیلی عموما در دانشگاه مرکزی مجارستان حدود 3 الی 4 سال طول می کشد. دانشجویان داخلی و بین المللی برای تحصیل در برنامه های مختلف این دوره تحصیلی نیازمند درخواست پذیرش از طریق ارائه مدرک دیپلم متوسطه و نیز مدرک دانش زبان انگلیسی می باشند.

دوره کارشناسی ارشد دانشگاه مرکزی مجارستان CEU

دور کارشناسی ارشد (MA) در دانشگاه مرکزی مجارستان شامل یک دوره تحصیلی 2 ساله می باشد. دانشجویان در طی این دو سال علاوه بر حضور در کلاس های تئوری همچنین با دانش کاربردی در رشته های تحصیلی خود و نحوه به کارگیری آن آشنا می شوند. اخذ مدرک پایان دوره در این مقطع تحصیلی از دانشگاه مرکزی مجارستان نیازمند دفاع از پایان نامه و قبولی در آزمون های طول ترم می باشد. فقط فارغ التحصیلان کارشناسی دارای مدرک معتبر می توانند متقاضی تحصیل در این دوره از دانشگاه مرکزی مجارستان باشند.


دوره دکتری دانشگاه مرکزی مجارستان CEU

دکتری (PhD) آخرین دوره تحصیلی در دانشگاه مرکزی مجارستان می باشد که دانشجویان در طی تحصیل 4 ساله خود صرفا مشغول تحقیق و پژوهش درباره موضوع انتخابی خود شده و با دفاع از رساله پژوهشی خود این دوره تحصیلی مهم را به اتمام می رسانند. برخورداری از مدرک معتبر فوق لیسانس و نیز مدرک زبان انگلیسی با نمرات بالا تر به علاوه نمره قبولی در آزمون GRE یا GMAT از جمله شرایط تحصیل در این مقطع تحصیلی دانشگاه مرکزی مجارستان CEUمی باشد.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان

در حقیقت برای تحصیل در مجارستان بایستی در ابتداء از شرایط مهاجرت به مجارستان آگاه بود. راه های گوناگون و متنوعی نیز برای مهاجرت به مجارستان به عنوان قلب قاره اروپا وجود دارد. اما استفاده از این روش ها غالبا به هدف و نیت فرد مهاجر بستگس دارد. یکی از راه های مهاجرتی به کشور مجارستان، مهاجرت دانشجویان از طریق اخذ ویزای تحصیلی این کشور یا ویزای A می باشد. پس دانشجویان به محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مرکزی مجارستان CEU بایستی با برنامه ریزی کامل و زمانبندی های لازم مدارک مورد نیاز را به سفارت مجارستان تحویل دهند. اما این مدارک برای دریافت ویزای A عبارتند از:

  • اصل پاسپورت با اعتباری به مدت بیش از 6 ماه
  • فرم درخواست ویزایA مجارستان
  • تعداد 2 قطعه عکس پاسپورتی با اندازه و ابعاد 2 در 2
  • مدرک پذیرش از دانشگاه CEU
  • بیمه دانشجویی یا مسافری
  • گواهی ثبات مالی مناسب
  • مدرک اقامتی در مجارستان
  • رسید پرداخت هزینه کنسولی

هزینه تحصیل در دانشگاه مرکزی مجارستان

از جمله امتیازات خاص تحصیل در دانشگاه مرکزی مجارستان CEU از یک طرف هزینه تحصیلی منطقی و از طرف دیگر امکان دریافت پاداش و بورس تحصیلی می باشد. بر اساس اعلام خود دانشگاه، شهریه سالیانه هر دو برنامه تحصیلی فرهنگ، سیاست و جامعه (CPS) و فلسفه، سیاست و اقتصاد (PPE) به طور جداگانه معادل 10000€ (یورو) می باشد که دانشجویان می توانند این هزینه را در طی دو اقساط 5000€ (یورویی) پرداخت کنند. علاوه بر این هزینه ها دو هزینه دیگر شامل هزینه درخواست پذیرش دانشجو به میزان 200€ (یورو) و هزینه ثبت نام به مبلغ 100€ (یورو) نیز برعهده دانشجو می باشد.

اما دانشگاه مرکزی مجارستان CEU جهت جبران بخشی از هزینه های تحصیلی دانشجویان برنامه های کمک هزینه تحصیلی نیز به آنها ارائه می نماید. این کمک ها و حمایت ها در قالب پاداش و بورسیه به متقاضیان ارائه می شود. 

اتحادیه های دانشجویی دانشگاه CEU مجارستان

دانشگاه مرکزی مجارستان CEU امسال هم توانسته است که رتبه های خوبی در رنکینگ دانشگاهی بین المللی (QS) به دست آورد. مثلا در رشته تحصیلی علوم سیاسی و مطالعات بین المللی این دانشگاه در رتبه 30 جهانی و در رشته فلسفه نیز در رتبه 37 بین المللی قرار دارد. اینها همه به خاطر برنامه ریزی آموزشی منسجم و نیز کیفیت تحصیلی برتر در این دانشگاه می باشد. علاوه بر بحث کیفیت برنامه های آموزشی، دانشجویان CEU با عضویت در اتحادیه دانشجویی به طور فعالانه ای در موضوعات مدیریتی و حاکمیتی دانشگاه مشارکت می کنند.

بنابراین برای اطمینان از پیشرفت امور دانشجویی، همه ساله نمایندگان هیئت دانشجویی دانشگاه مرکزی مجارستان CEU یک شورای اتحادیه دانشجویی (SUA) رال انتخاب می کنند. وظیفه و مسئولیت این شورا رسیدگی به کلیه امور دانشجویی دانشگاه می باشد. SUA هیئت مستقلی است که مطابق قوانین خود عمل می کند. یکی از موارد جدی مورد بحث این شورا راهنمایی دانشجویانی است که علاقه مند کار دانشجویی در مجارستان می باشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: