مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ریاضی در مجارستان

رشته ریاضی در مجارستان

دانشجویان بین المللی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند و قصد دارند بیشتر از 90 روز متوالی در مجارستان بمانند باید ویزای دانشجویی بلند مدت برای اقامت در این کشور بگیرند. شرایط ویزای دانشجویی مجارستان متفاوت است، بنابراین لازم است که از قبل درمورد قوانین ورود به این کشور اطلاعات کافی کسب کنید. برای دریافت ویزای دانشجویی مجارستان ابتدا باید پیشنهادی از یک دانشگاه مجارستانی داشته باشید، همچنین شما فقط می توانید قبل از خروج از سفارتخانه مجارستان که در ایالت یا کشور محل زندگی دائمی شما صلاحیت دارد برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید. پروسه ی گرفتن ویزا معمولا حدود یک ماه طول می کشد اما می توانید طولانی تر نیز باشد پس مطمعن شوید که در اسرع وقت برای جلوگیری از عوارض غیر ضروری مراجعه می کنید.

بهترین فرصت های کارشناسی رشته ریاضی در مجارستان

در جدول زیر سه فرصت عالی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته ریاضی در مجارستان برای سال 2021 معرفی می کنیم:

رشته دانشگاه شهریه به یورو طول دوره نوع برنامه
ریاضی دانشگاه پکس
5000 سالانه 3 تمام وقت
ریاضی
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME)
6400 سالانه 3 تمام وقت
ریاضی
دانشگاه دبرسن
4925 سالانه 3 تمام وقت

معرفی کارشناسی رشته ریاضی در دانشگاه پکس مجارستان

برنامه کارشناسی ریاضی دانشگاه پکس که یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان است، آموزش در سطح لیسانس در زمینه ریاضیات را برای دانشجویان ارائه می دهد، که می تواند به عنوان پایه ای برای تحصیلات بیش تر در زمینه ریاضیات یا علوم کامپیوتر باشد. مدت زمان تحصیل در این برنامه 36 ماه است. این برنامه به صورت تمام وقت بوده و زبان آموزش آن انگلیسی است. همچنین تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به این برنامه عبارتند از:

  • آیلتس: 5.5؛
  • تافل:66؛

دروس پایه برنامه کارشناسی ریاضی دانشگاه پکس عبارتند از: منطق، علوم کامپیوتر، جبر خطی، نظریه اعداد، حسابان، هندسه، نظریه احتمال و آمار و تئوری بازی. دروس پیشرفته آن عبارتند از: برنامه ریزی ریاضی و تحقیق در عملیات، نظریه گروه، جبر رایانه ای، روش های عددی و علوم کامپیوتر کاربردی. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه قبل از ژوئن 2021 و زمان شروع آن سپتامبر 2021 می باشد. علاقه مندان، باید علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه های زندگی در شهر پکس (که یکی از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل است) را نیز در نظر داشته باشند که در حدود 338€ تا 475€ (یورو) در ماه می باشد.




معرفی کارشناسی رشته ریاضی در دانشگاه BME مجارستان

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست که مخفف رسمی آن BME است مهم ترین دانشگاه فناوری در مجارستان است و به عنوان قدیمی ترین موسسه فناوری در جهان شناخته می شود که دارای رنک و ساختار دانشگاهی است. BME اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را در سطح دانشگاهی تربیت کرد. در جدول زیر به معرفی موجز برنامه کارشناسی رشته ریاضی در این دانشگاه می پردازیم:

آیتم شرح
برنامه تحصیلی
ریاضی
دانشکده
دانشکده علوم طبیعی
سطح تحصیل
کارشناسی (BSc)
زبان
انگلیسی
مدرک دانشگاهی
کارشناسی (BSc) در ریاضیات
طول تحصیل (نیم سال تحصیلی)
6
حداقل الزامات
داشتن دیپلم دبیرستان
موفقیت در آزمون ورودی
مدرک زبان انگلیسی (TOEFL، IELTS یا معادل)
سطح زبان مورد نیاز
B2
آزمون ورودی
دارد
نوع آزمون ورودی
کتبی

حال به توصیف کوتاهی از این برنامه می پردازیم: در طول این برنامه شش ترمی، دانشجویان مهارت هایی را در زمینه ریاضیات محض و کاربردی کسب می کنند که به آن ها این امکان را می دهد که در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های پیشروی داخلی یا خارجی ادامه تحصیل دهند یا در حوزه های مختلف فناوری، اقتصاد، آمار و انفورماتیک استخدام شوند. این برنامه، با بهره گیری از محیط ارائه شده توسط دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست، متخصصانی را تربیت می کند که به مسائل علمی علاقه مند هستند و می توانند از دانش خود به طور خلاقانه استفاده کنند.

آن ها علاوه بر آشنایی با حوزه های انتزاعی و مجرد ریاضیات، قادر به برقراری ارتباط و همکاری با نمایندگان سایر مشاغل هستند. از طریق روابط گسترده این موسسه، دانشجویان می توانند در زمینه های مختلف کاربردهای ریاضیات و مدل سازی ریاضی از مشکلات زندگی واقعی آگاه شوند. فارغ التحصیلان می توانند به سرعت و به راحتی یک کار مناسب و با درآمد بالا را در مجارستان یا خارج از این کشور پیدا کنند.

معرفی کارشناسی رشته ریاضی در دانشگاه دبرسن مجارستان

برنامه کارشناسی رشته ریاضی در دانشگاه دبرسن برای دانشجویان دانش عناصر اساسی مهم ترین حوزه های ریاضیات را ارائه می دهد. دانشجویان این برنامه در روش های بنیادی ریاضیات کاربردی که برای مدل سازی فنی، اقتصادی، آماری و رایانه ای مفید هستند، مهارت کسب خواهند کرد. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواست زمان شروع برنامه
قبل از ژوئن 2021 سپتامبر 2021

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و تحصیل در آن در محل دانشگاه انجام می گیرد. همچنین، برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 36 ماه به طول می انجامد. فارغ التحصیلان می توانند در صنایع مختلف استخدام شوند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد برای بیش تر مشاغل دولتی و تدریس در این رشته به سرعت در حال رشد کافی است و داشتن مدرک دکتری این امکان را فراهم می سازد که فرد موقعیت های تحقیقاتی در کسب و کارهای خصوصی داشته باشد. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • معادلات دفرانسیل معمولی؛
  • هندسه دیفرانسل؛
  • نظریه احتمال؛
  • رمزنگاری؛
  • بهینه سازی غیرخطی؛
  • تجزیه و تحلیل؛
  • آمار؛
  • تحلیل با کامپیوتر؛

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته ریاضی کاربردی در مجارستان

در جدول زیر شش فرصت عالی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ریاضی کاربردی در مجارستان برای سال 2021 معرفی می کنیم:

رشته دانشگاه شهریه به یورو طول دوره نوع برنامه
ریاضی کاربردی
دانشگاه سزگد
5400 سالانه 2 سال تمام وقت
ریاضی کاربردی
دانشگاه پکس
8000 سالانه 2 سال
تمام وقت
ریاضی کاربردی
دانشگاه دبرسن
5746 سالانه 2 سال
تمام وقت
ریاضی کاربردی
دانشگاه ابودا
7000 سالانه 2 سال
تمام وقت
ریاضی کاربردی
دانشگاه اتوش لورند
8380 سالانه 2 سال
تمام وقت
ریاضی کاربردی
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست
7000 سالانه 2 سال
تمام وقت

در بخش های فرعی زیر به معرفی دو مورد از فرصت های فوق الذکر می پردازیم.




معرفی کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی در دانشگاه سزگد مجارستان

برنامه کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی در دانشگاه سزگد، مقدمه ای مدرن را در زمینه های مختلف ریاضیات کاربردی ارائه می دهد. این برنامه به صورت تمام وقت بوده و زبان آموزش آن انگلیسی است. طول تحصیل در این برنامه 24 ماه است و تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به این برنامه عبارتند از:

نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به رشته ریاضی کاربردی در دانشگاه سزگد مجارستان:

  • آیلتس:5.5؛
  • تافل:72؛

مهلت ارسال درخواست برای این برنامه قبل از ژوئن 2021 و زمان آغاز آن سپتامبر 2021 می باشد. تحصیل در این برنامه برای دانشجویانی که دارای مدرک لیسانس ریاضی (یا معادل نزدیک آن) از یک دانشگاه معتبر هستند، آزاد است. فارغ التحصیلان برنامه کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی در بازار کار بسیار مورد توجه هستند. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این برنامه باید شهریه 5400€ (یورو) در سال را پرداخت کنند؛ این رقم بر اساس شهریه 2700€ (یورو) در هر ترم طی 2 سال است. علاوه بر این، دانشجویان باید هزینه های زندگی در شهر سزگد را که معادل 364€ تا 533€ (یورو) در ماه می باشد را نیز در نظر داشته باشند.

معرفی کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی در دانشگاه اتوش لورند مجارستان

برنامه کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی در دانشگاه اتوش لورند، دانشی جامع از چندین حوزه در ریاضیات کاربردی را ارائه می دهد. دروس پیشرفته آن، جدیدترین مسائل در زمینه های روش های آماری، ریاضیات مالی، تئوری کد، روش های عددی و غیره را ارائه می دهند. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواست زمان شروع برنامه
قبل از می 2021سپتامبر 2021

این برنامه به صورت تمام وقت بوده و زبان آموزش آن انگلیسی است. تحصیل در آن در محل دانشگاه بوده و 24 ماه به طول می انجامد. نمره زبان انگلیسی قابل قبول برای ورود به این برنامه به صورت زیر است:

  • آیلتس: 5؛
  • تافل: 46؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: