مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اعتبار مدرک پزشکی مجارستان

اعتبار مدرک پزشکی مجارستان

مدارک پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه زگد مورد تایید کمیته تایید مدرک مجارستان (HAC) و WHO می باشد و دانشکده پزشکی دانشگاه زگد در فهرست سازمان بهداشت جهانی WHO قرار دارد. همچنین مدرک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی WHO، دپارتمان آموزش دولتی (NY,USA)، هیئت پزشکی کالیفرنیا، شورای پزشکی عمومی (UK)، شوراهای پزشکی ایران، ایرلند و نروژ می باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در مجارستان در سال 2021 عبارت هستند از:

  • دانشگاه سملوایز بوداپست؛
  • دانشگاه علوم پزشکی پچ؛
  • دانشگاه دبرسن؛
  • دانشگاه سگد؛

تحصیل در مجارستان و اعتبار مدرک پزشکی مجارستان

مجارستان دارای سیستم آموزش عالی با کیفیت بالاست. در این کشور دانشگاه های معتبر بین المللی متعددی وجود دارند که برنامه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خارجی ارائه می کنند. مجارستان از استانداردهای اروپایی پیروی می کند و تحصیلات پزشکی در مجارستان با بالاترین کیفیت آموزشی ارائه می شود. از مهم ترین و تخصصی ترین دانشگاه های پزشکی می توان به دانشگاه علوم پزشکی سملویس اشاره کرد.

رتبه جهانی موسسه رتبه ملی کیفیت آموزش استخدام فارغ التحصیلان استنادها ایمپکت
413 دانشگاه اوتووس 1 125 بیش از 1000 نفر 405 490
658 دانشگاه سملویس 2 -     بیش از 1000 نفر    
898 412
696 دانشگاه دبرسن 3 -     بیش از 1000 نفر    
541 655
758 دانشگاه زگد 4 -     بیش از 1000 نفر    
898 898
823 دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست 5 478     بیش از 1000 نفر    
673 673
498 دانشگاه پکس 6 -     بیش از 1000 نفر    
541 541

تحصیل پزشکی در مجارستان در 2021

بی تردید، یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین برنامه های تحصیلی در کشور مجارستان، تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور می باشد. همه ساله رقابت سنگینی بین داوطلبین برای تحصیل پزشکی در مجارستان وجود دارد. برنامه پزشکی مجارستان (M.D.) به زبان های مجاری، انگلیسی و آلمانی تدریس می شود. شهریه سالانه اخذ شده از دانشجویان پزشکی در مجارستان 15000€ (یورو) می باشد. همچنین در سال 2021، تحصیل برنامه پزشکی در مجارستان 6 سال می باشد:

  • 2 سال تحصیلات پزشکی عمومی؛
  • 3 سال تحصیلات کیلینیکی؛
  • 1 سال دوره انترنی یا کارورزی چرخشی؛

شروع تحصیل پزشکی در مجارستان

اگر متقاضی پذیرش پزشکی در مجارستان می باشید، ابتدا بایستی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلیتان را به همراه فرم درخواست پذیرش تحویل دانشگاه دهید و سپس برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی در این کشور ثبت نام کنید. در صورت قبولی در این آزمون و تایید صحت مدارک توسط شورای پذیرش دانشگاه علوم پزشکی مجارستان، نامه پذیرش دانشگاه انتخابی برای شما ارسال می شود. آزمون ورودی پزشکی به صورت کتبی (تست چند گزینه) و شفاهی (مصاحبه) برگزار شده و محتوای آزمون نیز از دروس مشخص شده زیر می باشد: زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی.




اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه سملویس

درباره دانشگاه سملویس می توان گفت که تنها دانشگاه علوم پزشکی در مجارستان با 5 دانشکده تخصصی پزشکی، دندانپزشکی، علوم بهداشتی، داروسازی و بهداشت و خدمات عمومی است. دانشگاه سملویس مجارستان زیر نظر وزارت استعدادهای انسانی این کشور عمل می کند. از نظر شهرت جهانی، دانشگاه اسملویس در لیست دانشگاه های پزشکی سازمان بهداشت جهانی WHO فهرست شده است. این دانشگاه مورد تایید هیئت تایید مدرک مجارستان می باشد.

کمیته ملی آموزش و تایید پزشکی خارجی ایالات متحده آمریکا NCFMEA اعلام کرده است که استانداردها و فرآیندهای مورد استفاده توسط شورای تایید مدرک مجارستان برای تایید اعتبار مدرک پزشکی مجارستان قابل قیاس با استانداردهای مورد استفاده برای تایید اعتبار مدرک پزشکی ایالات متحده آمریکا می باشد. اعتبار مدارک پزشکی دانشگاه سملویس مجارستان در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) به رسمیت شناخته شده است و مدرک این دانشگاه آنقدر معتبر است که فارغ التحصیلان پزشکی سملویس حق شرکت در آزمون های تایید مدرک پزشکی ایالات متحده، کانادا و انگلستان را دارند و پس از قبولی در آزمون، آنها صلاحیت اقامت می یابند.

اعتبار مدرک پزشکی مجارستان در دانشگاه زگد

مدارک پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه زگد مورد تایید کمیته تایید مدرک مجارستان (HAC) می باشد و دانشکده پزشکی دانشگاه زگد در فهرست سازمان بهداشت جهانی WHO قرار دارد. همچنین، در سال 2011 کمیته ملی تایید و تحصیل پزشکی خارجی ایالات متحده آمریکا (NCFMEA) بر برابری استانداردهای مورد استفاده در تایید اعتبارمدرک پزشکی شورای تایید مدرک مجارستان با استانداردهای تایید اعتبار مدرک آمریکایی صحه گذاشته است.

در سال 2011، دانشکده پزشکی و داروسازی دانشگاه زگد عنوان مرکز برتر را کسب کرد. دانشکده پزشکی دانشگاه زگد همچنین مفتخر است که دستاوردها و پیشرفت های تحصیلی این دانشکده مورد تایید هیئت پزشکی ایالت کالیفرنیا می باشد. مدارک پزشکی این دانشگاه در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپایی EU و نیز خیلی از کشورهای دیگر پذیرفته شده است.

اعتبار مدرک پزشکی مجارستان در دانشگاه دبرسن

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه دبرسن در رشته های پزشکی، دندانپزشکی،داروسازی و فیزیوتراپی به متقاضیان تحصیل در این دانشکده مدرک اعطا می کند. شما در جدول زیر انواع برنامه های تحصیلی دانشگاه پزشکی دبرسن را به همراه مدت زمان تحصیل و شهریه سالانه ملاحظه می نمائید:

شماره برنامه تحصیلی مدت تحصیل شهریه سالانه به یورو
1 پزشکی 6 سال 15000
2دامپزشکی5 سال14150
3داروسازی5 سال6500
4فیزیوتراپی4 سال4900

مدرک پزشکی دانشگاه دبرسن از جمله مدارک معتبر مجارستان محسوب می شود. مدرک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی WHO، دپارتمان آموزش دولتی (NY,USA)، هیئت پزشکی کالیفرنیا، شورای پزشکی عمومی (UK)، شوراهای پزشکی ایران، ایرلند و نروژ می باشد. همچنین مدرک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دبرسن در هند مورد تایید است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: