مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کالج Kecskemet مجارستان

کالج Kecskemet مجارستان

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته شده اند و همچنین این دانشگاه ها همواره در رتبه بندی های برتر دانشگاه های جهان حضور دارند.

در سال های اخیر بیشتر دانشجویان تصمیم گرفته اند تا در خارج کشور در کشور مجارستان تحصیل کنند و تجربه فوق العاده ای کسب کنند. بنابراین به عنوان یک دانشجو در کشور مجارستان احتمالا بخواهید برخی از مهم ترین جنبه های کاربردی در این کشور را بشناسید تا به شما این امکان را بدهد تا راحت تر با زندگی در هر شهری از این کشور خود را سازگار گردانید.

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

شرایط تحصیل در کالج Kecskemet مجارستان

در ابتداء لازم است که کلیه متقاضیان تحصیل در کالج Kecskemet این نکته را مدنظر قرار دهند که مهلت درخواست پذیرش برنامه های لیسانس (BA و BSc) 31 می هر سال می باشد. اما فرآیند درخواست از این کالج مجارستانی نیز شرایط خاص خود را دارد و متقاضیان برای شروع درخواست خود بایستی از طریق وب سایت این کالج اقدام نمایند. برای این کار ابتداء فرم درخواست را دانلود و آن را تکمیل کرده و سپس به همراه اسکن کپی اسناد و مدارک دیگر به آدرس ایمیل دانشگاه ارسال نمایند. اما شرایط و مدارک درخواست از کالج Kecskemet بدین ترتیب می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده؛
  • کپی برابر اصل مدرک دیپلم متوسطه به همراه ریز نمرات تحصیلی؛
  • گواهی دانش زبان انگلیسی (TOEFL IBT یا IELTS)؛
  • رزومه (CV) به زبان انگلیسی؛
  • کپی برابر اصل پاسپورت معتبر؛
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی جدید؛
  • رسید انتقال بانکی هزینه ثبت نام در حدود 100€ (یورو)؛

اما در پایان ذکر چند نکته نیز مهم است. اولا فرم درخواست بایستی با حرف بزرگ و کامل تکمیل شده و بهمراه مدارک دیگر ارسال شود. ثانیا دقت کنید که هزینه ثبت نام در واقع مبلغ غیرقابل برگشت محسوب می شود و چه در صورت قبول و چه رد درخواست پس داده نمی شود. ثالثا از قبل کلیه مدارک ارائه شده باید به زبان انگلیسی رسما ترجمه و ارسال شود.

شرایط ویزای تحصیلی جهت مهاجرت به مجارستان

معمولا افرادی که قصد مسافرت به کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) یا ناحیه شنگن مثل مجارستان را دارند نیازمند اخذ ویزاهای شنگن هستند. این نوع ویزاها موسوم به ویزای نوع C بوده و اعتبار آن فقط تا 3 ماه می باشد. اما از آنجایی که دوره تحصیلی دانشجویان در کشور مجارستان بیش از 3 ماه است پس بنابراین آنها نیازمند اخذ ویزای اقامت بلند مدت یا ویزای نوع D مجارستان هستند. این نوع ویزا را فقط می توان از طریق مراجعه به سفارت کشور مجارستان و پس از مرحله اخذ پذیرش دانشگاهی درخواست نمود.


معمولا مدت زمان رسیدگی به این ویزا از زمان تحویل درخواست تا زمان اعلام نتیجه حدودا تا 1 ماه طول می کشد. همچنین امتیاز ویژه اخذ ویزای تحصیلی مجارستان نیز امکان کار دانشجوئی در این کشور اروپایی می باشد. اما برای درخواست ویزای مذکور تهیه و تحویل مدارک ذیل توسط دانشجو الزامی است:

  • کپی فرم درخواست آنلاین تکمیل شده؛
  • پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه؛
  • تعداد 4 قطعه عکس پاسپورتی؛
  • بلیط های پرواز رفت و برگشت معتبر ( دارای نام ایرلاین یا شرکت هواپیمایی، شماره پرواز و تاریخ سفر)؛
  • بیمه درمانی مسافرتی با پوششی به ارزش 30000€ (یورو)؛
  • رضایت نامه والدین برای متقاضیان کم سن؛
  • کاور لتر جهت بیان هدف سفر، انگیزه برای انتخاب دانشگاه مورد نظر در مجارستان و اهداف پس از اخذ بورسیه؛
  • گواهی تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی در مجارستان؛
  • نامه پذیرش از کالج Kecskemet مجارستان؛
  • رسید هزینه ویزا؛
  • مدرک سکونتی؛

هزینه تحصیل در کالج Kecskemet مجارستان

کلا هزینه های تحصیلی در کالج Kecskemet مجارستان را می توان به 3 بخش تقسیم بندی کرد. بخش اول هزینه ها مربوط به هزینه های درخواست پذیرش، بخش دوم متعلق به شهریه ها و بخش سوم در زمینه هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان می باشد. هزینه درخواست در کالج Kecskemet مجارستان به هنگام درخواست پذیرش از این کالج از دانشجویان اخذ شده و معمولا در حدود 100€ (یورو) می باشد. نکته مهم در این رابطه عدم برگشت پذیری وجه در صورت امتناع و یا رد درخواست می باشد. اما بر طبق اعلام دانشگاه، شهریه های ترمی دانشجویان لیسانس تمام وقت در این کالج حدود 1900€ (یورو) می باشد.

اما در بحث هزینه های زندگی باید توجه کرد که این هزینه ها در کشور مجارستان بسیار ارزان و مقرون به صرفه تر از دیگر نقاط اروپا است. برآوردهای کارشناسی نشانگر این واقعیت است که کل هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان (بوداپست) در حدود 520€ (یورو) می باشد. هزینه های زندگی در کشور مجارستان شامل طیف وسیعی از هزینه ها را از اجاره خانه گرفته تا هزینه حمل و نقل و … را شامل می شود. برخی از این هزینه ها به واحد یورو و فورنیت عبارتند از:

آیتم ها یورو فورنیت
حمل و نقل ماهیانه 4.41-8.55 1500-2000
بلیط اتوبوس 1.09 370
یک عدد نان 1.03 350
نوشابه 0.59-0.88 200-300
1 لیتر شیر 0.59 200
هزینه ماهیانه بیمه مسافرتی 14.69-29.39 5000-10000
غذا 14.69-5.88 2000-5000
هزینه خوابگاه 88.16 30000

بورسیه تحصیلی و کار دانشجویی در مجارستان

اما پس از اطلاع درباره انواع هزینه های تحصیلی در کالج Kecskemet مجارستان، سوال اینجا است که دانشجویان چگونه می توانند از عهده این هزینه ها برآیند؟ در این مورد دانشجویان متقاضی دو راه پیش رو دارند. اولین راه استفاده از فرصت بورسیه تحصیلی کالج Kecskemet مجارستان می باشد. این بورسیه توسط دولت مجارستان و از سال 2013 آغاز شده است. هدف اصلی از اعطای این بورسیه نیز افزایش تعداد دانشجویان خارجی در مجارستان و ترغیب موسسات آموزش عالی مجارستان جهت جذب دانشجویان خارجی نخبه می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: