مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست


برتری در آموزش و علم با تحصیل در مجارستان

آیا به تحصیل در مجارستان علاقه مند هستید ولی نمی دانید که کدام دانشگاه را انتخاب کنید؟ مجموعه ما  به شما کمک می کند تا درمورد انتخاب دانشگاه های مجارستان بهترین تصمیم را بگیرید.

در این بخش شما درباره ی دانشگاه فناوری و اقتصاد بواپست Budapest، رهبر و پیشرو در آموزش فناوری، اقتصاد و علوم طبیعی در مجارستان مطالعه می کنید. اگر می خواهید برای گرفتن یک مدرک ارزشمند اروپایی در مجارستان تحصیل کنید، مقاله ما را بخوانید و از آن الهام بگیرید!

درباره دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را در سطح دانشگاه آموزش داد و با نزدیک به 240 سال سابقه تحصیل هنوز حدود 70 درصد از مدارک مهندسی در مجارستان را ارائه می دهد.

این دانشگاه در کنار بوداپست Budapest پایتخت مجارستان در ساحل رود دانوب واقع شده است و منطقه ای است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

ساختمان اصلی چشمگیر (ساختمان K) بزرگترین ساختمان در محوطه دانشگاه است که در سالن برجسته دانشگاه نه تنها به آموزش بلکه به رویدادها و اجراهای مختلفی مثل کنفرانس های بین المللی یا کنسرت های ارکستر سمفونیک دانشگاه فنی می پردازد. 

این ساختمان همچنین مرکز ملی اطلاعات فنی و قدیمی ترین و بزرگترین کتابخانه فنی کشور است.




علم وآموزش در بالاترین سطح در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME) دانش نظری و علمی سطح بالا و فرصت های تحقیقاتی برجسته ای در زمینه های مطالعاتی متعدد ارائه می دهد.  دانشجوییان در این دانشگاه می توانند از اساتید برجسته بین المللی که بیش از 40 هزار نفر آنها اعضای آکادمی علوم مجارستان هستند دانش کسب نمایند.

این دانشگاه دارای سه برنده جایزه نوبل است و همچنین دانشگاه مادر بسیاری از اساتید مشهور جهان مانند کاندو مهندس برق Kálmán Kandó یا ارونو روبیک Ernő Rubik مخترع مکعب روبیک است.

تا به امروز دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME) نزدیک به 10 هزار دوره در 8 دانشکده، 76 بخش و 12 آموزشگاه دکتری برای بیش از 24 هزار دانشجو ارائه می دهد.

برنامه های آموزشی از سطح کارشناسی تا مقطع دکتری به 5 زبان (مجارستانی ، انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی و روسی) در دسترس است ، همچنین برنامه های تک دوره ای و دوره های آموزشی متعددی پس از فارغ التحصیلی نیز وجود دارد. مجموعه آموزشی دانشگاه تقریبا تمام زمینه های فنی مانند مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران یا مهندسی علوم کامپیوتر را پوشش می دهد و همچنین برنامه هایی در زمینه اقتصاد و علوم طبیعی مختلف ارائه می دهد. دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME) به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی فرصت های بسیار خوبی را برای همه ی کسانی که مایل به مشارکت در فعالیت ها و پروژه های تحقیقاتی هستند فراهم می کند : گروه های تحقیقاتی متعددی در دانشگاه وجود دارد که در آزمایشگاهی نزدیک به 30،000 متر مربع کار می کنند و دارای بیشترین امکانات برای کارهای علمی هستند. 

به لطف تحصیلات و ظرفیت های تحقیقاتی برجسته، این دانشگاه از محبوبیت بسیار بالایی در حوزه بین المللی برخوردار است: امسال تقریباً 2300 دانشجوی بین المللی از نزدیک به 30 کشور جهان آمده اند که بیش از 10 درصد از کل ثبت نام را تشکیل می دهند.

این دانشگاه با اثبات برتری خود در زمینه آموزش و علم با بیش از 70 موسسه بین المللی همکاری می کند و همچنین عضو اتحادیه نوآوری و علم یادگیری مهندسی اروپا European Engineering Learning Innovation and Science Alliance) EELISA) است.

زندگی دانشگاهی در مجارستان

به عنوان دانشجوی دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME) فرصت های زیادی برای غرق شدن در زندگی فرهنگی و اجتماعی خواهید داشت. 

گروه سرود  و ارکستر سمفونیک دانشگاه فنی در طول سالها شهرت برجسته ای پیدا کرده اند ، هر دو با گروه های کر برجسته بین المللی و گروههای موسیقی ارتباط مداوم داشته اند.

برای کسانی که به هنر علاقه دارند تئاتر هنر های نمایشی دانشگاه ( Szkéné Színház ) تجربه فرهنگی شگفت انگیزی را با بسیاری از نمایش های تئاتر، نمایشگاه ها و جشنواره های هنری مختلف به شما می دهد.

اکثر خوابگاه های دانشگاهی دارای باشگاه و کافه های متعددی هستند که با کنسرت های موسیقی و برنامه های مختلف اجتماعی در انتظار دانشجویان هستند. همچنین اگر به  انجام برخی ورزش ها علاقه مند هستید ، می توانید به ورزشگاه ها ، کلاس های ایروبیک یا هنرهای رزمی مرکز ورزشی دانشگاه بروید.

با دیدن طیف گسترده ای از برنامه ها و کیفیت عالی آموزش ، دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME)  یک انتخاب عالی برای همه کسانی است که مایل به کسب دانش حرفه ای در زمینه های فنی و اقتصادی هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه Karoli Gaspar
دانشگاه Karoli Gaspar

این دانشگاه که در بین 10 دانشگاه برتر مجارستان قرار گرفته است، مجموعه ای از مدارک تحصیلی در زمینه علوم انسانی، علوم بهداشتی، حقوق، آموزش، روانشناسی، علوم اجتماعی و الهیات در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. در حالی که از اخلاق و اعتقادات ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: