مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

سال تحصیلی مجارستان از ماه سپتامبر تا ژوئن همراه با تعطیلات طولانی در جولای و آگوست ادامه دارد. سیستم آموزش عالی عمومی در مجارستان شامل دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی است که هم دوره های آموزشی و هم مدارک مربوطه را تا مقطع دکتری ارائه می دهند، برخی نیز به فعالیتهای تحقیقاتی کمک می کنند. مثل بسیاری کشورهای دیگر، برخی از مدارک تحصیلی در سطح لیسانس در سیستم آموزشی مجارستان وجود ندارد اما در عوض با اعطای مدرک کارشناسی ارشد آغاز می شوند. نمونه هایی از این مدارک عبارتند از : مطالعات پزشکی، علوم دامپزشکی، مطالعات دارویی و معماری. امروزه بیش از 60 موسسه آموزش عالی در مجارستان از کالج های کوچک گرفته تا دانشگاه های تحقیقاتی برتر وجود دارد. این موسسات توسط دولت، سازمانهای خصوصی یا کلیساها اداره می شوند.

داروشناس ها Pharmacist، از جمله شاغلین بخش بهداشت هستند که در زمینه کاربرد داروها تخصص دارند. داروشناس ها همچنین در مدیریت وضعیت بیمار، دخالت می کنند تا درمان دارویی را بهبود بخشیده و آن را کنترل کنند و یا نتایج آزمایشگاهی دارویی و پزشکی را با همکاری سایر متخصصان بهداشتی تفسیر کنند. داروشناسی شغلی است که علوم بهداشتی را با علوم شیمی مرتبط کرده و مسئول تضمین مصرف ایمن و موثر داروهای داروشناسی است. در توصیف شغل داروساز می توان گفت که تجزیه و ترکیب توصیه شده داروها، درمان ها و دواها بر طبق استانداردهای حرفه ای و شرایط قانونی فدرال و دولتی جهت درمان بیمار در حیطه وظایف داروساز قرار دارد. داروسازها نسخه های صادره از پزشک ها را بررسی کرده و از صحت آن مطمئن شده، و فرمول ها و ترکیبات سازنده لازمه را معین میکنند. اشتغال در شغل داروسازی مستلزم اخذ لیسانس داروسازی می باشد.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان در 2022

در سال 2022 داروسازی در مجارستان از جمله رشته های پرطرفدار و با درآمد بالا محسوب می شود. هر ساله، در حدود 1500 دانشجو در 4 دانشکده داروسازی حاضر شده و 300 دانشجو فارغ التحصیل می شوند. داروسازی از جمله رشته های تحصیلی بین رشته به حساب می آید چرا که این رشته با رشته های شیمی، بیولوژی، فیزیک و فیزیولوژی تا رشته هایی مثل بیولوژی مولکولی، تکنولوژی داروسازی، داروشناسی و داروسازی کلینیکی را سر و کار دارد. در پایان دوره تحصیل داروسازی در مجارستان، فارغ التحصیلان با انواع مختلف کارهای مرتبط با درمان های پزشکی از متریال های جدید و روش های تولید دارو برای بیماران سر و کار خواهند داشت.

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان همانند دیگر کشورهای اروپایی به مدت 5 سال می باشد. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان در حدود 9500$ (دلار آمریکا) به صورت سالانه می باشد. همچنین، هزینه زندگی در مجارستان برای دانشجویان داروسازی در حدود 450€ (یورو) در هر ماه است. باید توجه داشت اگرچه تمامی دانشجویان در مجارستان تا 4 ساعت در روز اجازه مشغول شدن به کار دانشجویی را دارند و به این ترتیب می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود در مجارستان را پرداخت نمایند، دانشجویان رشته هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره با توجه به سنگین بودن دروس، در تمامی اوقات خالی خود مشغول مطالعه هستند.

همچنین این رشته از رشته های پر متقاضی در بازار کار مجارستان می باشد. در حدود 80% از کل فارغ التحصیلان داروسازی در مجارستان موفق به کار در حیطه کاری تخصصی پس از فارغ التحصیلی می شوند. همچنین، بر اساس آمار، داروسازی در مجارستان جزو مشاغل با سطح درآمدی بالا در بین سایر رده های شغلی مجارستان می باشد. در حال حاضر، گزارشی در خصوص دستمزد داروسازان در مجارستان در دست نیست. اما، میانگین درآمد ملی این عنوان شغلی در حدود 127,516$ (دلار آمریکا) می باشد. پس، شما با تحصیل داروسازی در مجارستان هیچ دغدغه ای از جانب شغل آینده نخواهید داشت.


داروسازی عمومی در مجارستان

مجارستان در حدود 10 میلیون سکنه دارد و  در حدود 8200 داروساز می باشد. اکثر این داروسازها دارای مدرک آکادمیک معتبر هستند. هر داروساز در مجارستان دارای یک آزمایشگاه است و در این رشته عمده تمرکز بر روی روش های عملی است. کلیه داروها، حتی OTC در حیطه تخصصی داروساز می باشد که همین امر به داروسازان اجازه می دهد که روابط و بر هم کنش های درمانی را مدیریت کرده و  توصیه های مناسبی را ارائه دهند.

از زمان معرفی قانون جدید در سال 2011، قوانین ناظر بر مالکیت شرکت داروسازی در مجارستان هر سال دقیق تر شده است، که همین منجر به ایجاد یکی از رژیم های بسیار سخت گیرانه تر در اروپا شده است. هدف فوری قوانین سخت گیرانه حفاظت از منافع و سودهای داروسازان و داروشناسان خصوصی محلی توسط جداسازی زنجیره های شرکت های داروسازی غیرمجاری از بازار مجارستان می باشد. سرمایه گذاران سازمانی در شرکت های داروسازی موجود ملزم شده ند که یک متخصص داروسازی را به عنوان مدیر شرکت داروسازی منصوب کرده و حداقل هم 25% از سهام را به مدیر یا سایر شرکت های داروسازی خصوصی دیگر بفروشند. این رقم در سال 2021 به حداقل 51% رسید

تحصیل داروسازی در مقطع لیسانس در مجارستان

دانشکده های داروسازی در مجارستان دانشجویان را پس از قبولی در آزمون ورودی در 2 موضوع عمومی (زیست شناسی یا شیمی) پذیرش می کنند. هر ساله حدود 300 دانشجو تحصیلاتشان را در هر 4 دانشکده داروسازی در مجارستان بر طبق سهمیه های اعلامی توسط وزارت آموزش مجارستان شروع می کنند.

دانشجویان خارجی رشته داروسازی را در مجارستان به زبان انگلیسی تحصیل می کنند. برنامه درسی داروسازی شامل 5 سال مطالعات پایه ای و ویژه می باشد. 2 سال اول علوم پایه را شامل شده و خارج از دانشکده های داروسازی تدریس می شود. در 3 سال بعدی، تاکید بیشتر بر روی دانش تخصصی در رشته های داروشناسی و داروسازی می باشد. 3 موضوع انتخابی در نیمسال نهم از بیش از 25 موضوع مختلف بایستی انتخاب شود. انواع آموزش ارائه شده در دانشکده های داروسازی به شرح ذیل می باشد:

  • تدریس کلاسی (48%)
  • سمینارها (3%)
  • کار (50%) که صلاحیت انجام آن پس از تست های شفاهی و کتبی مشخص می شود

تحصیل داروسازی در مقطع تحصیلات تکمیلی مجارستان

2 رشته اصلی داروشناسی پس از اخذ مدرک لیسانس در مجارستان عبارتند از: تخصص داوشناسی، برنامه های دکتری. کلیه دانشجویان داروسازی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بایستی در تحصیلات پیوسته (CE) یا آموزش طولانی (LLL) شرکت کنند و مقدار امتیازات توصیه شده را کسب کنند. البته، این برای همه داروسازها الزامی نیست. دروس دکترا داروسازی در مجارستان به زبان انگلیسی تدریس شده و مدت تحصیل در این مقطع نیزدرحدود 5 سال می باشد.

برنامه تحصیلی در رشته داروسازی در مجارستان

تحصیل در مجارستان برای دانشجویان مجاری رایگان است. اما، دانشجویان خارجی رشته داروسازی ملزم به پرداخت شهریه های خود می باشند. البته دانشجویان خارجی نیز امکاناتی همانند اخذ وام های دانشجویی، اخذ بورسیه های تحصیلی در مجارستان و کار ضمن تحصیل در مجارستان برای تامین فاند لازم جهت تحصیل در مجارستان را در اختیار دارند.

  • مدت تحصیل: 5 سال
  • زبان: انگلیسی
  • شهریه ها در سال: 8000 تا 750

فرصت های شغلی دانشجویان داروسازی در مجارستان

مجارستان از آن حیث برای دانشجویان داروسازی ایرانی توصیه می شود که اولا این کشور عضو اتحادیه اروپایی (EU) می باشد. پس بنابرین، شما پس از پایان تحصیلاتتان در مجارستان به راحتی می توانید به اقامت اروپایی دست یابید. ثانیا، شما با تحصیل داروسازی در مجارستان می توانید با مدرک معتبر اروپایی در یکی از شرکت ها یا کارخانجات داروسازی مجارستانی یا اروپایی مشغول به کار شوید.

درآمد داروسازی در مجارستان در مقایسه با دیگر مشاغل بسیار عالی است. میانگین حقوق پایه داروسازان در مجارستان حدود HUF10,924,640 (فورینت) می باشد. میانگین حقوق ماهیانه داروساز تازه کار با کمتر از 3 سال تجربه کاری در مجارستان درحدود HUF7,534,347 (فورینت) می باشد. این درحالی است که میانگین درآمد ماهیانه داروساز ارشد با بیش از 3 سال سابقه کار در مجارستان در حدود HUF13,966,922 (فورینت) می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: