مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه کاپوسوار مجارستان

دانشگاه کاپوسوار مجارستان

در مقایسه با سایر مناطق اروپای غربی، هزینه های تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه تر هستند. هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه و نوع دوره تحصیلی برای دانشجویان بین المللی متفاوت است. غالباً پزشکی و دندانپزشکی جزو گزینه های گران قیمت اند که شهریه آنها بین 12000 تا 16000 یورو است، درحالی که سایر دوره های کوتاه تخصصی می توانند تا 5000 یورو نیز کاهش یابند.

دانشگاه های خصوصی شهریه بیشتری دریافت می کنند. با این وجود توصیه می کنیم صفحه رسمی دانشگاه را بررسی کنید تا بفهمید چقدر باید پرداخت کنید. علاوه بر پرداخت شهریه، دانشجویان دانشگاه های مجارستان باید هزینه درخواست، امتحان و ثبت نام را نیز بپردازند که هر کدام بین 100 تا 150 یورو است. به خاطر داشته باشید که هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی آزاد هستند که تصمیم بگیرند آیا شهریه یکسانی از شهروندان اتحادیه اوپا و غیر اتحادیه اروپا دریافت کنند یا خیر.

درباره دانشگاه کاپوسوار مجارستان

دانشگاه کاپوسوار (University of Kaposvár) مجارستان دانشگاه دولتی این کشور می باشد که در سال 2000 تاسیس شده است. مرکز علوم بهداشتی و موسسه پژوهشی محصولات غذایی در Iregszemcse از جمله بخش های این دانشگاه در مجارستان محسوب می شود. این دانشگاه دارای 4 دانشکده علوم حیوانی، علوم اقتصادی، آموزش زبان و هنر می باشد. اکثر برنامه های ارائه شده در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس این دانشگاه به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. از جمله برنامه های تحصیلی معروف ارائه شده در دانشگاه کاپوسوار مجارستان در سال 2020 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بیوشیمی؛
  • فیزیولوژی تغذیه؛
  • فیزیولوژی تولید مثل؛
  • میکروبیولوژی؛
  • بیومتریک؛
  • تولید محصول و مدیریت مراتع؛
  • تولید غذای ترکیبی و تکنولوژی تغذیه؛
  • حفظ و ذخیره غذایی؛

نحوه پذیرش از دانشگاه کاپوسوار مجارستان

فرآیند پذیرش از دانشگاه کاپوسوار مجارستان بسیار آسان بوده و شامل دو مرحله درخواست آنلاین و ارائه اسکن کپی مدارک لازم می باشد. اما قبل از انجام مراحل فوق بایستی از زمان مهلت درخواست پذیرش این دانشگاه مجارستانی نیز اطلاع داشته باشید. در این مورد لازم است که کلیه مدارک مورد نیاز به زبان انگلیسی ترجمه و به آدرس varga.daniel@ke.hu ارسال شوند. دانشگاه کاپوسوار نیز نتایج ارزیابی درخواست را تا قبل از 30 مارس به اطلاع متقاضیان خواهد رساند.

اما معیارهای ثبت نام و شرایط درخواست از دانشگاه کاپوسوار در مقطع فوق لیسانس شامل داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته علوم جانوری، کشاورزی، بیولوژی و تولید گیم یا علوم زیستی، معدل کل (GPA) برنامه تحصیلی BSc حداقل 65% از ماکسیمم نمره، داشتن مهارت زبان انگلیسی می باشد. بنابرین با توج به شرایط و معیارهای فوق، مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کاپوسوار کشور مجارستان در سال 2020 از این قرار می باشد:

  • فرم درخواست امضاء شده؛
  • رزومه یا CV جدید؛
  • کپی برابر اصل مدرک دیپلم متوسطه؛
  • کپی برابر اصل کارنامه تحصیلی؛
  • کپی از صفحات مربوطه پاسپورت؛
  • توصیه نامه معتبر؛
  • گواهی سلامت جسمانی؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره 5.5 و TOEFL کاغذی با نمره 500 و TOEFL اینترنتی با نمره 65؛




هزینه تحصیل در دانشگاه کاپوسوار

پیش از صحبت درباره شهریه های تحصیلی و هزینه زندگی دانشجویی در دانشگاه کاپوسوار مجارستان بهتر است بدانید که علی رغم عضویت مجارستان در اتحادیه اروپایی اما این کشور هنوز هم عضو ناحیه یورویی یا Eurozone نمی باشد. به همین دلیل پول رایج در بین مردم مجارستان فورینت (HUF) می باشد که اکثر معاملات با همین پول ملی انجام می شود. پس هر 1€ (یورو) معادل HUF340.28 ( فورینت) مجارستان است.

بر اساس اعلام سایت کاپوسوار، شهریه ترمی اخذ شده از دانشجویان در سال 2020 در حدود HUF575000 ( فورینت) معادل 1689€ (یورو) می باشد. اما هزینه ماهیانه خوابگاه دانشجویی این دانشگاه در حدود HUF35000 ( فورینت) برابر با 102€ (یورو) می باشد. اتاق ها مجهز به دو تخت خواب مجزا؛ تلوزیون، یخچال، اتصال اینترنتی می باشد. در خوابگاه های دانشجویی آشپزخانه مشترک، فروشگاه، سونا، خدمات کپی و کتابخانه نیز وجود دارد. اما برخی از هزینه های زندگی در دانشگاه کاپوسوار مجارستان از این قرار می باشد:

پارامتر هزینه
ناهار در کافه تریا دانشگاه 2 یورو
نان 1 کیلویی 1 یورو
1 لیتر شیر 1 یورو
1 کیلو گوشت 3.5 یورو
کرایه اتوبوس محلی تا مرکز شهر 1 یورو

بورسیه دانشگاه کاپوسوار مجارستان

دانشگاه کاپوسوار مجارستان برای حمایت مالی از دانشجویان خود دارای 3 برنامه بورس تحصیلی می باشد. این 3 برنامه شامل Stipendium Hungaricum، Erasmus و نیز Visegrad scholarships می باشد. برنامه بورسیه Stipendium Hungaricum در واقع برنامه تامین مالی از طرف دولت مجارستان در رابطه با سیاست خارجی توسعه به سمت شرق و جنوب می باشد. هدف از این برنامه ترویج بین المللی گرایی و ارتقای توسعه کیفی آموزش عالی مجارستان و نیز تقویت روابط بین المللی می باشد. لازم به ذکر است که در سال تحصیلی 2020 دانشجویان ایرانی نیز مشمول دریافت این بورس تحصیلی می باشند.

برنامه بورسیه تحصیلی دیگر، برنامه Erasmus Mundes می باشد که در واقع بورسیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاپوسوار مجارستان محسوب شده و در برگیرنده شهریه ها و پوشش بیمه اجباری دانشجویان می باشد. اما برنامه بورسیه Visegrad scholarships نوعی برنامه حمایتی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشورهای V4 (جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی) می باشد. مبلغ حمایت مالی حدود 2300€ (یورو) در ترم برای دانشجو یا محقق + 1500€ (یورو) در ترم برای دانشگاه میزبان می باشد. متاسفانه دانشجویان ایرانی جزئی از متقاضیان این برنامه بورس محسوب نمی شوند.

ویزا برای تحصیل در مجارستان

تحصیل در کلیه دانشگاه های کشور مجارستان از جمله دانشگاه کاپوسوار مجارستان مشروط به دریافت ویزای تحصیلی مجارستان یا A Visa می باشد. در واقع ویزای تحصیلی کشور مجارستان در حکم مجوز ورود و اقامت دانشجویان به کشور مجارستان می باشد. تنها مرجع رسیدگی به درخواست متقاضیان فقط سفارت مجارستان می باشد و از مشخصات این ویزای مجارستان در سال 2020 این است که هزینه درخواست ویزای تحصیلی مجارستان یا همان ویزای A حدود 60€ (یورو) بوده و مدت رسیدگی به درخواست ویزا نیز از 15 روز تا حتی 60 روز کاری طول می کشد. بدین ترتیب مدارک لازم به منظور درخواست ویزای دانشجویی مجارستان از قرار ذیل می باشد:

  • فرم درخواست ویزای A مجارستان؛
  • رسید پرداخت شهریه تحصیلی؛
  • نامه پذیرش از دانشگاه کاپوسوار؛
  • اصل پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه؛
  • بلیط های پرواز رفت و برگشت رزرو شده؛
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل؛
  • فوتوکپی صفحه عکس دار پاسپورت؛
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید؛
  • بیمه سلامت مسافرتی با پوشش حداقل 3000€ (یورو)؛
  • مدرک اقامتی در کشور مجارستان همانند اجاره نامه؛
  • تاییدیه تمکن مالی مناسب همانند صورت حساب بانکی؛
  • 3 نامه دارای تمبر پستی به آدرس متقاضی؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: