مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Corvinus بوداپست

دانشگاه Corvinus بوداپست

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

برای ورود به دانشگاه این کشور نیازی به تحویل دادن مدرک زبان آیلتس نمی باشد. این یک مزیت خیلی خوب برای کسانی که تمایلی به شرکت در آزمون آیلتس در ایران ندارند و یا می خواهند هر چه سریع تر از ایران خارج شوند، به حساب می آید. همان طور که حتما در جریان هستید تمام کشورها دوره هایی تحت عنوان کالج زبان دارند تا افراد زبان انگلیسی یا سایر زبان ها را در خاک آن کشور بیاموزند، منتهی در حال حاضر از میان کشورهای حوزه شنگن تنها سه کشور هستند که به ایرانی ها با پذیرش کالج زبان ویزا می دهند: مجارستان، فرانسه و مالتا.

دلیل انتخاب دانشگاه Corvinus بوداپست

دانشگاه Corvinus بوداپست به زبان مجاری Budapesti Corvinus Egyete از جمله دانشگاه های معروف کشور مجارستان هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی می باشد. بر اساس آمار منتشره توسط خود دانشگاه همه ساله حدود 1500 دانشجوی بین المللی تحصیل در دانشگاه Corvinus را انتخاب می کنند.این دانشگاه جهت ایجاد حس رقابت در بین دانشجویان خود به دانشجویان برتر بورس تحصیلی اختصاص می دهد و شاید همین امر نیز یکی از دلایل شاخص تحصیل در دانشگاه کوروینوس باشد. علاوه بر این، ضریب مهارت آموزی بالا بین دانش آموختگان این دانشگاه علاوه بر افزایش درصد استخدام آنها همچنین باعث افزایش رضایت بین کارفرماها شده است.

برنامه های 3 سیکلی دانشگاه کوروینوس بوداپست با محوریت تسلط بر زبان های خارجی به دانشجویان ارائه می شود. این برنامه ها اکثرا مورد تایید بین المللی در سیستم EPAS می باشد. هدف نهایی نیز دست یابی به استانداردهای بین المللی در امر آموزش و اعطای مدارک رقابتی برای ورود به بازارهای اروپایی و جهانی است. همانطوری که می دانید دانشگاه کوروینوس بوداپست جزو دانشگاه های تخصصی در ارائه برنامه های رشته مدیریت محسوب می شود. به خاطر همین مطابق گزارش Finantial Times دوره CEMS ارائه شده توسط این دانشگله جزء اولین یا دومین برنامه معتبر اروپایی در این رشته محسوب می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه Corvinus بوداپست

دانشگاه کوروینوس با شعار دانش من راهنمایم است در سال 1920 تاسیس شده است. این دانشگاه کلا دارای 3 دانشکده مدیریت بازرگانی، اقتصاد و علوم اجتماعی می باشد. همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، تحصیل در این دانشگاه در 3 سیکل مختلف امکان پذیر است. سیکل اول همان دوره لیسانس می باشد که کلا 3 سال طول کشیده و دانشجویان در طی این مدت مجبور به گذراندن حدود 180 واحد (ECTS) می باشند. برای تحصیل در این مقطع شما علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه نیازمند ارائه مدرک زبان بعلاوه قبولی در آزمون ورودی آنلاین می باشید.

اما سیکل دوم در دانشگاه Corvinus به دوره فوق لیسانس اختصاص دارد. دوره ای که اتمام آن در دانشگاه کوروینوس 2 سال طول کشیده و با دفاع از پایان نامه به اتمام می رسد. این دوره تحصیلی معادل 120 واحد (ECTS) می باشد. از شرایط تحصیل در این مقطع در دانشگاه کوروینوس نیز ارائه مدرک لیسانس معتبر بعلاوه مدرک زبان انگلیسی می باشد. بالاخره سیکل سوم و آخر مربوط به دوره دکترا است که در دانشگاه کوروینوس معادل حدود 120 واحد (ECTS) بوده و حدود 4 سال طول می کشد. ارائه مدرک فوق لیسانس معتبر کلید راهیابی به این دوره تحصیلی محسوب می شود. زمانی دانشجویان می توانند تحصیلات خود را پایان یافته تلقی کرده و مدرک تحصیلی PhD دریافت کنند که نمره قبولی از رساله خود دریافت نمایند.

نحوه پذیرش از دانشگاه Corvinus بوداپست

اصولا قبل از هر اقدامی جهت اخذ پذیرش تحصیلی ابتداء باید از مهلت پذیرش باخبر بود. مهلت پذیرش دانشگاه کوروینوس بوداپست تا 30 مارس 2021 می باشد. اما فرآیند پذیرش بدینگونه می باشد که این پروسه در دو مرحله یا استیج شامل درخواست پذیرش و آزمون ورودی اتفاق می افتد اما نکته ای که نباید آنرا فراموش کرد اینکه دانشگاه به شما نامه پذیرش مشروط ارسال خواهد کرد و شما بایستی در اسرع وقت به موارد ذیل رسیدگی نمائید تا نامه پذیرش رسمی برای پیگیری دریافت ویزای تحصیلی مجارستان از طرف دانشگاه Corvinus ارسال شود:

  • معادلسازی مدرک تحصیلی با مدرک تحصیلی ارائه شده در مجارستان
  • پرداخت کل شهریه ترم اول به حساب بانکی قید شده در نامه پذیرش مشروط و ارسال رسید پرداخت از طریق ایمیل به نشانی دانشگاه Corvinus




شرایط ویزا برای مهاجرت به مجارستان

مطابق قانون مجارستان، دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در دانشگاه Corvinus بوداپست هستند نیازمند اخذ ویزای تحصیلی مجارستان هستند تا از این طریق پروسه پذیرش آنها تکمیل شود. بنابراین به محض گرفتن نامه پذیرش رسمی از دانشگاه کوروینوس متقاضیان بایستی ابتداء مدارک لازم را جمع آوری نموده و سپس برای درخواست ویزا به سفارت کشور مجارستان مراجعه نمایند. کل زمان لازم برای اخذ ویزای مذکور نیز معمولا بین 1 تا 4 هفته متغیر است. برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان در سال 2022 ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • مدرک پرداخت شهریه تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه کوروینوس
  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه
  • کپی صفحه عکسدار پاسپورت
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • بیمه سلامت دانشجویی
  • مدرک آدرس مسکونی در مجارستان
  • گواهی تمکن مالی مناسب برای پوشش مخارج زندگی
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • 3 نامه ممهور به آدرس متقاضی

وضعیت شهریه در دانشگاه Corvinus مجارستان

یکی از مواردی که بایستی در هنگام ثبت نام و اخذ پذیرش از دانشگاه کوروینوس باید به آن توجه کرد، اطلاع از میزان شهریه اخذ شده از دانشجویان می باشد. شهریه های اخذ شده از دانشجویان به صورت ترمی می باشد و دانشجویان سال اولی نیز بایستی قبل از آغاز سال تحصیلی کل شهریه سال اول را تسویه نمایند. اما سطح شهریه های اخذ شده نیز با توجه به ملیت دانشجویان متفاوت می باشد. در حالی که دانشجویان اروپایی شهریه ترمی به میزان 1750€ (یورو) پرداخت می کنند. اما دانشجویان غیر اروپایی ملزم به پرداخت شهریه در حدود 2450€ (یورو) می باشند. 

هزینه زندگی دانشجویان در مجارستان

واقعیت این است که هزینه زندگی در مجارستان در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی از جمله انگلستان، سوئیس، اتریش و … در سطح پایینی قرار دارد. شاید یکی از دلایل تحصیل دانشجویان خارجی در مجارستان نیز همین هزینه پایین تحصیلی باشد. کلا برآورد می شود که دانشجویان برای گذران زندگی خود در مجارستان ماهانه حدود 400€ (یورو) خرج می کنند. این هزینه ها شامل اقلام مختلفی به شرح ذیل می باشد:

هزینه زندگی در مجارستان
فاکتورهاهزینه ها به یورو
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت
€5.99 (یورو)
مک میل در رستوران مک دونالد€4.49 (یورو)
1 لیتر شیر تازه
€0.66 (یورو)
1 عدد نان تازه 500 گرمی
€0.63 (یورو)
1 کیلو برنج
€0.90 (یورو)
1 کیلو گوشت مرغ
€4.18 (یورو)
1کیلو گوشت گاو
€7.24 (یورو)
هزینه حمل و نقل ماهانه
€28.45 (یورو)
بلیط یک طرفه
€1.05 (یورو)
یک لیتر بنزین
€1.18 (یورو)
هزینه قبوض شرکت های خدمات شهری برای آپارتمان 85 متر مربعی€145.10 (یورو)
اجاره آپارتمان یک خوابه در شهر€378.93 (یورو)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: