مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته طراحی لباس در مجارستان

رشته طراحی لباس در مجارستان

در این بخش به عنوان نمونه به معرفی رشته طراحی لباس و پارچه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه متروپلیتن بوداپست در مجارستان می پردازیم. وظیفه گروه طراحی لباس و پارچه این دانشگاه آموزش طراحانی است که قادر به انجام طراحی سطح بالا و فرآیندهای خلاقانه برمبنای آموزش و خلاقیت خود هستند. دانشجویان پس از پایان این برنامه قادر خواهند بود تا به عنوان طراح لباس و پارچه کار کنند. تحصیل در این برنامه 24 ماه به طول می انجامد و از سپتامبر 2021 شروع می شود. همچنین زمان ارائه درخواست برای تحصیل در برنامه قبل از جولای 2021 است. زبان آموزش برنامه انگلیسی است و تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. برای تحصیل در برنامه طراحی لباس و پارچه این دانشگاه دانشجویان باید دارای نمره 79+ در TOEFL iBT یا 6+ در IELTS باشند. گواهینامه های زبان انگلیسی FCE و CAE نیز قابل قبول هستند.

الزامات عمومی برای تحصیل در این برنامه نیز عبارتند از مدرک کارشناسی یا بالاتر، مدرک زبان انگلیسی و نمونه کار. هزینه تحصیل برای دانشجویان اهل اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا معادل 5600€ (یورو) در سال و برای دانشجویان بین المللی معادل 7200€ (یورو) در سال است. این برنامه فاقد دوره کارآموزی است و نیازی به آن ندارد. دانشگاه متروپلیتن بوداپست در بوداپست پایتخت و یکی از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل قرار دارد. کادر علمی این دانشگاه اغلب متشکل از اساتید معتبر بین المللی و عالی هستند. در این دانشگاه به پیشرفت تحصیلی دانشجویان توجه جدی می شود. به همین منظور، سمینارها، وبینارها و برنامه هایی برای بهبود توانایی های دانشجویی معمولا توسط دانشگاه برگزار می گردد.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در مجارستان

بررسی هزینه تحصیل در مجارستان حاکی از آن است که دانشگاه های دولتی این کشور در مقایسه با موسسات مشابه در کشورهای غربی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. برای اغلب برنامه های تحصیلی، دانشجویان بین المللی معمولا 1200€ تا 5000€ (یورو) در سال پرداخت می کنند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور نیز می تواند گران تر باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که در مجارستان هم دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه های خصوصی هر دو آزاد هستند تا از دانشجویان اهل اتحادیه اروپا و دانشجویان کشورهای دیگر شهریه یکسانی دریافت کنند. در همین راستا، گاهی دانشجویان اهل کشورهای غیر اتحادیه اروپا شهریه های بیش تری را به دانشگاه های خود در مجارستان پرداخت می کنند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در مجارستان

متوسط هزینه زندگی در مجارستان بسته به عادت های هزینه ای و نوع محل اقامت دانشجو بین 375€ تا 700€ (یورو) است.

خوابگاه های دانشگاهی علاوه بر این که ارزان ترین گزینه اقامتی هستند همچنین به دانشجویان این امکان را می دهند که با یکدیگر آشنا شوند، معاشرت کنند و روابط دوستانه برقرار نمایند. در مورد خوابگاه های خصوصی نیز باید خاطر نشان سازیم که این تسهیلات فقط در بعضی شهرهای مجارستان وجود دارند. امکانات این خوابگاه ها در مقایسه با خوابگاه های دانشگاهی بهتر می باشند. همچنین در صورتی که دانشجویان بخواهند آپارتمان خصوصی اجاره کنند باید پرداخت ودیعه اولیه و خدمات رفاهی ماهیانه را نیز در نظر داشته باشند.


شرایط تحصیل در مجارستان

مجارستان با پایتخت خود، بوداپست، که یکی از زیباترین شهرهای جهان است در میان مقاصد مهم گردشگری در اروپا قرار دارد. این کشور پس از گذشت سال ها اعتبار زیادی کسب کرده و در علوم به ویژه در پزشکی جایگاه بسیار محکمی داشته است. امروزه 65 موسسه آموزش عالی در مجارستان وجود دارد که 29 مورد از آن ها موسسات دولتی یا عمومی و 37 مورد موسسات خصوصی هستند. این موسسات شامل طیفی از دانشگاه های کوچک علمی کاربردی تا دانشگاه های برتر تحقیقاتی با تحسین جهانی می باشند. جهانی شدن در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های توسعه آموزشی موسسات این کشور است؛ در همین راستا موسسات آموزشی مجارستان 550 برنامه به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و سایر زبان ها ارائه می دهند.

دانشگاه های مجارستان در بسیاری از رتبه بندی های دانشگاهی مقام بالایی کسب کرده اند و مدارک تحصیلی این کشور از کیفیت شناخته شده بین المللی برخوردار هستند. مجارستان متعهد است به یک قطب برتر آموزش عالی تبدیل شود و دانشگاه های این کشور هر ساله از تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی برای برنامه های تحصیلی و برنامه های تبادل استقبال می کنند. تحصیل در این کشور همچنین به دلیل افزایش تعداد دوره هایی که به زبان های خارجی غیر از مجاری –معمولا انگلیسی– تدریس می شوند نیز بسیار مورد علاقه است. در مجارستان تحصیل در برنامه های کارشناسی به طور معمول 3 یا 4 سال، برنامه های کارشناسی ارشد 1 یا 2 سال و برنامه های دکتری تخصصی 3 سال به طول می انجامد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: