مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرآیند آماده کردن اپلیکیشن برای تحصیل در مجارستان

فرآیند آماده کردن اپلیکیشن برای تحصیل در مجارستان



آیا علاقه مند به تحصیل در کشور مجارستان هستید؟ ما اینجا هستیم که این پروسه را برای شما آسان تر گردانیم. فرآیند پذیرش ممکن است متفاوت از آن چه فکر می کنید باشد، بنابراین اگر سوال خاصی دارید از دانشگاهی که به آن درخواست می دهید بپرسد. در عین حال مراحل زیر را برای شروع انجام دهید:

انتخاب کنید که برای کدام مقطع و دوره تحصیلی می خواهید درخواست بدهید

با انتخاب رشته ی مناسب خودتان شروع کنید؛ سطح مطالعاتی که به دنبال آن هستید (لیسانس، کارشناسی ارشد، دکتری) و رشته تحصیلی خود را مشخص کنید. یادتان باشد که ممکن است از شما بخواهند که در آزمون های مخصوص زبان شرکت کنید. دوره مدرکی که میخواهید را مشخص کنید، فارغ از اینکه دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستید در بسیاری از رشته های تحصیلی مختلف مدارک تحصیلی زیادی وجود دارد.

مدارک اداری خود را آماده کنید

از جمله اسناد اصلی که معمولا برای همه دانشگاه ها مورد نیاز است. انگیزه نامه، توصیه نامه و یسری از کارهای مورد نیاز دیگر. دانشگاه ها همچنین نیاز به مدرکی دارند که ثابت کند که مقطع مطالعاتی قبلی شما به طور کامل تمام شده است، برای این کار باید از دانشگاه قبلی خود یک مدرک رونویسی شده رسمی به دانشگاهی که میخواهید درخواست بدهید بفرستید. اگر زبان مادری شما انگلسی نیست لازم است که در یک آزمون زبان مثل تافل یا آیلتس شرکت کنید و نمره مورد نیاز را کسب کنید.




بررسی شرایط پذیرش خاص

بسته به هر دانشگاه ممکن است مدارک و اسناد خاصی مورد نیاز باشد. برای اطلاع حتما در وب سایت دانشگاهی که می خواهید درخواست بدهید سرچ کنید تا درمورد شرایط خاص پذیرششان مطلع شوید، همچنین در صورت هر گونه سوال با دفتر مربوطه تماس بگیرید.

ارسال درخواست

اکثر ارسال درخواست ها به دانشگاه های مجارستان از طریق یک سیستم برنامه آنلاین انجام می شود. فرم های درخواست را می توانید از طریق وب سایت های خاص هر دانشگاه تهیه کنید، هزینه درخواست اغلب دانشگاه های مجارستان  بین 100 تا 150 یورو است. پس از تکمیل فرم درخواست، مدارک مورد نیاز را ضمیمه کرده و به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

منتظر بمانید تا پذیرفته شوید

نتایج پذیرش اغلب با ایمیل یا پست (hurray!) ارسال می شوند. اگر شما دانشجویی با پرداخت هزینه شهریه هستید به این معنی است که شهروند اتحادیه اروپا، مناطق اقتصادی اروپا و سوئیس نیستید و معمولا از شما می خواهند که شهریه نیمسال اول را پرداخت کنید، در غیر این صورت دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیلات خود را  ادامه دهید نامه رسمی پذیرش، تایید پذیرش برای ویزا و سایر اطلاعات عملی درباره تحصیل در کشور مجارستان را برای شما ارسال می کند.

درخواست ویزا

اگر از کشورهای اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا نیستید، پس از پذیرش در دانشگاه مجارستان سریعا مراحل درخواست ویزا را شروع کنید چون این پروسه بین یک تا سه ماه طول می کشد و به اسناد مهمی نیز نیاز دارد. شما باید قبل از خروج از کشور برای دریافت ویزای دانشجویی به سفارتخانه مجارستان مراجعه کنید. 




مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی مجارستان

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی مجارستان عبارتند از :

  • نامه پذیرش از دانشگاه پذیرفته شده
  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه بیشتر از تاریخ ویزا درخواستی و ورود به این کشور
  • اثبات اقامت در مجارستان (سند مالی)
  • اثبات بیمه درمانی
  • اثبات داشتن بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی در طول تحصیل ( نامه تمکن مال)
  •  فرم درخواست ویزا

هنگامی که به مجارستان بروید باید ظرف 15 روز برای مجوز اقامت خود درخواست دهید. این امر حتی برای افراد مقیم مناطق اقتصادی و اتحادیه اروپا نیز ضروری است.

ورود به مجارستان

پس از پذیرش در دانشگاه و دریافت ویزای لازم زمان آن رسیده است که زندگی تحصیلی خود را در مجارستان آغاز کنید!

هزینه های زندگی و میزان بودجه تان بسنجید، سپس می توانید به دنبال محل اقامت باشید. سرانجام زمان گرفتن وسیله نقلیه و رسیدن به شهر جدیدتان رسیده است! مهم نیست کجا اقامت داشته باشید، مناظر و جاذبه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید.

  • برای درخواست مدرک کارشناسی (3 سال)، دانشجویان باید دارای دیپلم دبیرستان ترجمه شده به زبان مجارستانی یا انگلیسی با رونویسی اطلاعات مربوط به دوره ها و نمرات باشند. برخی از دوره ها علاوه بر ارائه این مدرک ممکن است آزمون ورودی نیز بگیرند.
  • برای مدرک کارشناسی ارشد (2سال) متقاضیان باید فتوکپی مدرک کارشناسی خود را ارائه دهند و احتمالا باید در آزمون ورودی نیز شرکت کنند.

اگر کسی مایل به دریافت مدرک دکتری (2+2 سال ) است، حداقل شرط داشتن مدرک دانشگاهی معادل مدرک کارشناسی ارشد است. پیش نیاز ورود به دوره های دکتری، مدرک کارشناسی ارشد یا مدرکی معادل آن است. در یک دوره دکتری شما باید 240 واحد در مدت 4 سال بگذرانید. در پایان ترم چهارم، امتحان نهایی گرفته می شود، پس از موفقیت در امتحان، 2 سال آخر دوره دکتری مربوط به انجام تحقیقات و نوشتن پایان نامه است که می تواند تا یک سال دیگر تمدید شود.

موسسات در مجارستان دوره های کاربردی را براساس میزان مطالعات قبلی متقاضیان و معدل  تحصیلی آمریکا (GPA = Grade Point Average) رتبه بندی می کنند، همچنین ممکن است برخی از موسسات سابقه کاری ، تجربه و تحقیق نیز نیاز داشته باشند. برای پذیرش در یک موسسه عالی مجارستانی دانشجویان باید نشان دهند که توانایی و پتانسیل موفقیت شدن را دارند. اگرچه یک سیستم کلی برای ورود وجود دارد، شرایط ورود ممکن است در برخی از موسسات آموزش عالی متفاوت باشد پس حتما شرایط هر موسسه را قبل درخواست دادن بررسی کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: