مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید

از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید

شرکت های آلمانی برای استخدام از شما چه می خواهند؟

هر شرکت به دنبال ویژگی متفاوتی در متقاضی ها کننده ها است. اگر می خواهید در شرکت مورد نظرتان استخدام شوید، قبل از مصاحبه تا می توانید درباره ی شرکت و اهدافش اطلاعات جمع آوری کنید، این به شما کمک می کند که در اولین برخورد تاثیری مثبت بگذارید.
دو مورد را حتما بدانید، براساس نظرسنجی مدیریت منابع انسانی آلمان، فارغ التحصیلان بین المللی، برای یافتن شغل مناسب شانسی برابر با فارغ التحصیلان آلمانی دارند و مورد دوم با شرکت در گروه ها و پروژه های دانشگاهی در دوران تحصیلتان، می توانید شرکت های زیادی را بشناسید و شانس یافتن شغل مناسب بعد از فارغ التحصیلی را افزایش دهید. داشتن ارتباط در بازار کار، فاکتوری بسیار مهم است.
شما در روز مصاحبه باید بتوانید، توضیح دهید که چرا این شغل را انتخاب کرده اید و چرا شما برای این کار مناسب هستید. هرچه دقیق تر و بهتر بتوانید دلایل خود را توضیح دهید،تاثیر بهتری می گذارید و شانس خود را برای انتخاب شدن، افزایش می دهید. بسیاری از متقاضی ها، سطح زبانی خود را بالاتر از آنچه هست در نظر می گیرند و بخش منابع انسانی متوجه این موضوع می شود که سطح شما پایین تر است، از این رو درباره ی مهارت و دانش خود اطلاعات دقیق و صحیحی ارائه دهید. نقطه ضعفی در رزومه شما، اگر توجیهی برای آن داشته باشید، می تواند شما را به یک کاندید تبدیل کند.
در شرکت های متوسط یا کوچک، دانستن زبان آلمانی لازم نیست ولی بی شک مورد استفاده است.
اگر می خواهید در این شرکت ها مشغول به کار شوید، علاوه برکسب اطلاعات درباره ی اهداف شرکت لازم است درباره ی تاریخچه شرکت نیز مطلع باشید. موسس شرکت چه کسی است و تاسیس شرکت چه سالی بوده است. در حال حاضر چه کسی مدیریت شرکت را برعهده دارد. فلسفه تاسیس شرکت چیست. دانستن جواب این سوال ها به شما کمک می کند،که ثابت کنید درکارتان جدی هستید.
هرچند آشنایی به زبان آلمانی ضرورتی ندارد، اما وقتی در کارتان لازم است با مشتری ها در ارتباط باشید، صحبت به زبان آلمانی امری اجتناب ناپذیر است. هرچند کارمندان خارجی این اجازه را دارند که به زبان مادری خود صحبت کنند. به طور مثال در کمپانی برنر، همکاران روسی مسئول ارتباط با کشورهای شرق اروپا هستند.
بهتر است که دانشجویان شش ماه قبل از فارغ التحصیلی فرآیند در خواست برای شغل مورد نظرشان را شروع کنند. مشاوران در دانشگاه به شما کمک می کنند تا پروفایل خود را آماده کنید و به شما آموزش می دهند که چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، تا بتوانید در جلسه ی مصاحبه به بهترین نحوه ممکن ظاهر شوید.


قبل از ارسال درخواست

  • مدارک خود را آماده کنید تا بتوانید قبل از به پایان رسیدن مهلت پذیرش، آن ها را ارسال کنید.
  •  از دوستان آلمانی خود کمک بگیرید.
  • روراست باشید.
  •  شرکت را بشناسید، بدین صورت به راحتی می توانید توضیح دهید که چرا این شرکت را انتخاب کرده اید.

در مصاحبه

  • تاخیر نداشته باشید، نشان دهنده ی آن است که شما فردی قابل اعتماد هستید.
  • به پوشش خود توجه کنید.
  • برای پرسیدن سوال هایتان مردد نباشید، این نشان می دهد که شما اشتیاق لازم را دارید.
  • بدانید که می خواهید در 5 سال آینده در زمینه ی حرفه ای کجا قرار بگیرید.
  • درباره ی زمان تصمیم گیری و اعلام آن بپرسید.

بعد از مصاحبه

  • اگر قرار دیگری با شما هماهنگ نشد، یک هفته بعد از جلسه مصاحبه از طریق ایمیل یا تلفن، درباره ی نتیجه ی مصاحبه بپرسید.
  • اگر در اولین مصاحبه پذیرفته نشدید، ناامید نشوید.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
بهترین شهرهای آلمان برای کار
بهترین شهرهای آلمان برای کار

براساس تحقیقات و در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل : پیشنهاد کار، حقوق دریافتی، هزینه های زندگی و شانس های آینده لیست شهرهایی که فرصت های شغلی بالاتری دارند، آمده است. ...

بیشتر بخوانید
اخذ بلوکارت آلمان
اخذ بلوکارت آلمان

مدارک و شرایط لازم برای اخذ بلوکارت آلمان، این کارت چه مدت اعتبار دارد و آیا داشتن آن به اقامت دائم آلمان ختم می شود؟ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: