مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Freie برلین

دانشگاه Freie برلین

امروزه نیاز به تحصیلات دانشگاهی و تربیت نیروی حرفه ای رو به افزایش است و تحت این شرایط دانشگاه های کشور آلمان هرچند در زمره ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند، شهریه ایی دریافت نمی کنند از این رو تحصیل در آلمان رایگان است.

تصمیمی که از اکتبر 2014 اجرایی شده است و طبق این قانون دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند، لازم نیست شهریه ایی را پرداخت نمایند و فقط لازم است هزینه ایی برای سهم دانشجویی (Student contribution ،student union fee) و بلیط حمل و نقل عمومی پرداخت کنند که مجموعا برای هر ترم حدود 250 یورو است.

اگر شما دانشجوی اروپایی نیستید و می خواهید در کشور آلمان تحصیل کنید، باید برای اخذ ویزا تحصیلی درخواست نمایید، مگر اینکه در برنامه تابستانه اموزش زبان شرکت کنید، که برای این برنامه لازم است که برای ویزای تحصیلی اقدام کنید، که این امکان را به شما می دهد که در کشور آلمان بیش از 90 روز اقامت داشته باشید و اجازه زندگی و سفر در کشور آلمان برای شما صادر می شود. اجازه اقامت این امکان را برای شما فراهم می آورد که بدون ویزا به کشورهای حوزه ی شینگن مسافرت کنید.

پیشنهاد ما این است که بلافاصله بعد از دریافت نامه ی پذیرش از دانشگاه، برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام کنید.برای اجازه اقامت، تمام مدارک شما به دفتر مهاجرتی که دانشگاه شما در آن جا قرار دارد ارسال می شود  و بعد از گذارندن مراحل اداری اجازه اقامت شما صادر می گردد.

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، آلمان کشور خیلی گرانی نیست. هزینه‌ی غذا، مسکن، پوشاک و فعالیت‌های فرهنگی، کمی بالاتر از هزینه‌ی متوسط اتحادیه‌ی اروپاست. به طور متوسط، دانشجویان در آلمان حدود 850 یورو هر ماه برای هزینه‌های زندگی خود خرج می‌کنند. بالاترین هزینه مربوط به اجاره ‌‌خانه است.

در طول اقامت خود در آلمان، شما باید انتظار پرداخت هزینه‌های زیر را داشته باشید:

  • شهریه‌ی ترم تحصیلی
  • هزینه‌های زندگی (اجاره‌‌خانه، غذا، پوشاک، کتاب‌ها، تلفن و...)
  • بیمه‌ی سلامت
  • هزینه‌های احتمالی آموزش

مطابق با آمار، دانشجویان در آلمان به طور متوسط حدود 850 یورو در ماه برای هزینه‌های زندگی خود پرداخت می‌کنند. قیمت‌ها به شکل قابل‌توجهی بین شهرهای بزرگ آلمان متفاوت است. مثلاً برای زندگی و تحصیل در مونیخ، شما به پول بیشتری در مقایسه با لایپزیگ نیاز دارید. به‌عنوان یک قانون کلی، در شهرهای کوچک، شما می‌توانید با پول کمتری زندگی کنید تا شهرهای بزرگ. مقدار پولی که نیاز دارید، مشخصاً به میزان صرفه‌جو بودن شما بستگی دارد. . در رتبه بندی Times Higher Education دانشگاه فرای برلین در سال 2021 رتبه ی 118 را به خود اختصاص داده است، این دانشگاه در دوران آشفته ی پس از جنگ در سال 1948 میلادی تاسیس شده است، در این دانشگاه 32،000 دانشجو در 150 برنامه ی تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و 22درصد از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان بین المللی هستند. مباحثی که در این مقاله مطالعه می کنید، عبارتند از:

معرفی دانشگاه فرای-آزاد برلین


معرفی دانشکده های دانشگاه فرای-آزاد برلین


اخذ پذیرش از دانشگاه فرای-آزاد برلین


هزینه تحصیل در دانشگاه فرای-آزاد برلین و زندگی در آلمان


پردرآمدترین مشاغل در آلمان


معرفی دانشگاه فرای-آزاد برلین

بعد از سال 2007 میلادی لقب دانشگاه Freie برلین، دانشگاه نخبه آلمان شد. این دانشگاه دارای 10 پژوهشگاه به صورت فعال می باشد، اعضاء پژوهشگاه ها در انجمنی به نام “جامعه تحقیقاتی آلمان” عضو هستند. این دانشگاه دارای امکاناتی مانند: کتابخانه بزرگ و مجهز، آزمایشگاه هایی پیشرفته، سیستم های حمل و نقل، سالن های نمایشی، سالن های هنری و… می باشد.

معرفی دانشکده های دانشگاه فرای-آزاد برلین

دانشگاه فرای-آزاد برلین دارای 12 دانشکده می باشد. اسامی این دانشکده ها عبارتند از:

  • دانشکده علوم زمین
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده داروسازی و شیمی
  • دانشکده تاریخ و مطالعات فرهنگی
  • دانشکده اقتصاد و کسب و کار
  • دانشکده کامپیوتر و علوم ریاضی
  • دانشکده روان شناسی و آموزش و پرورش
  • دانشکده علوم انسانی و فلسفه    
  • دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی
  • داتشکده فیزیک
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده پزشکی    
  • دانشکده حقوق


اخذ پذیرش از دانشگاه فرای-آزاد برلین

برای دریافت پذیرش از دانشگاه فرای-آزاد برلین لازم است متقاضی مدارکی را آماده کرده و در زمان تعیین شده به دانشگاه ارسال نماید. محدوده ی زمانی برای ارسال و بررسی مدارک به شرح زیر است:

محدوده ی زمانی برای ارسال و بررسی مدارک
ترم محدوده زمانی
مهلت نهایی درخواست ترم بهار 1 November
شروع ترم بهار Last Week of January /First Week of February
پایان ترم بهار Third Week of May
مهلت نهایی درخواست ترم پاییز 1 April
شروع ترم پاییز Last Week of August
پایان ترم پاییز Mid December

مدارک لازم جهت ارسال به دانشگاه فرای-آزاد برلین به منظور اخذ پذیرش عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه توصیه نامه
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه مدرک معتبر زبان (در مقطع کارشناسی اکثر رشته های تحصیلی به زبان آلمانی تدریس می شود، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد)

هزینه تحصیل در دانشگاه فرای-آزاد برلین و زندگی در آلمان

پرداخت شهریه در دانشگاه آزاد برلین برای دانشجویان الزامی نمی باشد. برای خدمات دانشجویی در این دانشگاه باید در هر ترم مبلغ 250€ بپردازید. با پرداخت این مبلغ شما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی و امکانات در نظر گرفته شده در دانشگاه به صورت رایگان استفاده نمایید. علاوه بر هزینه های تحصیل متقاضیان باید هزینه های زندگی را نیز در نظر بگیرند.

پردرآمدترین مشاغل در آلمان

هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی فرد متفاوت می باشد. اما به طور کلی هزینه زندگی دانشجویی در این کشور ماهیانه 850 یورو تخمین زده شده است. یکی دیگر از هزینه هایی که دانشجویان باید در نظر بگیرند، هزینه بیمه درمانی است. هزینه های درمان در کشور آلمان گران قیمت می باشد. دانشجویان با پرداخت هزینه های بیمه در هر ماه کارت بیمه دریافت خواهند کرد. با داشتن این کارت دانشجو می تواند در تمامی کشور های اتحادیه اروپا از خدمات درمانی به صورت رایگان استفاده نماید. هزینه های بیمه درمانی برای دانشجویانی با سن کمتر از 30 سال، 160€ می باشد که دانشجویان نصف این مبلغ را پرداخت کرده، و مابقی آن را دولت این کشور می پردازد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: