مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه هنر و طراحی Moholy Nagy مجارستان

دانشگاه هنر و طراحی Moholy Nagy مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

تاریخچه دانشگاه هنر و طراحی مولی نگی مجارستان

این دانشگاه در سال 1880 میلادی با نام دانشکده هنر و صنایع دستی سلطنتی مجارستان تاسیس شد که تا سال 1944 میلادی نیز با این نام فعالیت می کرد. اولین موسس این دانشکده با نام گوشتوا کلتی با هدف موسسه جدید از صنعت چوب و مبلمان هنری حمایت کرد. به طور کلی می توان گفت این دانشکده اساسا تحت تاثیر جنبش هنر و صنایع دستی انگلستان و همچنین فرهنگ عامه مجارستان قرار گرفته بود. ابتدا فقط یک واحد درسی (نقشه و طراحی معماری) در دانشکده ارائه می شد که پس از سال 1883 م. کلاس های زرگر و زیلوگرافی نیز در موسسه ارائه شد. پس از آن به ترتیب کلاس های حکاکی تزیینی و حکاکی مسی، مجسمه سازی تزئینی، یکپارچه سازی مجسمه های کوچک و منبت کاری چوب در دانشگاه برگزار شد.

در اوایل دهه 1840 میلادی ایده تبدیل این مدرسه به دانشکده مطرح شد که با وجود جنگ مانع از عملی شدن این ایده شد. پس از گذشت جنگ و ترمیم این موسسه در سال 1946 وزارت خانه تصمیم به ارتقاء درجه مدرسه گرفت که به این ترتیب کالج هنر و صنایع دستی تاسیس شد و در سال 1971 میلادی رتبه دانشگاه به این دانشکده اعطاء شد. در سال 1982 مجموعه جدیدی از اصلاحات معرفی شد و به دانشجویان این امکان داده شد که پس از تحصیل مدرک دانشگاهی دریافت کنند. در نهایت در سال 2006 میلادی نام این دانشگاه به دانشگاه هنر و طراحی مولی نگی تغییر یافت. برخی از اطلاعات عمومی دانشگاه مولی نگی در جدول زیر نشان داده می شود.

عنوان شرح
نوع دانشگاه غیرانتفاعی
مخفف نام دانشگاه MOME
مدرسان 299 نفر
تعداد دانشجویان499 نفر
رتبه جهانی8113
رتبه در کشور مجارستان 20
وب سایت www.mome.hu

تحصیل در دانشگاه هنر و طراحی Moholy Nagy مجارستان

ساختار آموزشی در دانشگاه مولی نگی شامل: معماری، طراحی، رسانه و همچنین تئوری است، بنابراین Moholy Nagy با زمینه گسترده آموزش دارای پتانسیل بین المللی است. ساختار مطالعه DLA/ MA/ BA انعطاف پذیری و تحرک کافی را برای دانشجویان فراهم کرده است. MOME از طرفی دانشگاهی است که طراحان حرفه ای را آموزش می دهد و از سوی دیگر کارگاه روشنفکری با هدف ایجاد فرآیند خلاقانه به منظور تقویت آگاهی در کشور مجارستان می باشد. دوره های تحصیلی در دانشگاه مولی نگی در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود علاوه بر این دانشگاه به برگزاری دوره های باز نیز می پردازد. دوره های آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه MOME به شرح ذیل است.


مقطع کارشناسی ارشد مقطع کارشناسی
طراحی جواهرات و فلز کاری
انیمیشن
انیمیشن
تئوری هنر و طراحی
طراح
معماری
تئوری طراحی
طراحی
معماری
عکاسی
عکاسی
آثار هنری سرامیک
طراحی رسانه
طراحی شیشه
مدیریت هنر و طراحی
طراحی گرافیک
طراحی سرامیک
طراحی پارچه
طراحی گرافیک
-
طراحی مد و نساجی
-

دانشگاه به برگزاری دوره های بدون مدرک در زمینه آموزش هند و آموزش هنر درمانی MOME برای مربیان می پردازد که این دوره ها در 2 ترم برای ارتقاء و پیشرفت متقاضیان برگزار می شود.

دوره دکتری در دانشگاه هنر و طراحی Moholy Nagy مجارستان

در رابطه با دانشکده دکتری (MOME DS) دانشگاه مولی نگی می توان گفت، این دانشکده مدرسه معتبر چند رشته ای است که درجه PHD را در مطالعات فرهنگ طراحی ارائه می دهد. MOME DS در زمینه های تحقیقاتی معماری، چند رسانه ای و طراحی فعالیت می کند و هدف آن آماده سازی دانشجویانی است که بتوانند تحقیقات خود مختار را انجام دهند. MOME DS بر تحقیقات هنری مستقل که توسط سرپرستان پیگیری و نظارت می شود تاکید می کند بر این اساس سرپرستان توسط نامزدها انتخاب شده و دانشجویان می توانند بر اساس موضوع تحقیق فردی یا گروهی از مباحث تحقیقاتی اعلام شده به انتخاب سرپرست تخصصی بپردازند.

برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه مولی نگی لازم است دانشجو مدرک مقطع کارشناسی ارشد را ارائه کند. برای کسب مدرک دانشگاهی در این دوره لازم است دانشجو علاوه بر پایان نامه، آثار هنری معادل را نیز تولید کند و در نهایت از هر دو دفاع کند. در نهایت پس از فارغ التحصیلی به دانشجو مدرک Doctor Liberalium Artium/ Doctor of Art of Liberal که همان دکتری برای تحقیقات هنرهای لیبرال است اعطاء می شود.

خدمات دانشجویی در دانشگاه هنر و طراحی Moholy Nagy مجارستان

در رابطه با خدمات دانشجویی دانشگاه مولی نگی می توان گفت، دفتر بین المللی جهانی به منظور نوآوری و تسهیل در بین المللی سازی MOME پروژه های آموزشی و پژوهشی را توسعه میدهد که هدف از آن افزایش فعالیت گسترده دانشگاه در سطح بین المللی است. کتابخانه دانشگاه MOME علاوه بر کمک به کارهای آموزشی و پژوهشی اطلاعات عمومی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. کتابخانه MOME و کتابخانه موزه طراحی مجارستان مهمترین مجموعه ادبیات فنی مجارستان در حوزه هنرهای کاربردی می باشند.

دانشگاه MOME خوابگاه دانشجویی را در نزدیک مرکز دفتر IBS در اختیار دانشجویان قرار میدهد. 20 اتاق 2 نفره با حمام اختصاصی امکان اقامت راحت و مناسب را برای دانشجویان فراهم می کند. خوابگاه های دانشجویی دارای آشپزخانه و اتاق رختشویی به صورت مشترک هستند، همچنین در تمامی نقاط این خوابگاه امکان دسترسی به اینترنت برای دانشجویان فراهم شده است.

بررسی شهریه تحصیلی MOME

یکی از سوالات پرتکرار مطرح شده توسط دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارند در رابطه با شهریه دانشگاه است، برای ادامه تحصیل در دانشگاه مولی نگی لازم است دانشجو برای هر سال تحصیلی مبلغی بین 1000$ تا 5500$ (دلار) پرداخت کنند که این هزینه ها با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متغیر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: